Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), majitel televizní skupiny Nova, chce v následujících letech rozvíjet svůj obchodní model směrem k digitálním médiím a také k placeným službám. Zaměří se proto především na investice do svého placeného videoportálu Voyo a tvorby vlastního obsahu. Na úterním setkání s odbornými novináři to řekl generální ředitel CME Didier Stoessel. Šlo vůbec o první tiskovou konferenci nového generálního ředitele CME.
Voyo chce být lokální jedničkou v nelineárním vysílání
„Transformujeme naši společnost k mnohem více digitální firmě. Naším cílem je stát se zábavní digitální mediální společností, která vyvíjí, produkuje a distribuuje původní lokální obsah svému publiku kdykoli, kdekoli a jakkoli si zvolí. Na českém trhu chceme být jedničkou v nelineární nabídce placeného lokálního obsahu,“ popsal strategii Didier Stoessel.
Vedení CME věří, že trh s placenými video službami se v následujících letech i na tuzemském trhu rozroste. Odhaduje, že v horizontu několika let může být 50-60 % domácností uživateli minimálně 2-3 placených video služeb. „Na tom trhu chceme být," vysvětlil. Zdůvodnil, že věří v obdobný vývoj jako ve Skandinávii, kde Viaplay má už více než 3 mil. předplatitelů a co do velikosti jde do určité míry o srovnatelný trh jako Česko a Slovensko. CME proto předpokládá, že Voyo by mohlo mít do pěti let na českém a slovenském trhu jeden milion předplatitelů.
Každý rok až dvacet nových formátů pro Voyo
Záměrem CME je nejprve vybudovat produkční kapacity, což má být podle generálního ředitele práce na následující roky. Cílem je každý rok nabídnout až dvacet nových formátů natočených speciálně pro Voyo. V současné době má být v přípravě řada původních formátů. Má jít o reality show, kriminální i komediální seriály, pravdivé příběhy či dramata. Jako první formát připravený pro Voyo oznámila Nova reality show Love Island, původem britskou seznamovací reality show. Na té demonstruje svůj nový přístup, kdy se obsah nejprve objeví na Voyo a teprve poté v televizním lineárním vysílání.
Voyo zamýšlí podstatně rozšířit svoji stávající knihovnu o lokální i zahraniční obsah. To si vyžádá zvýšené investice, které Nova do budování portálu vloží. Vedle kvantity se chce Voyo při rozšiřování zahraničního obsahu zaměřit i na kvalitu. „Nebudeme nakupovat céčkové a déčkové pořady, ale áčkové a béčkové," přiblížil Didier Stoessel. Nakupovat chce od výrobců jako BBC, ITV, Endeavor, Viaplay, ZDF či StudioCanal+. V případě zahraniční produkce má přibývat pět nových filmů týdně. V celkové nabídce je teď více než 3200 hodin zahraničních filmů a seriálů. Podstatné místo mají v obsahové nabídce tvořit také dětské pořady a přímé sportovní pořady.
S distribucí má pomoci i O2
CME chce také spolupracovat s telekomunikačním operátorem O2, který je rovněž vlastněn skupinou PPF, a využít jeho know-how při distribuci digitálního obsahu. Spatřuje mnoho synergií mezi telekomunikacemi a výrobou video obsahu. „Můžeme využít jejich technologických znalostí, datové analýzy, umělé inteligence. Pokud chceme prodávat obsah Voya každému, budeme s nimi spolupracovat," uvedl Didier Stoessel.
Nova si zároveň uvědomuje, že na výrobu většího množství obsahu potřebuje další zdroje financování. Ty mají přijít nejen ze zvýšených příjmů od platícího publika. Silným zdrojem mají nadále zůstat výnosy z televizní reklamy. V jejím případě vedení CME neočekává v následujících letech pokles výnosů, větším zaměřením na digitální média chce ale vyhovět zadavatelům reklamy, pro něž je digitální reklama stále podstatnější.
Programová ředitelka TV Nova Silvia Majeská na setkání rovněž oznámila několik nových pořadů, které televize připravuje do letošního podzimního vysílání. Vedle zmíněné reality show Love Island jde o seriál Pan profesor, soutěžní pořad Na lovu, novou doku reality s českými kuchaři a nový pořad s Leošem Marešem.
Zdroj: mediaguru.cz/