Klíčová zjištění studie:
- Pro britské spotřebitele (60 %) jsou z reklamních aktivit značek nejdůležitější výhodné nabídky a pobídky, následuje odměna za věrnost (52 %) a podpora zaměstnanců či udržení zaměstnanosti (45 %).
- Mladí Britové (18-24 let) výrazně častěji (51 %) než jejich američtí kolegové (39 %) považují odměny za věrnost za důležité prvky, které značka do svých aktivit zahrnuje.
- Zatímco 73 % spotřebitelů dává přednost důvěryhodným značkám, produktům nebo zkušenostem, podobné procento (75 %) se také poohlíží po nejlepší ceně.
- Ačkoli obvyklí uživatelé značky mohou tvořit loajální zákaznickou základnu, ne všichni z nich mají se značkou pozitivní asociace, zejména mezi spotřebiteli, kteří rádi zkoušejí nové věci (58 %), a mladšími věkovými skupinami mezi 18 a 44 lety (69 %).
Proč je sentiment spotřebitelů důležitý? Z průzkumu vyplývá, že spotřebitelé si nepřejí, aby jejich odměny byly získávány na úkor nespravedlivého zacházení se zaměstnanci značky, nebo ještě hůře, aby přišli o práci. A jsou stále častěji připraveni změnit značku, pokud se k nim nechová férově.
"Vyhazování příležitostných nabídek nebude stačit k tomu, abyste zákazníkům dokázali, že jste na jejich straně," říká Kurt Stuhllemmer, partner ve společnosti Hall & Partners.
"Místo toho s nimi značky musí prohlubovat vztah smysluplnými způsoby, které vytvářejí hodnotu, včetně férového zacházení se zaměstnanci... To je v době, kdy je tlak na 'mentální zátěž' a 'fyzické peněženky' intenzivní, rozhodující."
Zdroj: warc.com