NADA: REKLAMNÍ INVESTICE POMOHLY SAZCE K VYŠŠÍ ZNALOSTI

10. 9. 202410. 9. 2024
Výzkumná společnost NADA zkoumala vztah mezi výší investic do reklamy a znalostí značky v kategorii Sázek a loterií.

Výzkumná společnost NADA Research spojila informace z Národních dat s daty monitoringu reklamy společnosti Nielsen a analyzovala tržní kategorii Sázek a loterií. Zkombinovala tak zde ceníkové ceny reklamního prostoru TOP značek v roce 2023 a informace o TOP značkách v oblasti znalosti na konci roku 2022 a na konci roku 2023.

droj: Nielsen (monitoring internetu, zdroj: SPIR Nielsen, ceny dle TV sledovanosti ATO-Nielsen). Data zahrnují mediatypy: TV, internet, tisk, OOH, rádio, Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu Admonitoring. NADA Research, n = 3509, internetová populace 15+, ČNP vlna 9-12/2022 a 9-12/2023.


Absolutní prvenství v kategorii Sázek a loterií si drží podle dat společnost Sazka, a to ve všech třech žebříčcích. Své loňské hrubé výdaje za reklamu ve výši přes dvě miliardy korun přetavila v prvenství v podpořené znalosti mezi spotřebiteli jak na konci roku 2022, tak na konci roku 2023. V prosinci 2023 její znalost mezi lidmi využívajícími služby sázkových kanceláří dosáhla 98,7 %.

O druhé a třetí místo se ve znalosti značek přetahují Tipsport a Fortuna. Na konci roku 2022 měla lehce navrch Fortuna, ale o rok později se na druhé místo dostal Tipsport. Obě značky najdeme na druhém a třetím místě i v žebříčku hrubých reklamních investic, Tipsport na druhém a Fortunu na třetím místě.

Čtvrté a páté místo dle objemu inzerce zaujaly společnosti MerkurXtip a Korunka. V žebříčku znalosti Korunce jen těsně uniklo páté místo a umístila se tak šestá. Pátá pozice ve znalosti patří společnosti Synot Tip a drží se v závěsu za čtvrtou Chance. Ani jedna z těchto značek však v posledním roce nefigurovala v žebříčku TOP inzerentů.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...