INVESTICE DO TELEVIZNÍ REKLAMY ZVYŠUJE AUTOMOBILKÁM KPI
15. 8. 201815. 8. 2018Podle nového reportu společnosti Video Advertising Bureau (VAB), která testovala 25 domácích a zahraničních automobilových značek, se u 19 značek prokázala pozitivní nebo negativní souvislost mezi investicemi do TV reklam a návštěvností webových stránek, a pouze u 6 značek se neobjevila jasná souvislost.
Jedenáct z devatenácti značek, u kterých existovala tato souvislost, zvýšilo své investice do TV reklam meziročně průměrně o 15 % a návštěvnost svých stránek v průměru o 48 %. Zbylých osm zadavatelů zredukovalo své výdaje do TV reklamy v průměru o 15 % a v důsledku toho jim klesla návštěvnost webových stránek v průměru o 28 %.
Tato korelace pokračovala, když se investice do TV reklamy porovnaly s dotazy ve vyhledávání. Report společnosti VAB odhalil, že čím více automobilové firmy investovaly do TV reklamy, tím více spotřebitelů si na internetu vyhledalo podrobnější informace o těchto firmách.
Například Toyota zvýšila investice do TV reklam o 10 %, a tím o 31 % zvýšila dotazy ve vyhledávání. Land Rover zvedl výdaje za TV reklamu o 45 % a dotazy ve vyhledávání se meziročně zvýšily o 170 %.
Report odhalil podobné výsledky mezi automobilovými společnostmi, které zredukovaly své investice do TV reklam, čímž se úměrně snížil počet dotazů ve vyhledávání.
Souvislost mezi investicemi do TV reklam a KPI se objevila i při posuzování „konverzacích na sociálních sítích“ o automobilových značkách. O firmách, které zvýšily investice do TV, se více mluvilo na sociálních sítích.
Report společnosti VAB má za cíl zdůraznit, jak moc se TV a digitální reklama vzájemně doplňují, a přitom spolu i soutěží. Mnoho marketérů přesouvá finance určené na reklamu do digitálu. Údaje z VAB však naznačují, že tyto digitální finance by mohly být využity efektivněji, kdyby se spojily s TV kampaní.
Zdroj: mediapost.com