NABÍDKY DO TENDRU ATO ZASLALY NIELSEN ADMOSPHERE A KANTAR
9. 8. 20219. 8. 2021Nabídky na účast ve výběrovém řízení Asociace televizních organizací (ATO) na realizátora crossplatformního elektronického měření sledovanosti pro období let 2023-2027 zaslaly v červenci agentury Kantar Media a Nielsen Admosphere. Prezentace návrhu od obou agentur se uskuteční v září. Vítěz by měl být znám do konce letošního října. „Nejpozději do 30. listopadu bychom měli podepsat smlouvu s novým realizátorem,“ sdělila MediaGuru.cz jednatelka ATO Vlasta Roškotová.
Ambicí ATO je v novém projektu zajištění komplexního měření TV sledovanosti pro všechny úrovně měření konzumace videoobsahu. A to na všech dostupných platformách (cross-platform), prostřednictvím všech dostupných koncových zařízení (cross-device) a s využitím moderních technologií. „Prostřednictvím nového projektu bychom rádi posunuli elektronické měření televizní sledovanosti na vyšší úroveň. Projekt bude reflektovat nejen technologické změny, ke kterým v oboru dochází, ale reagovat efektivněji na nové zvyklosti v diváckém chování. Jsme svědky změny způsobu konzumace televizního obsahu, zejména u mladších cílových skupin. Stejně tak se ve zvýšené míře videoobsah dostává k divákovi přes nové distribuční platformy, ať už se jedná např. o mobilní aplikace iOS a Android, HbbTV, aplikace SmartTV, IPTV/OTT či jiné,“ zdůvodnila jednatelka ATO.
ATO zamýšlí měřit lineární i nelineární vysílání a také zpětné zhlédnutí (nově až 30 dnů zpětně). Novinkou bude rozšíření měření videoobsahu (tj. pořady i reklamní sdělení) na všech platformách a koncových zařízeních (televizor, smart TV s HbbTV, PC, tablet, mobilní telefon), kde ke sledování dochází. „Progresivním prvkem v budoucím projektu je crossmediální měření. Od něj očekáváme informace o celkovém zásahu pořadů a celkovém zásahu reklamy zpracované v jedné analýze, kde budou zahrnuty všechny relevantní platformy,“ dodává Vlasta Roškotová.
Specifikem českého projektu je měření sledovanosti v reálném čase (Real-Time data). Nadále se počítá i se zpracováním meteodat a také s výzkumem životního stylu (LSS).
Stávajícím realizátorem elektronického měření sledovanosti a konzumace videoobsahu je agentura Nielsen Admosphere. Sledovanost televize v Česku měří od roku 2002. V současnosti je do projektu zařazeno téměř dva tisíce domácností a data se měří s přesností na vteřinu. Projekt se v posledním období (2018-2022) rozšířil o sledovanost televizního a netelevizního obsahu na internetu (PEM-D). Měří se všechna koncová zařízení pro přehrávání videoobsahu.
Zdroj: mediaguru.cz