České kolo soutěže určené pro mladé tvůrce v komunikačním odvětví Young Lions oznámilo vítěze. Vítězové byli letos poprvé slavnostně vyhlášeni až během závěrečné Awards & Networking Night, a ne jako v průběhu soutěžního týdne.
Do letošního ročníku se přihlásilo celkem 81 týmů, které v uplynulém týdnu řešily po dobu 24 hodin zadání pro neziskové organizace. Soutěžilo se v pěti kategoriích: Digital, Marketers, Media, PR a Print. Představení neziskových organizací a složení porot uvádíme v boxu níže.
„Každý rok věnujeme velkou péči výběru zadání. Nikdy nebývají lehká a často jsou překvapivá,“ uvedl ředitel soutěže Young Lions CZ René Jež.
Vítězové 2024
- V kategorii Média si třetí rok po sobě odnesla dvojice David Červený a Judita Růžičková ze Zaraguzy za návrh kampaně pro organizaci Znesnáze.
- V kategorii Digital bodovala dvojice z DDB Prague ve složení Vojtěch Vaník a Danila Shlenov. Za úkol měli stejně jako další soutěžící v této kategorii navrhnout kampaň pro pro projekt Zachraň oběd.
- Vítězství v PR kategorii patří soutěžícím z agentur Saatchi & Saatchi a MSL Czech Republic ve složení Lucia Krajčiová a Ondřej Šveda.
- Za návrh printové reklamy pro organizaci Domov sv. Anežky byli zlatem oceněni Martin Božík a Yousef Yaghmour z Leo Burnett.
- A v kategorii Marketers patří prvenství dvojici z Plzeňského Prazdroje ve složení Alžběta Baňovič Kurillová a Michaela Ulická.
Zadání a poroty Young Lions CZ 2024
Média
Znesnáze je 1. platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.
Brief: Udělejme ze žádání o pomoc běžnou věc. Naše kampaň má za cíl snížit stigmatizaci a podporovat pečovatele a jednotlivce se zdravotním postižením v tom, že žádání o pomoc nebudou vnímat jako projev slabosti, ale jako způsob, jak zůstat silní.
- Prezident - Klára Palmer, Chied Creative O-icer, DDB Prague, LN profile
- Josef Justián, Business Director, Publicis Groupe, LN profile
- Marek Bačo, Strategy & Executive Director, EssenceMediacom, LN profile
- Robin Stržínek, CEO, Visibility, LN profile
- Zdeňka Zlatušková, Head of Strategy & Innovation, Dentsu, LN profile
Digital
Projekt Zachraň oběd organizace Zachraň jídlo, která usiluje o systémové změny v darování jídla. Zachraň oběd propojuje firemní jídelny s charitativními organizacemi. Od března 2022, kdy byl projekt spuštěný, zajistil darování více než 36 000 porcí zbylých, plnohodnotných obědů k lidem, kteří si kvalitní, teplé jídlo nemohou dovolit.
Brief: Přimějte lidi, kteří se zajímají o životní prostředí a sociální otázky, k nákupu Obědovky tím, že využijete obsah související s jídlem, který už prohlížejí, a vysvětlíte, jak je Obědovka unikátní tím, že spojuje potravinový odpad se sociální pomocí.
- Prezident - Dora Pružincová, Chief Cat Officer, Freelancer, LN profile
- Veronika Augustová, Head of Social Media, TRIAD, LN profile
- Petr Tichý, Digital Operations Director, GroupM Nexus, LN profile
- Christophe Wechsler, Head of Content & Creative, Kiwi.com, LN profile
- Vladimír Zikmund, Dreative Director, McCann Prague, LN profile
PR
Projekt Dejme šanci dětem organizace Spolu dětem je první charitativní internetový projekt určený k adresné pomoci konkrétním dětem z dětských domovů na podporu jejich individuálního rozvoje, talentu, vzdělání a přípravy na budoucí povolání.
Brief: Pomozte přinést naději a příležitosti dětem v dětských domovech. Připojte se k nám a podpořte vzdělání a talent dětí pro jejich jasnější budoucnost.
- Prezident - Radek Vítek, Head of Brand Reputation, MSL Czech Republic, LN profile
- Daniela Chovancová, CEE Media Relations Manager, Kiwi.com, LN profile
- Jitka Pajurková, Communication lead, Direct family, LN profile
- Ivo Půr, Managing Director, Hero & Outlaw, LN profile
- Václav Rambousek, PR & Influence Director, Ogilvy, LN profile
Organizace Domov sv. Anežky, jejíž posláním je podpora a pomoc lidem se zdravotním postižením začlenit se do běžného života, žít samostatný, soběstačný a důstojný život s odpovídajícím sociálním postavením a naplněnými potřebami užitečnosti a potřebnosti. Tématem je sexualita.
Brief: Invalidita neubírá lidem jejich sexualitu. Pojďme vzdělávat pečovatele a umožnit tak lidem s postižením zdravé sexuální prožívání. #sexualitywithrespect
- Prezident - Gregg Harper, Global Business Executive Creative Director, VML, LN profile
- Marek Farkaš, Creative Director, VCCP, LN profile
- Jana Vavreková, Head of Promotion and Graphics, TV Nova, LN profile
Marketers
Znesnáze je 1. platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.
Brief: Využijte svou značku k tomu, aby pomohla smysluplným a autentickým způsobem odbourat stigma spojené s prosbami o pomoc. Zvyšme povědomí o platformě Znesnáze a získejme nové fundraisingové partnery, a to vše při dosažení pozitivních obchodních výsledků pro vaši značku.
- Prezident - Ivan Soukup, Creative Director-GAME, The Lego Group, LN profile
- Jakub Folauf, Head of Brand Marketing, TV Nova, LN profile
- Lucie Hrachovská, Deputy Managing Director, Hearts & Science, LN profile
Přehled oceněných soutěže Young Lions CZ 2024
Media
Digital
PR
Marketers
Vítězné práce Young Lions CZ 2004
Vítězové získávají právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži Cannes Lions a pro všechny medailisty se připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp. Proběhne 19. a 20. dubna 2024 a bude zaměřený na rozvoj jejich osobního a kreativního myšlení a excelence.
Young Lions pořádá společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Generálními partnery jsou WPP, TV Nova a nově také agentura Visibility. Hlavním partnerem kategorie Digital je GroupM, suportérem kategorie Marketers je Plzeňský Prazdroj.
Všechny soutěžní práce je možné zhlédnout na internetových stránkách soutěže.
Zdroj: mediaguru.cz