BEZPEČNOST ZNAČKY PRO CTV NA PRVNÍM MÍSTĚ, HNED ZA NÍ VÝKONNOST
19. 2. 202119. 2. 2021Mnoho investic do CTV přineslo užitek hráčům na trhu tradiční televize a jejich přidruženým platformám - z velké části kvůli inzerentům, kteří věří, že problémy s podvody budou minimální a/nebo dojde k úpravám, pokud se něco zvrtne.
Téměř čtyři z pěti reklamních manažerů tvrdí, že podvody je tíží nejvíce, jak uvádí nedávný průzkum společnosti Advertiser Perceptions, v němž se opakovalo mnoho výsledků jiných studií.
Výsledky pocházejí z průzkumu mezi 284 reklamními manažery - 42 % marketérů, 58 % mediálních agentur - provedeného v listopadu a prosinci 2020. Rozhovory s dalšími 300 inzerenty proběhly v lednu 2021 a týkaly se nákupu reklamního prostoru předem.
Další klíčová část studie - která podporuje debatu o podvodech - vychází z otázek při sestavování žebříčku „nejcennější“ mediální platformy.
Jednoduše nejlepší výsledky má lineární televize. Ta od manažerů získala 32 % hlasů. Za ní se umístila sociální média s 16 %, videostránky s 15 %, DSP pro online/mobilní video s 9 % a lineární televize řízená daty s 8 %. CTV/OTT streamování je na dalším místě s 6% a je vázáno na adresovatelnou lineární televizi.
Studie konkrétně zjistila, že velké značky inzerující v televizi upřednostňují streamovací platformy vlastněné televizními sítěmi. Reklamní manažeři chtějí od streamovacích společností to, co dostávají při nákupu v lineární televizi: prostor bezpečný pro značku v prostředí, kde existuje jiný prémiový video obsah.
Nevýhoda: CTV/OTT platformy mají k dispozici mnohem méně reklamního inventory než typický pořad v lineární televizní síti - což je lákavé pro budoucí spotřebitele/uživatele televizního streamu a příznivé pro inzerenty značky, kteří hledají méně zaplněné mediální prostředí.
To všechno je třeba mít na paměti, neboť směřujeme doprostřed sezony prodeje reklamního prostoru předem - a tradiční televizní sítě dělají další úpravy prodeje lineární a streamované televize.
A teď se vraťme k měření.
Téměř 60 % respondentů uvádí, že čím více impresí se kupuje mimo lineární televizní sítě/platformy, tím těžší je zjistit celkový přesný zásah, frekvenci a efektivitu videoreklamních kampaní. Marketéři proto nadále hledají odvětvový standard pro měření napříč platformami.
To bude pro jednání o nákupech předem v roce 2021 velké téma. Ale ne to hlavní. Nejprve je třeba vypořádat se s podvody.
Zdroj: mediapost.com