#Sharetheload – cross-mediální kampaň DPG pro P&G
Náš první Egtabite po letních měsících představuje kreativní případ od DPG Media (dříve Medialaan v Belgii), kterému se podařilo využít synergii nově vytvořené cross-mediální struktury orientované na klienty (speciálního oddělení pro kreativní a značkový obsah). Dokonale ukazuje, jak může televize urychlit úspěch obsahové kampaně.
Belgické obchodní zastupitelství úspěšně spustilo cross-mediální kampaň se značkovým obsahem a zároveň zvýšilo povědomí o tématu genderové rovnosti. Vynikajícím způsobem tak zviditelnilo značku svého klienta P&G.
Přístup zaměřený na klienta
Inovativní kampaň přišla uprostřed období, kdy obchodní zastupitelství procházelo strukturními změnami. DPG Media bylo oficiálně spuštěno v květnu 2019 poté, kdy tisková skupina De Persgroep Publishing provedla akvizici televizního obchodního zastupitelství Medialaan. Vzniklo tak jedinečné portfolio zahrnující vydavatelství, online média, audiovizuální média a online služby a umožnilo DPG opřít se o klientsky orientovanou strukturu se zaměřením na různá média a video.
Oddělení pro prodej kreativy tvořil tým obsahových stratégů, tvůrců obsahu a account manažerů. V této nové struktuře měl tým ideální pozici pro vytvoření kampaně na téma genderové rovnosti a rozvinul nedávnou kampaň P&G #sharetheload.
Sdílení zátěže
Kampaň vznikala v úzké spolupráci s odborníky na strategii z klientovy kreativní a mediální agentury. Běžela ve třech fázích, ode Dne matek do Dne otců (květen až červen). Vrchol byl uprostřed kampaně kolem Ligy mistrů.
První fáze kampaně nazvaná Don’t be a Douchebag (Nebuď blbec) nebyla značková. Věnovala se zahájení debaty o rovnováze pracovního vytížení a genderové (ne)rovnosti v belgických domácnostech a využívala obsahu v různých novinách, časopisech a rozhlasových stanicích skupiny DPG Media. Spuštění debaty bylo důsledkem průzkumu společnosti IPSOS, která mezi 1007 Belgičany zjišťovala, jak vnímají rozdělení prací v domácnosti. Iniciativa byla natolik úspěšná, že se do diskuse o tomto aktuálním společenském tématu zapojily i konkurenční rozhlasové stanice. A to je z hlediska získaného mediálního pokrytí opravdový úspěch.
Ve druhé fázi kampaně nasadila agentura DPG Media v době významné fotbalové události – Ligy mistrů – globální reklamu P&G #sharetheload (v Belgii si pro účinkování v této kampani vybrali značku pracího prášku Dash). V upoutávkách používala různou kreativu k propagaci moderních rolí v rodině a zahrnula do ní téma fotbalového ducha, tj. týmovou práci, nadšení fanoušků apod.
Třetí fáze kampaně nazvaná Be This Guy (Buď takový chlap) cílila na spojení redakční složky se značkou. Přinesla nové reklamy na Dash propagující moderní, mírně obrácené role v rodině v aktuálním formátu kolem Dne otců i dalších kreativních formátech. Například populární vlámský ženský časopis Nina obsahoval speciální titulní stranu s velmi známým belgickým párem: žena byla na titulní straně a muž na obálce z druhé strany časopisu.
Budoucí iniciativy
Díky velkému úspěchu cross-mediální kampaně na belgickém trhu plánuje DPG Media rozšíření o další média. S interní influencerskou agenturou bude v kampani pokračovat na sociálních sítích. Probíhající fáze kampaně s názvem Dad Heroes (Tátové hrdinové) společně s kampaní Dad Solutions (Řešení pro táty) ukáže, co to znamená „být takový chlap“ a přijmout moderní roli otcovství.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 270: #SHARETHELOAD – CROSS-MEDIÁLNÍ KAMPAŇ DPG PRO P&G