Jim Berridge z michiganského Phoenixu, který pracuje pro společnost WARC říká, že krátké formáty reklamy – zde definované jako 5 - 7 vteřin – poskytnou marketérům v příštích 12 - 18 měsících obrovskou příležitost.
Studie z michiganského Phoenixu zahrnující 100 televizních reklam krátkého formátu, které zhlédlo 38 000 dospělých Američanů, srovnávala efektivitu těchto reklam s normami delších formátů a odhalila, že co se týče zapamatovatelnosti reklamy, spojitosti se značkou a zapamatovatelnosti značky, jsou na tom oba formáty téměř stejně.
Berridge uvádí:
„Ty stejné charakteristické znaky, které mají efektivní reklamy v délce 15 až 30 vteřin, jsou použitelné také na reklamy krátkého formátu, proto dbejte na jednoduchost, soustřeďte se na svůj cíl a vyhněte se přemíře informací."
Berridge předpokládá, že spotřebitelé, kteří jsou už na krátké formáty reklamy zvyklí z internetu, si navyknou na tento typ reklamy i v televizi, důsledkem toho schopnosti a síla těchto reklam i nadále poroste. (Celý článek a více
informací naleznete zde: The rise in short form ads on TV – opportunities and challenges.). Inzerenti by však měli udržet rovnováhu reklamních spotů – nevzdat se nadobro delších formátů a nesoustředit se jen na kratší formáty, varuje Berridge.
„Jedna z největších výzev pro marketéry a značky je vydržet a nesoustředit se jen na krátké formáty reklamy na úkor všech ostatních formátů,“
říká Berridge.
Čemu se průmysl musí vyhnout je další takový scénář, jaký nastal v případě App Store, kdy se marketeři zbrkle vrhli na jeden koncept, aniž by se zamysleli nad tím, co je skutečně dobré pro jejich značku.“
„I když správně provedené krátké formáty reklamy mohou být efektivní samy o sobě, většinou fungují nejlépe, když běží paralelně s reklamami delšího formátu nebo jako podpora širších marketingových kampaní, “
uvádí Berridge.
“Podobně jako sociální média, krátké formáty reklamy umocňují reklamní sdělení značky.”
Zdroj: warc.com