Počet video zhlédnutí na českém internetu a čas věnovaný sledování online videí se v loňském roce zvýšilo. Ukazují to data oficiálního měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Podle nich se počet video zhlédnutí meziročně zvýšil téměř dvojnásobně a čas strávený sledováním online videa vzrostl meziročně zhruba o třetinu.
Výrazný nárůst počtu video zhlédnutí souvisí především s rozšířením videí na domovské stránce Seznam.cz, ke kterému došlo v posledním čtvrtletí roku 2020. Tyto změny vedly k výraznému nárůstu počtu zhlédnutých videí u jedničky českého internetu v loňském roce, který byl ve srovnání s rokem 2020 téměř čtyřikrát vyšší. Z pohledu počtu zhlédnutých videí se tak Seznam.cz stal nejsilnějším provozovatelem českého internetu.
Významné meziroční nárůsty si podle NetMonitoru v počtu zhlédnutých videí loni připsal také Czech News Center (společně s weby Active Radio a Heureka.cz), které rostly zejména díky portálu Blesk.cz. CNC se tak stal v roce 2021 druhým nejsilnějším provozovatelem podle počtu zhlédnutých videí. Třetím nejsilnějším byla mediální skupina Mafra, tažená především serverem iDnes.cz, s mírným odstupem před FTV Prima. Do pětice nejsilnějších podle počtu video zhlédnutí patří ještě skupina Nova.
Jiné postavení tuzemských provozovatelů přináší měření stráveného času sledováním online videí. Podle tohoto ukazatele je nejsilnějším provozovatelem skupina FTV Prima, která díky webu iPrima.cz loni navýšila průměrnou dobu věnovanou sledování online videa více než dvojnásobně ve srovnání s rokem 2020. Z pořadů na webu iPrima.cz nejvíce lidé sledovali seriál Slunečná. Mladší cílová skupina zde sledovala reality show Like House. První díl druhé série měl nejvíce zhlédnutí videí ze všech pořadů. Z českých filmů na iPrima.cz a v HbbTV byly nejsledovanější snímky Chlap na střídačku, Špunti na vodě a Všechno nebo nic.
Prima má v času stráveném sledováním online videa dvojnásobný odstup od dalších provozovatelů, kterými jsou vyrovnaně Česká televize a Seznam.cz. Do pětice nejsilnějších podle stráveného času patří také CNC a skupina Nova.
Do výzkumu NetMonitoru nejsou začleněny nadnárodní provozovatelé Google, YouTube, Facebook atp.
Zdroj: mediaguru.cz