Televizní skupina Prima zvýšila v předloňském roce zisk po zdanění na 510 mil. Kč, což představuje téměř 50% meziroční nárůst. Tržby z prodeje výrobků a služeb se v roce 2020 zvýšily o téměř 8 % na 3,5 mld. Kč. Vyplývá to z údajů ve výroční zprávě FTV Prima za rok 2020, která je od tohoto týdne veřejně dostupná.
Klíčovým zdrojem obratu je především prodej televizní reklamy (prodej reklamního času), který se na celkovém obratu podílí téměř z 80 %. V předloňském roce se výnosy z televizní reklamy zvýšily o 7 %. Stagnovaly výnosy ze sponzoringu a z internetové reklamy.
„Trh s televizní reklamou byl v roce 2020 velmi turbulentní. Po obrovském jarním propadu způsobeném nástupem pandemie covid-19 docházelo v letních měsících k postupnému oživení a ve druhé půli se trh přiblížil úrovním roku 2018. Celkový pokles trhu s TV reklamou se odhaduje na 3 až 5 %,"
uvádí se ve výroční zprávě FTV Prima.
Management Primy hodnotí rok 2020 i přes jeho náročný průběh kvůli komplikacím s pandemií covid-19 jako úspěšný. Vedle zvýšení zisku se skupině podařilo také navýšit podíl na sledovanosti, který za rok 2020 v divácké skupině 15-69 představoval 25,11 %. Programová strategie hlavního kanálu Prima pro rok 2020 i nadále kladla důraz na vlastní seriálovou tvorbu. Nosnými pořady zůstaly seriály, zábavné pořady a formát reality. Nejúspěšnějším pořadem se stal seriál Slunečná. Seriály tvoří nejvyšší část vysílání na hlavním kanále Prima, jejich podíl ve vysílání představuje 26 %.
Konkurenční skupina Nova vykázala v roce 2020 tržby ve výši 5,24 mld. Kč a zisk 865 mil. Kč.
Zdroj: mediaguru.c