SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
spolupráce s

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země se stále potýká s nedostatkem tlumočníků do znakového jazyka.

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) podnikla bTV iniciativu, jejímž cílem bylo upozornit na význam přístupnosti v televizi. Tato snaha se rozšířila nejen na obsah, ale i na reklamu a zdůraznila potřebu inkluze ve všech aspektech vysílání.

V den GAAD, 16. května 2024, věnovala bTV část svého každodenního ranního zpravodajského programu zvyšování povědomí o problematice přístupnosti se zaměřením na komunikaci osob se sluchovým postižením nebo trvalou ztrátou sluchu. Kanál představil osobní příběhy tlumočníků znakového jazyka, kteří v zákulisí pracují na zpřístupnění pořadů. Tito tlumočníci se podělili o své životní cesty, přičemž mnohé z nich motivovalo přímé osobní spojení s komunitou neslyšících.

Například jedna z tlumočnic, Neri, je sama dítětem neslyšících rodičů a znakový jazyk se naučila jako svůj první jazyk ještě před bulharštinou Další tlumočnice, Kamelia Zaharieva, se s komunitou seznámila na základě osobního vztahu. Je učitelkou na speciální škole pro sluchově postižené studenty v Sofii a hovořila o problémech, s nimiž se neslyšící studenti potýkají při používání standardních učebnic. Proto také zdůraznila potřebu materiálů ve znakovém jazyce pro lepší porozumění ve škole.

Kamelia a Neri spolu se Silvií Marinovou překládají do znakového jazyka vysílání živých zpráv bTV. Iniciativa GAAD vyzdvihla jejich příběhy a zdůraznila jejich neocenitelný přínos pro zpřístupnění televize tisícům lidí, kteří jsou na tyto služby odkázáni.

Kromě uvedení těchto osobních příběhů přidala bTV k obsahu také skryté titulky, čímž zajistila, aby byl přístupný co největšímu počtu diváků.

bTV rozšířila svůj závazek k přístupnosti i na reklamní přestávky. V přesvědčení, že reklama by měla být stejně přístupná jako její obsah, se bTV ve spolupráci s Procter & Gamble, inzerentem, který uznává přístupnost jako své poslání, vyjádřila tak, že 16. května odvysílala všechny reklamy P&G bez zvuku a s přidanými titulky.

V reklamní přestávce se objevily následující značky P&G: Always Ultra, Pampers, Head&Shoulders, Fairy, Lenor, Naturella, Discreet, Old Spice, Swiffer, Pantene. Před odvysíláním reklamního bloku se objevila titulní obrazovka s následujícím sdělením: „Tato reklama je němá! Společnost Procter & Gamble se rozhodla vysílat reklamy, které právě sledujete, ze solidarity s osobami se sluchovým postižením.“

Cílem bylo přiblížit slyšícím divákům zkušenosti neslyšících a nedoslýchavých diváků. Iniciativa měla ukázat, jak je důležité, aby reklamy byly přístupné, a zajistit, aby diváci se sluchovým postižením reklamám plně rozuměli.

Iniciativy bTV v oblasti GAAD ukázaly komplexní přístup k přístupnosti, který se týkal jak obsahu, tak reklamy. Představením osobních příběhů svých tlumočníků znakového jazyka a vyjádřením pomocí některých dostupných reklamních postupů bTV zdůraznila význam přístupnosti a inkluze v médiích. Tyto snahy nejen zvýšily povědomí, ale také nastavily standard pro ostatní vysílací společnosti, které je třeba následovat, a zajistily tak, že všichni diváci bez ohledu na jejich sluchové schopnosti budou mít přístup k televiznímu obsahu a budou si ho moci vychutnat.

„Jako celostátní mediální skupina, která se těší důvěře našeho různorodého publika, se vždy snažíme být co nejvíce inkluzivní, a to jak z hlediska informovanosti, tak z hlediska toho, že jdeme příkladem. Vnímáme celkový pohyb v odvětví směrem k přístupnosti ze strany inzerentů i médií a uvědomujeme si naši roli v tomto procesu. Jsme vždy připraveni podpořit naše klienty a partnery v jejich projektech a zároveň pro ně vytvářet příležitosti, jak se inspirovat v oblasti reklamy. Vyzdvihováním každodenního úsilí profesionálů, jako jsou tlumočníci znakového jazyka a kontinuita v tichých kampaních společnosti Procter & Gamble, nejenže zapojujeme sociální skupiny, které mohou být poněkud stranou informačních toků, ale také ukazujeme, jak snadno se mohou reklamy stát přístupnějšími.“

dodala Velimira Petrova, obchodní ředitelka, bTV Media Group

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

VŠECHNY CASE STUDIES