Sociální sítě televizní skupiny Óčko vygenerovaly za celý rok 2023 organicky 650 milionu impresí, vyplývá ze statistiky provozovatele hudebních stanic. Cílem pro letošek je dostat se na jednu miliardu impresí generovaných na všech sociálních profilech Óčka, uvedli zástupci televize pro MediaGuru.cz. Měsíční počet impresí, které Óčko na všech svých sociálních sítích generuje, představuje aktuálně 75 milionů.
Facebookový profil Óčka evidoval v loňském roce 627 143 fanoušků a podle dat Óčka generoval nejvíce interakcí v porovnání s mediální konkurencí, která poskytuje reklamní prostor na sociálních sítích. Další fanoušky a interakce pak přidává Óčko Star. Vedle těchto dvou facebookových profilů komunikuje Óčko na třech instagramových účtech (Óčko, Óčko Star, Ó Black) a dvou tiktokových (Óčko, Ó Black). Aktivní je také na YouTube a YT Shorts, kde zároveň připravuje nové formáty propojené s influencery.
Počet sledujících skupiny Óčko na sítích
- Facebook: 787 729
- Instagram: 153 626
- TikTok: 71 598
- YouTube: 91 200
Zdroj: Zoomsphere, Óčko, Óčko Star, Óčko Black, 3Q/2023
Celkový zásah Óčka jen na sociální síti Facebook představoval v letošním lednu 4,3 mil. uživatelů, což je většina populace, která Facebook a sociální sítě v Česku využívá (celkem uživatelů na sociálních sítích je v Česku 5,3 mil., zdroj: ČSÚ). „Oba naše facebookové profily se organicky dostanou k takřka veškeré aktivní populaci v Česku, která denně tráví čas na Facebooku, podle metriky interakcí navíc FB Óčko získává za rok 2023 a i teď za leden a únor 2024 nejvíce interakcí v porovnání s konkurencí. Na druhé místo v průměru se řadí Facebook profil Óčko Star, který ačkoliv má v porovnání s konkurencí menší množství fanoušků, výkonem se řadí na druhé místo,“ popisuje Eliška Herciková, konzultantka online marketingu Óčko TV. Interakcí je myšlen celkový počet případů, kdy uživatelé reagovali s danou stránkou na sociální síti, v případě Facebook profilu je to například lajk. V případě Instagramu si Óčko pro letošek stanovilo za cíl zvýšit jeho positioning před konkurencí, dodává Herciková.
„O našich sociálních sítích se mluví, náš obsah je vidět a máme vliv nejen na Gen Z. Sázíme na trendy obsah, který se zaměřuje na hudbu, popkulturu, bulvár a zábavu tak, aby byl přístupný, zábavný a prospěšný pro všechny sledující i nesledující. Navíc máme speciální formát „Vidím se na Óčku", který dostane diváky do televizního vysílání. Brzy také představíme další unikátní formát, který propojí Instagram s dynamikou hudební televize,“ říká Michal Janíček, head of social media Óčko.
„Našich rekordních zásahů na sociálních sítích si už všimli i promotéři a organizátoři akcí a festivalů, se kterými spolupracujeme. Naplno se to třeba ukázalo při loňské festivalové sezóně, kdy se nám podařilo skrz online kampaně oslovit miliony uživatelů. Třeba u komunikace festivalu Colours of Ostrava jsme zaznamenali přes 2,1 mil. organických impresí. Čísla nám ale stále rostou. Jen pro srovnání, u výstupů z listopadové ankety Český slavík jsme měli už přes 8 mil. organických impresí,“ přibližuje Michal Křížek, vedoucí marketingu TV Óčko.
Zdroj: mediaguru.cz