Největší den amerického fotbalu tak přitahuje nejen sportovní nadšence, ale i firmy se svými marketingovými profesionály, kteří se snaží tento globální zájem k prosazení svých značek využít až do poslední vteřiny.
A že to není levná záležitost…
S více než 200 miliony diváky sledujícími minulý ročník Super Bowlu jsou reklamní sloty během přenosu velmi hodnotné. CBS účtuje reklamodárcům více než 7 milionů dolarů za 30sekundový spot. To znamená, že značky musí vytvořit něco nezapomenutelného, aby si takovou investici mohli vůbec ospravedlnit. Pojďme se podívat na ty nejlepší z nich.
Tancující Ben Affleck a The DunKings
Reklama kávového giganta opět spojila herce Bena Afflecka a jeho manželku Jennifer Lopez, kteří se připojili k Affleckovým kamarádům z Bostonu, Tomu Bradymu a Mattu Damonovi. Ve spotu Affleck propaguje nové menu s názvem DunKings. Nejspíše se neptáte, ale jeho objednávka zahrnuje ledovou kávu se smetanou, sladkou pěnou a posypem skořicového cukru. Spot na YouTube získal během prvních 24 hodin 3,9 milionu zhlédnutí.
Dobrý soused Arnold
60sekundový spot zobrazuje Schwarzeneggera při akční záchraně štěňat a těhotných žen z hořícího domu v roli zaměstnance společnosti State Farm. V překvapivém cameo mu kvůli jeho problému s výslovností sloganu pojišťovny na pomoc přichází jeho kamarád DeVito. „Soused jako dobrý přítel“ získal podle USA Today v jejich měření úspěšnosti reklam hodnocení 6,68 a porazil tak Dunkin‘ s hodnocením 6,52.
Michael CeraVe
Spousta firem připravuje publikum na své spoty i několik měsíců dopředu. CeraVe tuto taktiku házení drobečků letos zvolila také. Začátkem roku 2024 vznesl kanadský herec Michael Cera pozornost, když byl spatřen, jak prochází New Yorkem a nese tašky plné oblíbené hydratačních krémů značky CeraVe. V obchodech zase podepisoval produkty a lepil na ně samolepky se svým obličejem.
Tato situace vyvolala na sociálních sítích bouřlivou debatu, zda Michael Cera vyvinul produkty CeraVe, nebo jestli jde o spolupráci, které v jeho případě bývají velmi vzácné. Diskuze eskalovaly natolik, že firma CeraVe musela zasáhnout na svém Instagramu a potvrdit, že Michael Cera kosmetiku CeraVe nevyvinul, a že byla opravdu ve skutečnosti vytvořena dermatology.
Druhá fáze kampaně CeraVe bylo uvedení webové stránky „I am CeraVe“, která zahrnuje luxusní parfémovou reklamu v duchu devadesátých let, využívající proslulý suchý humor herce.
A když dojde budget…
Kanye West, proslulý svou inovativní tvorbou ve světě hudby i módního průmyslu, opět upoutal pozornost nekonvenčním spotem na svou značku Yeezy. Natočením celé reklamy na telefon předal jasnou zprávu, vyzývajíc diváky, aby navštívili jeho stránku. Ano. To je opravdu vše.
„Hey y’all, this is Ye, and this is my commercial. Since we spent all the money on the commercial spot, we actually – we didn’t spend any money on the actual commercial. But the idea is I want you to go to Yeezy.com.”
Tato taktika se ale neskutečně vyplatila. Po odvysílání reklamy se Westovo album vyzdvihlo na vrchol žebříčků Billboardu ve 100 různých zemích. Podle příspěvků na sociálních sítích Milo Yiannopoulose, blízkého spolupracovníka Kanye Westa, Yeezy vyneslo 19,3 milionu dolarů za pouhých 24 hodin po odvysílání reklamy. Jen z těchto příjmů má bohatě vystaráno na dalších 2,5 ročníků reklamního prostoru na Superbowlu.
Zdroj: markething.cz