EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK
spolupráce s

6. 12. 2019

Ve stále se měnícím reklamním prostředí potřebují inzerenti i agentury držet krok s posledními spotřebitelskými trendy a zachycovat pozornost spotřebitelů novými inovativními způsoby. Egtabite se v tomto týdnu zaměří na kreativní případ francouzské agentury M6 Publicité. Ta si klade za cíl diváky jak pobavit, tak zaujmout, a proto se vrhla na současný trend – na Honbu za emoji.

Honba začala

Soutěž M6 Honba za emoji vytvořená pro francouzskou poštovní službu La Poste čerpala inspiraci z pokémonové mánie z roku 2018. Tehdy se lidé honili za pokémony pomocí aplikace rozšířené reality na svých smartphonech. Impulsem pro Honbu za emoji bylo i čím dál častější využívání emoji v celé řadě komunikačních kanálů – a to jak ze strany spotřebitelů, tak značek.

360° Honba za emoji cílila na mladé publikum a zahrnovala jak lineární televizi, tak digitální složky, např. televizní a online kampaň, personalizovanou soutěž na VOD platformě 6play a kampaň na sociálních médiích. Tématem kampaně byla nová řada známek, které La Poste uváděla do prodeje.

Na počátku reklamních přestávek v lineární televizi se ukázal šestisekundový úvodní panel, který oznamoval, že v následující reklamní přestávce se objeví známka s emoji vytvořená La Poste. Emoji pro daný den se ukázal až na konci přestávky. To mělo diváky přimět, aby se podívali na všechny reklamy, pak šli na online platformu 6play a zúčastnili se soutěže o zájezd.

Spolupráce mezi odděleními

Formát vytvořil Marketing Innovation Team společnosti M6 Publicité. Oddělení čítající 4 lidi mělo za úkol koordinovat kampaň s odděleními televizního prodeje, televizního plánování, reklamního provozu, kreativního webu, kreativní televize, komunikace a s finančním a právním oddělením. Celkem tak bylo do projektu zapojeno přibližně 30 lidí. Kampaň vznikla v přímém kontaktu s inzerentem a za účasti jeho kreativní agentury Starcom.

Cenový balíček byl rozdělený do tří částí: reklamní prostor v lineární televizi a na VOD platformě 6play, pořádání soutěže na digitálním kanálu a poplatky za kreativu a techniku. Reklamní prostor v lineární televizi zahrnoval 6sekundový úvodní panel (oznámení), 30sekundový spot La Post a 6sekundový panel s emoji („emoji dne“). Cena za tento reklamní prostor zahrnovala prémiový poplatek, který byl vyšší než normálně, včetně právních, kreativních a technických poplatků.

Výsledky a budoucnost

Kampaň běžela pět dní po sobě a diváky silně zaujala. O 18 % zvýšila zapamatování a pozornost věnovanou spotu La Poste a přinesla 12% míru prokliku na webových stránkách. Na 89 % diváků značka udělala pozitivní dojem.

Honba za emoji byla samostatná kampaň. M6 Publicité teď zvažuje vytvoření podobného zážitku, který by spojoval úvodní panel, panel s odhalením na konci reklamní přestávky v televizi a odezvu v digitálním prostoru. V současnosti probíhá vývoj formátů, jako je personalizovaná kvízová přestávka, která divákům umožňuje interakci se značkou v reálném čase.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

EFEKT OPOTŘEBENÍ REKLAMY? S OMEZENÍM TELEVIZNÍCH FREKVENCÍ SE TO REWE NETÝKÁ

9. 12. 2024

Výzva: Překonání „efektu opotřebení“ Reklama často ztrácí svůj účinek po několikanásobném vystavení, což je jev známý jako „efekt opotřebení“, který snižuje účinnost. Pro řešení tohoto problému vyvinula společnost Ad Alliance řešení pro kontrolu frekvence kontaktů televizní kampaně na domácnost pomocí chytrých televizorů. Cílem bylo zachovat působivost obrazové reklamy REWE a zároveň propagovat aplikaci REWE. Řešení:… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

9. 12. 2024

V roce 2023 se belgická značka piva Cristal snažila zvýšit pozitivní asociace a povědomí o značce tím, že zdůrazňovala místní suroviny a ekologickou energii, kterou používá při výrobě. Cílem této kampaně bylo oslovit mladší spotřebitele a minimalizovat plýtvání reklamou. Za tímto účelem Dentsu a Ads & Data ve spolupráci se společností Cristal navrhly mediální strategii… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 281: HONBA ZA EMOJI OD M6 – INOVATIVNÍ POUŽITÍ KONTEXTOVÝCH REKLAMNÍCH PŘESTÁVEK

VŠECHNY CASE STUDIES