Podle nedávné studie pomáhají podcasty divákům objevovat nové televizní pořady, přičemž přibližně polovina z nich uvedla, že nový obsah, který chtějí sledovat, objevila díky tomu, že se o něm dozvěděla z podcastů.
Zpráva, kterou provedla společnost Hub Entertainment Research na základě průzkumu mezi 2 500 americkými spotřebiteli, ukázala, že 47 % posluchačů podcastů ve věku 16 až 74 let objevilo nové pořady prostřednictvím podcastů, přičemž mezi mladými dospělými tento podíl vzrostl na 57 %.
32 % všech dotázaných uvedlo, že poslouchá podcasty související s televizními seriály - včetně oficiálních doprovodných pořadů, podcastů vytvořených fanoušky nebo podcastů, v nichž vystupují hvězdy nebo tvůrci seriálu. Také v tomto ohledu převažují mladší posluchači, a to až na 50 % u osob ve věku 16-34 let.
Z posluchačů napříč všemi věkovými skupinami, kteří konzumují podcasty související s televizí, jich 92 % uvedlo, že jim pomáhají udržet zájem o aktuální seriál mezi sezónami, zatímco 85 % těch, kteří poslouchají podcasty o starších seriálech, tvrdí, že v nich vzbuzují zájem vyhledávat a sledovat starší seriály.
"V současném světě krátkých sezón o osmi až deseti epizodách mohou podcasty - ať už oficiální, nebo vytvořené fanoušky - poskytnout televizním seriálům cenný prostředek k udržení zájmu diváků,"
řekl David Tice, hlavní konzultant společnosti Hub a spoluautor studie. "To je obzvláště důležité v době, kdy je divákovi k dispozici tolik obsahu, že se oblíbený seriál před deseti měsíci může stát dnes již zapomenutým."
Doprovodné podcasty jsou v posledních letech oblíbeným trendem, například The Always Sunny Podcast, Full House Rewind a The Official Doctor Who Podcast, které se snaží stavět na zavedené fanouškovské základně svých pořadů.
Zpráva také zdůraznila hodnotu adaptace nových pořadů ze stávajících podcastů, přičemž 50 % všech posluchačů podcastů uvedlo, že by měli větší zájem sledovat nový televizní pořad, pokud by byl založen na některém z jejich oblíbených podcastů.
Podcasty se ukázaly být bohatou půdou pro televizní stanice a streamery, kteří hledají nové IP, přičemž pořady jako Dr. Death a Dirty John od Wondery, Filthy Ritual od Global a The Girlfriends od iHeart (oba produkované společností Novel) byly adaptovány nebo se na ně vztahuje opce pro televizní verze.
Zdroj: podpod.com