Podíl odložené televizní sledovanosti překročil v letošním lednu hranici 16 % a meziročně se navýšil o 3,8 procentního bodu. Na tzv. živou (lineární) sledovanost připadá téměř 84 % celkové televizní sledovanosti. Uvedená data se vztahují k divácké skupině starší 15 let a vyplývají z oficiálního měření TV sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere.
Podíl odložené sledovanosti se tak za uplynulý rok zvýšil o zhruba třetinu a potvrzují se predikce, podle kterých lze očekávat další navyšování podílu odložené sledovanosti (time-shift, neboli sledování pořadů na televizní obrazovce do 7 dnů od jejich odvysílání).
Rozdílné zastoupení má pak odložená sledovanost v jednotlivých diváckých skupinách. U mladších diváků je její podíl vyšší než v obecné populaci. Například v divácké skupině 15-34 představovala odložená sledovanost v letošním lednu 27 % veškeré televizní sledovanosti, zatímco v divácké skupině starší 55 let to bylo 11 %.
Do výsledku je započítána jen odložená sledovanost na televizních obrazovkách, nikoli odložené sledování pořadů na počítačích.
Pokud bychom do výsledku začlenili i další možnosti sledování video obsahu (video na vyžádání na PC, tabletech, mobilech, sociální sítě atp.), představuje podle dostupných odhadů výzkumné agentury Kantar podíl klasické TV sledovanosti zhruba polovinu (50 %) veškerého sledovaného video obsahu. Na video na vyžádání (SVOD, AVOD, TVOD) připadá cca 25 %, zbytek tvoří úložiště či sledování videí na sociálních sítích.
Zdroj: mediaguru.cz