Globální investice směřované do reklamy v lineární televizi se celkově za posledních pět let snížily, lineární televize ale stále zůstává celosvětově hlavním reklamním nosičem, pokud se zohlední i další video formáty. Její podíl představuje 75 %.
Na online video, které staví svůj model na příjmech z reklamy (AVOD), tj. například YouTube, připadá z tohoto celku zhruba čtvrtina reklamních globálních investic. Do výsledku online videa jsou započítány i reklamní investice určené pro video platformy vysílatelů (BVOD). Ukazují to data WARC.
Výzkumníci WARCu poznamenávají, že investice do lineární TV byly negativně ovlivněny kvůli pandemii především v loňském roce, do té doby se v pětiletém průměru snižovaly v rozmezí od 2 do 6 % podle světového regionu.
WARC se zároveň odvolává na predikci Digital TV Research, podle které příjmy video online platforem (AVOD) se do roku 2025 zdvojnásobí na 53,5 mld. USD. Hlavním tahounem v této skupině má být YouTube. Významnou roli při sledování YouTube ale hraje televizní obrazovka. Čtvrtina veškerého času věnovaného sledování YouTube se uskutečňuje díky připojené TV obrazovce. Zhruba o 60 % má pak do roku 2025 narůst velikost trhu placeného videoobsahu (SVOD, např. Netflix).
Nástup pandemie v loňském roce podpořil nárůst sledovanosti obsahu od streamingových video služeb. Čas strávený sledováním videí se loni zvyšoval ve všech světových regionech. Z pohledu zařízení je streamingový obsah sledován především na „na velké obrazovce". 75 % veškerého streamovaného videoobsahu totiž připadlo na TV obrazovku (připojená TV, chytrá televize).
Zdroj: mediaguru.cz