Nejsilnějším zadavatelem uplynulého roku 2019 se stal největší tuzemský e-shop Alza.cz, který proinzeroval téměř 1,8 miliardy Kč. Přeskočil tak loni první Kaufland i druhý Lidl. Letos druhý Kaufland v médiích umístil reklamu v hodnotě 1,7 miliardy a třetí Lidl přes 1,5 miliardy. Následují Sazka, Procter & Gamble, Ferrero ČR, Nestlé, Henkel, Internet Mall a Billa. Z top 10 loni vypadly Unilever, Mountfield a L’Oréal.
Ukazují to čerstvá čísla monitoringu Nielsen Admosphere. Jde o ceníkové ceny, reálné útraty inzerentů bývají nižší.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, rok 2019
Z pohledu reklamy zůstává nejsilnějším mediatypem televize a svou pozici v uplynulém roce ještě pojistila. Výdaje do televizní reklamy totiž loni vzrostly o 8 % na 57,4 miliardy Kč. Objem inzerce v tisku loni stoupl o 1 % na 19,8 miliardy. Rozhlasová reklama naopak o 1 % klesla na 7,9 miliardy. Venkovní reklama zaznamenala růst o 3 % na 5,4 miliardy korun.
„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V souhrnu televize odvysílaly znovu víc reklam a zároveň je zdražily,“
uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
Žebříček mediatypů doplní v nejbližších týdnech hodnoty za internet, které tradičně zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). I u internetu se čeká nárůst.
„Lze předpokládat, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala okolo 120 miliard Kč,“
uvádí Nielsen Admosphere. V předchozím roce 2018 to bylo přes 113 miliard.
Zdroj: mediar.cz