Industry sekce Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary (KVIFF), která dává filmovým a televizním profesionálům příležitost seznámit se se současnými trendy v produkci a distribuci filmů a TV formátům, se letos opět rozrostla a získala moderně zrenovované prostředí Císařských lázní naproti hotelu Pupp.
První den čtyřdenního programu zaujal sál plný českých a slovenských filmařů při panelové diskuzi na téma Streamovací media a ekonomika pozornosti (attention economy). Kontrola nad svým časem a vlastní volba obsahu jsou výhody, díky nimž si uživatelé předplácí i čtyři služby zároveň. A právě zde tráví podstatnou část svého času, o který VOD platformy soutěží. Otevírá se tu prostor pro značky a marketéry a jejich upoutání pozornosti diváků.
Lucie Oravčíková z platformy Voyo na konkrétních údajích a číslech ukázala, jak se z původně archivního serveru stal „love brand“ a relevantní dvojka na českém streamovacím trhu. Na začátku byl přitom jen „drzý“ plán Didiera Stoessela, CEO skupiny CME – milion diváků do roku 2025. Seznámila publikum i s tím, jak účinně funguje strategie mezi lineárním vysíláním TV Nova a platformou Voyo.
Eva Pjajčíková a Diana Tabakov z iVysílání České televize nastínily, jak hodlají bojovat o „young adults“, mladé diváky konzumující obsah online. Kolem online vysílání ČT chtějí vytvořit komunitu, pro niž se jim jako nejlepší platforma jeví YouTube. Na ní cílové skupině představí programy ČT a přimějí je na ně přejít. Sociální sítě používají k prezentaci sestřihů pořadů z iVysílání. Mezi mladými diváky nejvíce boduje „infotaimnet“ What the Fuck a Čičina na gauči.
Ivo Andrle z KVIFF TV informoval o spojení s Vodafone TV, kde je jejich vysílání umístěno na pozici 20, tedy poměrně vysoko. Je k dispozici zdarma díky zařazení reklam a jde o lineární program se třemi až čtyřmi filmy denně. Potvrdil, že dobře funguje synergie kinodistribuce Aerofilms s vysíláním KVIFF TV. O filmu informuje kampaň při premiéře filmu v kinech, která u filmových fanoušků zabírá i při pozdějším uvedení na KVIFF TV. Sociální sítě používají jako „magnet“ na diváky, aby přecházeli na jejich kanály a alokují na ně 80 až 90 procent komunikačního rozpočtu.
Zdroj: mam.cz