LIDL, KAUFLAND A ALBERT INVESTOVALY V ROCE 2021 DO REKLAMY NEJVÍC

2. 2. 20222. 2. 2022
Největšími reklamními zadavateli byly v loňském roce potravinové řetězce na čele se značkami Lidl, Kaufland a Albert, ukazuje monitoring Nielsen Admosphere.

Největšími zadavateli reklamy byly v roce 2021 tři zahraniční potravinové řetězce. Potraviny se tak v Česku zároveň staly nejsilnějším reklamním segmentem. Za nimi z pohledu objemu umístěné inzerce následují segmenty bankovnictví/pojištění a elektroniky. Ukazují to data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel.

Podle dat z monitoringu reklamy, které odpovídají ceníkovým cenám inzerce, obsadily první tři místa v inzertní aktivitě jednotlivých společností potravinové řetězce Lidl, Kaufland a Albert. Monitorovaná hodnota inzerce každého z nich se pohybovala okolo 2 miliard korun. Další místa patřila společnostem Sazka a Alza.cz (obě měly inzerci v hodnotě 1,7 miliard korun).

Zdroj: Nielsen Admosphere


Zdroj: Nielsen Admosphere

„Prvních pět pozic v žebříčku zůstalo oproti loňskému roku téměř beze změny, nejsilnějšími inzerenty i nadále zůstávají potravinové řetězce. Jediná změna nastala na čtvrtém a pátém místě, kde si oproti loňsku prohodily pozice Sazka a Alza.cz. Obě společnosti pracují s obdobným mediálním rozpočtem,“

komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Ad Intel Business Director společnosti Nielsen Admosphere.

Další dvě místa zaujali zadavatelé, kteří v žebříčku od loňského roku přibyli: šesté patřilo Simply You Pharmaceuticals (který má ve svém portfoliu značky doplňků stravy jako ArginMax, Clavin nebo Lipoxal), sedmé pak společnosti HP Tronic Zlín (zastřešující např. Datart nebo e-shop Eta.cz). Billa, Mountfield a Henkel obsadily osmou až desátou pozici.

Zadavatelů s roční hodnotou inzerce nad jednu miliardu korun bylo loni celkem 15.

Přehled reklamního trhu v roce 2021 podle investic do jednotlivých mediatypů zveřejní Nielsen Admosphere v týdnu od 14. února 2022.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...