Mezi starší cílové skupiny se řadí jak generace tzv Baby Boomers (lidé narození v letech 1946–1964), tak starší ročníky generace X (narozená v letech 1965–1980). Přestože platí to, že vývoj diváckých návyků se v čase mění a různé generace sledují televizi různě, některé trendy se dlouhodobě nemění. Zásah (průměrný měsíční reach) této cílové skupiny se dlouhodobě pohybuje nad 97% a čas, který tráví starší generace u televizní obrazovky se s věkem zvyšuje až na skoro 6 hodin denně u nejstarší generace. Z televizního sledování má stále prim lineární televize (sledují dvě třetiny z nich). Většinou si vystačí se základní nabídkou a nemají potřebu dokupovat VOD služby. Více odhalte v sekci Mýty a fakta.
Výzkum společnosti eMarketer ukazuje i další trendy: Baby Boomers zůstávají televizi věrní, ale nedívají se jen na lineární vysílání. V rozporu s tvrzením, že se vyhýbají technologiím, si téměř dvě třetiny z nich oblíbily streamovací služby. Generace X pak patří mezi pravidelné diváky lineární i streamované televize. Tato generace se pohybuje na hranici mezi tradičními a novými médii, přičemž míra přijetí streamovacích služeb je dosahuje 79 %.
Dnešní generace lidí ve věku 55-69 je aktivnější a technologicky zdatnější než před šesti lety, ukázal výzkum OMG Research, zaměřený na tzv. stříbrnou generaci. Jejich životní standard se zlepšuje a ti, kteří už dosáhli důchodového věku, ho chtějí trávit aktivněji než předchozí generace. Tato cílová skupina své finance tedy neváhá použít pro zkvalitnění svého života i jeho obohacení o zážitky. Další zjištění o chování starší generace i o jejich postojích a aspiracích přináší výzkum společnosti GroupM cesi45plus. Informace shrnuje i tento článek, připravený exkluzivně pro ScreenVoice, ve spolupráci s datovým zdrojem mPanel od GroupM.
PREVIOUS THEMES OF THE MONTH
MORE ARTICLES ABOUT THIS TOPIC
ADVERTISING FAILS THE AGE TEST
14. 10. 2022Not only are the over-55s inadequately represented in TV advertising, but they are also much harder to please than younger viewers, according to new research from System1. Why it matters Wise Up!, a study from the marketing decision-making platform in partnership with broadcaster ITV, found that over 55s appear in just 23% of ads. But… Continue reading THEME OF THE MONTH: TARGET GROUP 45+