#Sharetheload – cross-mediální kampaň DPG pro P&G
Náš první Egtabite po letních měsících představuje kreativní případ od DPG Media (dříve Medialaan v Belgii), kterému se podařilo využít synergii nově vytvořené cross-mediální struktury orientované na klienty (speciálního oddělení pro kreativní a značkový obsah). Dokonale ukazuje, jak může televize urychlit úspěch obsahové kampaně.
Belgické obchodní zastupitelství úspěšně spustilo cross-mediální kampaň se značkovým obsahem a zároveň zvýšilo povědomí o tématu genderové rovnosti. Vynikajícím způsobem tak zviditelnilo značku svého klienta P&G.
Přístup zaměřený na klienta
Inovativní kampaň přišla uprostřed období, kdy obchodní zastupitelství procházelo strukturními změnami. DPG Media bylo oficiálně spuštěno v květnu 2019 poté, kdy tisková skupina De Persgroep Publishing provedla akvizici televizního obchodního zastupitelství Medialaan. Vzniklo tak jedinečné portfolio zahrnující vydavatelství, online média, audiovizuální média a online služby a umožnilo DPG opřít se o klientsky orientovanou strukturu se zaměřením na různá média a video.
Oddělení pro prodej kreativy tvořil tým obsahových stratégů, tvůrců obsahu a account manažerů. V této nové struktuře měl tým ideální pozici pro vytvoření kampaně na téma genderové rovnosti a rozvinul nedávnou kampaň P&G #sharetheload.
Sdílení zátěže
Kampaň vznikala v úzké spolupráci s odborníky na strategii z klientovy kreativní a mediální agentury. Běžela ve třech fázích, ode Dne matek do Dne otců (květen až červen). Vrchol byl uprostřed kampaně kolem Ligy mistrů.
První fáze kampaně nazvaná Don’t be a Douchebag (Nebuď blbec) nebyla značková. Věnovala se zahájení debaty o rovnováze pracovního vytížení a genderové (ne)rovnosti v belgických domácnostech a využívala obsahu v různých novinách, časopisech a rozhlasových stanicích skupiny DPG Media. Spuštění debaty bylo důsledkem průzkumu společnosti IPSOS, která mezi 1007 Belgičany zjišťovala, jak vnímají rozdělení prací v domácnosti. Iniciativa byla natolik úspěšná, že se do diskuse o tomto aktuálním společenském tématu zapojily i konkurenční rozhlasové stanice. A to je z hlediska získaného mediálního pokrytí opravdový úspěch.
Ve druhé fázi kampaně nasadila agentura DPG Media v době významné fotbalové události – Ligy mistrů – globální reklamu P&G #sharetheload (v Belgii si pro účinkování v této kampani vybrali značku pracího prášku Dash). V upoutávkách používala různou kreativu k propagaci moderních rolí v rodině a zahrnula do ní téma fotbalového ducha, tj. týmovou práci, nadšení fanoušků apod.
Třetí fáze kampaně nazvaná Be This Guy (Buď takový chlap) cílila na spojení redakční složky se značkou. Přinesla nové reklamy na Dash propagující moderní, mírně obrácené role v rodině v aktuálním formátu kolem Dne otců i dalších kreativních formátech. Například populární vlámský ženský časopis Nina obsahoval speciální titulní stranu s velmi známým belgickým párem: žena byla na titulní straně a muž na obálce z druhé strany časopisu.
Budoucí iniciativy
Díky velkému úspěchu cross-mediální kampaně na belgickém trhu plánuje DPG Media rozšíření o další média. S interní influencerskou agenturou bude v kampani pokračovat na sociálních sítích. Probíhající fáze kampaně s názvem Dad Heroes (Tátové hrdinové) společně s kampaní Dad Solutions (Řešení pro táty) ukáže, co to znamená „být takový chlap“ a přijmout moderní roli otcovství.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G