Zdroj: Repro YT State Farm
AKTUALITY DLOUHÉ ČTENÍ ZAHRANIČNÍ

SUPER BOWL SÁZÍ LETOS NA BEZPEČNÝ HUMOR A ZVUČNÁ JMÉNA

9. 2. 20249. 2. 2024
Super Bowl se blíží a s ním přichází i reklamní smršť s nejednou známou celebritou.

Na neděli 11. února letos připadá finále americké národní fotbalové ligy, známé pod názvem Super Bowl. Kromě sportovního svátku, který bude podle očekávání sledovat 110 milionů diváků, se jedná o reklamní událost číslo jedna. Právě tento reklamní prostor láká na americkém trhu zadavatelé natolik, že jsou ochotni nejen zaplatit za 30 sekund času sedm milionů dolarů, ale investovat i nemalé prostředky do produkce a obsadit do svých spotů áčkové celebrity. A tento rok o ně nebude nouze.

Podle USA Today’s Ad Meter se cena za 30s reklamního prostoru v rámci Super Bowl za posledních 20 let zvedla o 200 % – v roce 2004 stála půlminuta „jen“ 2,3 milionu dolarů. V roce 2014 již 4 miliony. Zdražení však reklamní zadavatele neodrazuje. Co je ale děsí, jsou možné negativní reakce na sociálních sítích. Proto se letos neočekává šokující ani nijak kontroverzní reklamy. „Zadavatelé si velmi dobře uvědomují, že na Super Bowlu se mohou věci zvrtnout,“ říká Tim Calkins, profesor marketingu na Northwestern University’s Kellogg School of Management, a dodává: „Investice jsou tak vysoké a pozornost tak velká, že byste museli být opravdu velmi odvážný marketér, abyste dnes na Super Bowlu šli do rizika.“

Z tohoto důvodu se letošní reklamy pohybují v bezpečném prostoru, pracují s humorem, nostalgií a pozitivními emocemi. A také spoléhají na známá jména. V reklamních spotech se tak objeví například Jennifer Aniston, David Beckham, Tom Brady, Ben Affleck, Vince Vaughn, Lionel Messi, Wayne Gretzky, Chris Pratt, Arnold Schwarzenegger nebo Ben Affleck.

Jednu z největší koncentrací celebrit ukazuje letos reklama služby Uber Eats, jež obsadila Davida a Victorii Beckham, Jennifer Aniston a Davida Schwimmera nebo rappera Jellyho Rolla. Ti všichni ve snaze zapamatovat si Uber Eats zapomněli něco jiného ze svého života, Beckhamovi si nemohou vzpomenout na název skupiny, v níž Victoria zpívala, Jennifer Aniston nepozná svého kolegu ze seriálu Přátelé a potetovaný Jelly Roll se domnívá, že mu někdo pomaloval obličej. Pod kampaní je podepsána agentura Special US.



Pringles se ve své reklamy spojuje s Chrisem Prattem, který se s knírkem až neuvěřitelně podobá maskotu značky – panu P. Kreativa je dílem agentury Grey.



Pivo Bud Light, z portfolia skupiny Anheuser-Busch, se po loňském neúspěchu, kdy vsadilo na transgender tiktokera, vrací do mužnějšího světa. Reklama ukazuje, jak by to vypadalo, kdybyste měli během nočního tahu k dispozici džina, jenž splní všechna přání. Nic není problém – velký biceps, metalový sestřih, Peyton Manning sedící s vámi u stolu nebo rapper Post Malone jako DJ na house party.



Další značka Anheuser-Busch – Budweiser – se letos na Super Bowl představí již po 46. Ve spotu pracuje s nostalgií, kdy ukazuje nasazení svých pracovníků, kteří neváhají ve sněhové bouři dovézt pivo do hospody postaru – povozem s clydesdalskými koňmi.



Do třetice nasazuje Anheuser-Busch reklamu i pro svou značku Michelob Ultra, do níž obsadila fotbalistu Lionela Messi. Ten si při čekání na čerstvě načepované pivo krátí chvíli hrou s míčem na pláži.



Svět herců a sportovců propojuje reklama sázkové odnože MGM Resorts – BetMGM –, jež vsadila na Vince Vaughna, fotbalistu Toma Bradyho a hokejovou legendu Wayna Gretzkyho. Spot ukazuje, že možnost sázení je zde pro každého, vyjma Toma Bradyho, který toho už vyhrál dost. Kampaň je dílem agentury Highdive.



Značka Mountain Dew do reklamy obsadila herečku Aubrey Plaza, jež ukazuje, jak je díky tomuto nápoji možné zažívat skvělé chvíle za každé situace – na dětské party, ve výtahu, v ringu nebo na hřbetu draka, na němž se prohání se svým kolegou ze seriálu Odbor městské zeleně Nickem Offermanem. Pod kampaní je podepsána agentura Goodby, Silverstein & Partners.



Pojišťovna State Farm se pro Super Bowl rozhodla pustit do nového „akčňáku“ s Arnoldem Schwarzeneggerem. Herec rakouského původu zde coby dobrý soused neváhá vynášet štěňátka či těhotnou ženu z hořícího domu, pilotovat vrtulník v těžkém skalnatém terénu či skočit padákem, jen ta výslovnost mu pořád trochu hapruje. Reklamu vytvořila agentura Highdive.



Oreo, jenž se do Super Bowl vrací po 10 letech, si v reklamě hraje s tím, že právě twist, rituál otáčení kulatých sušenek při jejich konzumaci, mnoho lidí využívá k rozhodování. Oreo se tak stává klíčem u historických událostí, například v Tróji, při návštěvě UFO nebo u toho, zda má jít klan Kardashianových do nové reality show. Pod kampaní je podepsána agentura Martin.



Tváří značky Dunkin Donuts se stal Ben Affleck, jenž v reklamě aspiruje na novou kariéru popové hvězdy. Marně se snaží přimět svou ženu Jennifer Lopez, aby mu s tím trochu pomohla, a tak se sám snaží dostat se do hudebního průmyslu po svém. Spojí se s tanečnicí a influencerkou Charli D’Amelio a vsadí na image rappera s velkým zlatým řetězem a koblihou na krku. Kreativa vznikla ve spolupráci s produkční společností Artists Equity, kterou Affleck založil s Mattem Damonem.

Tváří značky Dunkin Donuts se stal Ben Affleck, jenž v reklamě aspiruje na novou kariéru popové hvězdy. Marně se snaží přimět svou ženu Jennifer Lopez, aby mu s tím trochu pomohla, a tak se sám snaží dostat se do hudebního průmyslu po svém. Spojí se s tanečnicí a influencerkou Charli D’Amelio a vsadí na image rappera s velkým zlatým řetězem a koblihou na krku. Kreativa vznikla ve spolupráci s produkční společností Artists Equity, kterou Affleck založil s Mattem Damonem.



Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...