Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA TRENDY

PROČ DNES NA MÉDIÍCH ZÁLEŽÍ VÍC NEŽ KDY DŘÍV

23. 3. 202023. 3. 2020
Rozšíření nákazy COVID-19 je globální zdravotní krize, která nám převrátila každodenní život naruby. Miliony lidí jsou zavřené doma a agentury, klienti a odvětví médií jako celek budou vystaveni nevídanému tlaku. Ocitnou se ve světě mediálního plánování a nákupu, v němž se investice a partnerství zaměří na média, která přinášejí užitek, protože vytvářejí smysluplný obsah nebo někdy jen finančně podporují mediální značky, které samy dělají ty správné kroky. To jsou chvíle, kdy na médiích skutečně záleží.    

Jaká je tedy v této nové dynamice role médií? Sociální interakce byly přerušeny a média se tak stala základním principem našich sociálních vazeb. Vývoj mediálního prostředí musíme zkoumat ve dvou krocích: nejprve krátkodobá rozhodnutí a inovace, které odvětví přijalo, aby uzpůsobilo, odlehčilo a podpořilo okamžité potřeby, a později, až se prach usadí, je třeba se ponořit do dlouhodobých změn v chování spotřebitelů a postupech v odvětví.   Chvíle, jako je tato, dokazují, že ne všechna média jsou stejná a některé mediální značky se mohou skutečně a smysluplně od ostatních odlišit, pokud plní tři poslání: informují, baví a spojují.

Informování: Některé mediální značky přistoupily k šíření koronaviru s rozumem a klidem, který svět potřebuje. V tuto chvíli je informování obyvatel více než jindy veřejnou službou, kterou mají média plnit. Poskytovatelé zpravodajství i přes ekonomické faktory, s nimiž se musí vyrovnávat, upouští od placeného přístupu k obsahu. V USA jsou to například The Atlantic, the Wall Street Journal a Bloomberg. Důvěra v média je nejsilnější oporou při potlačování fake news, fám a opovrženíhodných činů, jako jsou falešné hackerské mapy koronaviru, které mají uživatele nakazit malwarem. Facebook směruje uživatele k tomu, aby informace vyhledávali u WHO nebo místních orgánů ve zdravotnictví, a zakazuje reklamu související s koronavirem, aby omezil šíření paniky a znemožnil nečestným podnikům vydělávat peníze na šíření nákazy.

Zábava: Některé těžké váhy v mediálním světě dnes od základu mění stávající podnikové modely. Například NBCUniversal bude za poplatek zpřístupňovat filmy, které právě běží v kinech. Dlouhodobý dopad takových rozhodnutí budeme v příštích týdnech zkoumat. V celém odvětví vznikají smysluplné akce. Organizace, jako je například Symfonický orchestr v Seattlu, plánuje znovu vysílat starší vystoupení a livestreamovat nová. Nezadržitelně se také šíří výzvy TikToku v podobě tanečků propagujících mytí rukou. Italský poskytovatel televizního vysílání RAI pomáhá rodinám zavřeným doma významným navýšením počtu pořadů pro menší i větší děti. A těžko můžeme popřít, že pro mnohé je významný i Pornhub, který v Itálii zmírňuje koronavirové trápení nabídkou prémiových služeb zdarma.

Užitek: Společnosti nabízející videokonference usnadňují jejich používání nabídkou bezplatných služeb a bezplatného přístupu k vylepšením. Mezi takové patří Google, který zpřístupňuje prémiové funkce Hangouts Meets. Společnost Amazon Web Services (AWS) poskytla přístup ke svému cloud computingu italským společnostem, neziskovým organizacím a vládním agenturám. Je těžké zařadit každou jednotlivou iniciativu do nějaké kategorie. Každou hodinu vznikají další. A některé jen rozdávají všem tolik potřebnou radost a smích, jako např. australské noviny NY News, které tisknou stránky navíc, aby pomohly řešit nedostatek toaletního papíru.

Mediální značky na celém světě posilují. Ale co bude dál? Vzhledem k tomu, že soutěžící v současném německém vydání Big Brothera o nastalé situaci ještě před pár dny nevěděli, filmy jako Truman Show nám už nepřijdou tak přitažené za vlasy. Mediální tvorba se možná změní, živá zábava už možná nikdy nebude stejná, chování spotřebitelů se bude vyvíjet a obchodní modely se přehodnotí. Naším dalším úkolem je sledovat dlouhodobé dopady na média a pomoci značkám najít v novém uspořádání správný směr.

Thomas Minc je globálním ředitelem pro oblast Intelligence & Strategy ve společnosti Havas Media Group

Zdroj: thedrum.com

Načítání dalších...