Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

OBRATOVĚ NEJSILNĚJŠÍ MÉDIA V ČESKU JSOU NOVA, SEZNAM A PRIMA

3. 2. 20213. 2. 2021
Sestavili jsme žebříček obratově největších médií na českém trhu na základě velikosti jejich tržeb v roce 2019.

Televizní skupina Nova, internetová společnost Seznam.cz a televizní skupina Prima patří k trojici nejsilnějších médií na českém trhu podle velikosti tržeb v roce 2019. Tržby Novy vystoupaly v uvedeném roce na úroveň 5,45 mld. Kč, Seznam.cz dosáhl na 4,7 mld. Kč a FTV Prima na 3,28 mld. Kč. Nad úrovní tří miliard Kč se předloni v tržbách dostala také mediální skupina Mafra, která o rok dříve získala vydavatelství Bauer Media. Srovnání mediálních firem podle velikosti obratu ale ztěžuje fakt, že údaje o hospodářských výsledcích za rok 2019 nejsou dostupné u všech sledovaných firem. V případě, kde tyto výsledky chybějí, jsme pracovali s výsledkem za poslední dostupný rok (v tabulce níže označeno). V některých případech jsou také uvedeny konsolidované výsledky za celou skupinu – konkrétně v případě Vltava Labe Media jsou ve výsledku níže zahrnuty i tiskárny. Konkurenční Czech News Center dosud vykazoval výsledky jen za vydavatelskou společnost (bez tiskáren). Tiskárenská společnost Czech Print Center (CPC) ale loni na podzim zfúzovala s CNC. Data o hospodaření CPC tak nejsou dostupná za rok 2019, poslední dostupný údaj je za rok 2017. V žebříčku se pak neobjevují ty mediální společnosti, o nichž není dostupný údaj o velikosti obratu ani za několik předešlých let.

Mediální firmy podle velikosti tržeb v roce 2019 (tis. Kč)

































































































































































pořadí mediální firma vlastnická společnost/skupina tržby v r. 2019 (tis. Kč)
1. TV Nova PPF 5 453 979
2. Seznam Seznam.cz 4 690 242
3. FTV Prima GES Media 3 275 130
4. Mafra Agrofert 3 027 877
5. Vltava Labe Media Penta 2 120 885
6. Czech News Center Czech Media Invest 2 039 186
7. BigBoard Praha JOJ Media House (většinový vlastník) 1 265 343
8. Economia Economia 741 250
9. Barrandov Televizní studio Empresa Media 645 050*
10. O2 TV PPF 636 902
11. Czech Print Center Czech Media Invest 635 513**
12. Borgis Borgis 614 978
13. Burda International CZ Burda Eastern Europe 506 625
14. Empresa Media Empresa Media 383 058**
15. Europlakat JCDecaux 273 602
16. JCDeacux městský mobiliář JCDecaux 266 999
17. Rencar Praha JCDecaux 231 546
18. Active Czech Media Invest 159 687
19. Stanice O Agrofert 152 313
20. Londa Agrofert 133 013
21. Evropa 2 Czech Media Invest 103 674
22. Our Media Synot Invest Limited 100 826
23. Frekvence 1 Czech Media Invest 95 042*
24. Media Bohemia Media Bohemia   78 378
25. Radio United Broadcasting GES Media 76 623



*tržby v roce 2018, ** tržby v roce 2017

zdroj: Cribis, účetní uzávěrky a výroční zprávy 2019

Pokud by se sečetly obraty podle vlastnických společností nebo skupin, patří k obratově největším mediálním vlastníkům (na základě kumulovaných tržeb) PPF, dále Seznam.cz, GES Media, Agrofert, Czech Media Invest a Penta. Samostatně pak uvádíme výsledky mediálních zastupitelství, které se zabývají prodejem reklamního prostoru. Zde má nejsilnější postavení Media Club (vlastnicky spojený s FTV Prima).

Mediální zastupitelství podle tržeb v roce 2019 (tis. Kč)



































zastupitelství vlastnická společnost tržby v roce 2019
Media Club FTV Prima 4 633 039
BigMedia BigBoard Praha 1 100 499
Media Marketing Services Media Bohemia 973 405**
Radiohouse* Media Bohemia / Active 847 342
Impression Media Media Bohemia 101 857


* téměř celý rok 2019 vlastnily Radiohouse společnosti ze skupin Media Bohemia a Active Radio, ke konci r. 2019 se jediným vlastníkem stala společnost Media Bohemia, od r. 2020 se změnilo i portfolio zastupovaných rádií

** výsledek je meziročně výrazně vyšší díky akvizicí společnosti Radiohouse

zdroj: Cribis, účetní uzávěrky a výroční zprávy 2019

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...