Videoplatforma Voyo je na dobré cestě dosáhnout svého cíle a do roku 2025 získat v Česku a na Slovensku plánovaných jeden milion předplatitelů. Na čtvrtečním setkání s novináři to ve čtvrtek řekl generální ředitel CME, majitele skupiny Nova, Didier Stoessel.
Lokální SVOD služba Voyo se podle Stoessela na tuzemském trhu prosadila díky kvalitnímu obsahu a rozsáhlým investicím do jeho tvorby. Jen letos je ve výrobě 70 nových titulů, což je ve srovnání s loňským rokem téměř čtyřnásobek. „Vidíme, že konzumace obsahu v souhrnu na lineárních a nelineárních kanálech roste ve srovnání s předešlými roky. Lidé využívají různé kanály – IPTV, AVOD, SVOD, ale konzumace jako taková roste. A je to podobné i na jiných trzích,“ popsal Stoessel.
Šéf CME předpokládá, že SVOD navíc dál poroste a do čtyř let se jeho podíl na českém trhu zdvojnásobí. Modelovým vzorem pro Voyo je skandinávská služba Viaplay, která je podle Stoessela rovněž úspěšná díky kvalitnímu lokálnímu obsahu. Ten je nutný především v konkurenci s mezinárodními hráči typu Netflix, HBO nebo Disney, doplnil Dušan Švalek, zástupce generálního ředitele CME.
Voyo se podle dat skupiny Nova na celkové sledovanosti pořadů TV Nova podílí z necelé pětiny. Lineární TV kanály představují z celkové sledovanosti dvě třetiny. Nova také podle počtu odsledovaných hodin na Voyo přepočítala, že v podílu stráveného času by se Vyoo zařadilo na čtvrtou pozici za tradiční televizními kanály Nova, ČT1 a Prima a těsně před Nova Cinema, jejíž podíl na trhu se pohybuje kolem 5 %. „Nova i Voyo jdou nahoru a Voyo nekanibalizuje TV Nova,“ dodal Stossel. Podíl TV Nova na celodenní sledovanosti ve skupině 15-54 letos dosahuje 33,5 %, zatímco loni to bylo 32,5 %, doložil dále Didier Stoessel.
Podle výzkumu spontánní znalosti, který má Nova k dispozici, je Voyo v Česku druhou nejznámější SVOD službou za Netflixem.
Data a predikce vývoje od CME
- Podíl SVOD se zvyšuje v Česku i v jiných evropských zemích a celková konzumace obsahu se ve srovnání s obdobím před dvěma lety zvýšila.
- Podíl domácností využívajících SVOD se na českém trhu do roku 2027 zdvojnásobí. V Česku bude SVOD využívat 4 mil. domácností a na Slovensku 2 mil. domácností.
- Současná penetrace SVOD je v Česku 2,5 mil. domácností a na Slovensku 600 tisíc domácností.
- Počet domácností využívajících Voyo překračuje v Česku a na Slovensku 500 tisíc.
- Lineární TV sledovanost na kanálech skupiny TV Nova tvoří v současnosti dvě třetiny celkové sledovanosti.
- Podíl sledovanosti vybraných seriálů TV Nova (Jedna rodina nebo Zlatá labuť) dosahuje na Voyo 16-18 %.
- 89 % zákazníků využívá službu Voyo jednou týdně a tráví na ní v průměru 2 hodiny denně (resp. 13,5 hodiny týdně).
- Nejvyšší spontánní znalost mezi SVOD službami v Česku mají podle dat Novy Netflix (56 %), Voyo (50 %), HBO max (28 %) a Disney+ (17 %).
Zdroj: mediaguru.cz