JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
spolupráce s

14. 9. 2023

Pozornost jako vzácná komodita

V době neustálého informačního přetížení a digitálního rozptylování se pozornost stala v mediálním průmyslu cennou měnou. Pozornost je významnou metrikou pro měření úspěšnosti reklamních kampaní. Sledování jejího vývoje a vzorců, jak publikum pozornost rozděluje, je proto klíčové.

S ohledem na tuto skutečnost zahájila FranceTV Publicité 29. června první ročník „Dne pozornosti“ – akce věnované diskusi o pozornosti v tomto odvětví. FranceTV Publicité, Ipsos a Tobii využily tuto akci jako příležitost představit studii „Cultivons l’Attention“ (Pěstujme pozornost) a ukázat první trendy vyplývající z jejich výzkumu. Studie se opírá o metodiku inovativní technologie sledování očí a ukazuje přesvědčivé závěry o účinnosti reklamy a hodnotě pozornosti lineární televize/catch-up TV.

Hýčkejme si pozornost a poučme se z ní

Při provádění tohoto rozsáhlého výzkumu spolupracovaly společnosti FranceTV Publicité a Ipsos s odborníkem na technologii sledování očí Tobii. Použili brýle pro sledování očí, které vyhodnocují chování diváků a jejich pozornost vůči reklamě v reálných podmínkách – tj. při sledování reklam v pohodlí domova.

Cílem projektu bylo poznat mechanismy pozornosti, určit hlavní faktory, které ovlivňují pozornost z hlediska délky trvání (měřené v sekundách) a jejich původu z jednoho zdroje (pro všechna televizní/digitální videa), přičemž se bralo v úvahu pět faktorů: nabídka, zařízení, zážitek, formát a kontext.

  • NABÍDKA (TV, AVOD, catch-up, videoplatformy, sociální média)
  • ZAŘÍZENÍ (televizní obrazovka, chytrý telefon/tablet, počítač)
  • ZKUŠENOST (zapnutý/vypnutý zvuk, velikost reklamy na obrazovce, přeplněnost, pozice na obrazovce atd.)
  • FORMÁT (pre-roll, mid-roll, příběh, in-feed atd.)
  • KONTEXT (informační obsah, fikce atd.)

Ambiciózní program FranceTV Publicité byl realizován díky spolupráci s klíčovými hráči na trhu: mediálními agenturami (Havas Media Network, I-prospect/Dentsu, Group M, Publicis Media France, Omnicom Media Group France), CESP (Centrum pro studium reklamních médií), Ipsos a Eranos, poradenskou firmou, která se zaměřuje na společnost a transformaci. Studie se zaměřila na identifikaci nejvýznamnějších faktorů, které přispívají k pozornosti věnované reklamě na francouzském trhu, neboť ve Francii se brzy stane „cross TV/Video“ měření sledovanosti novou realitou. Celková doba trvání výzkumu je dva roky a skládá se ze tří etap, přičemž první etapa, poskytující poznatky o měření reklamní pozornosti, byla částečně dokončena.

Lineární TV a catch-up TV představují 85 % zaznamenaných videoreklam.

  • Zjištěné předběžné tendence dokazují hluboký dopad a účinnost reklamy a hodnotu pozornosti lineární televize/catch-up TV ve srovnání se streamovacími službami a sociálními médii.
  • Lineární televize a catch-up TV představují 85 % zaznamenaných videoreklam. Streamovací platformy představují pouze 8 % a sociální média pouhých 7 % (1).
  • 97 % spotů lineární televize/catch-up TV splňuje prahovou hodnotu MRC (The Media Rating Council) oproti 87 % u streamovacích platforem a pouhým 11 % u sociálních médií (2).
  • U dvacetivteřinového formátu dosahuje skóre pozornosti u lineárních televizních a catch-up TV reklam 86 % oproti 59 % u streamovacích platforem (3).
  • (1) % záznamů videoreklamy shromážděných na základě osob, které sledovaly preferované obrazovky a měly nasazené brýle pro sledování očí.

2) 2s standard MRC a minimálně 50 % zobrazení na obrazovce

(3) V pozorných sekundách. Srovnání sociálních médií není v současné době možné z důvodu nedostatečného množství údajů.

Bez ohledu na platformu nebo médium je upoutání a udržení pozornosti diváka v dnešním světě obrovskou výzvou. Nicméně výběr nástrojů hraje zásadní roli při doručení úspěšnosti reklamních kampaní z hlediska pozornosti. Ze závěrů studie FranceTV Publicité vyplývá, že reklama v televizi zůstává efektivní a výrazná, přičemž koexistuje s digitální reklamou na sociálních médiích a streamovacích platformách.

„Dnes chceme jít ještě dál a vytvořit Attention, nový klíčový ukazatel výkonnosti komunikace, a to od nynějška do roku 2024. Naším cílem je posílit hodnotu kvalitní televize a nabídnout jedinečný reklamní zážitek. Naším cílem je vytvořit francouzský televizní/video standard pro reklamní pozornost, který budou využívat naše partnerské mediální agentury a inzerenti,“

říká Marianne Siproudhis, generální ředitelka FranceTV Publicité.

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST

VŠECHNY CASE STUDIES