TRENDY PRO ROK 2025 PODLE KANTARU: OD „WOKE“ ZNAČEK K „TOTÁLNÍMU“ VIDEU

6. 11. 20246. 11. 2024
Top 10 trendů, které ovlivní marketing nejen v příštím roce, představila společnost Kantar. Řeší limity inovací, generativní AI i požadavky na retail media.

Zpráva Marketing Trends 2025 od Kantaru, která vychází z průzkumu postojů i behaviorálních dat, má marketérům pomoci vyznat se v prostředí, které budou ještě více ovlivňovat společenské zvraty, změny zákonů i regulací a rychlejší pokrok technologií.

„Rok 2025 bude kvůli tomu pro marketing zlomový. Trendy představují nejen zásadní změny, ale i posuny v tom, jak se značky snaží spojit se zákazníky. K úspěchu bude mít nejlépe nakročeno ten, kdo se na změny připraví, upřednostní strategie založené na datech, kreativitu a inkluzivitu,“ uvedla Jane Ostler.

Jakých top 10 trendů tedy Kantar pro příští rok očekává?


„Woke“ značky neprodělají. Marketéři podceňují sílu inkluze, která přispívá k růstu značky. Podle dat Kantaru přitom ovlivňuje nákupní rozhodnutí 8 z 10 spotřebitelů. Brandy by se na ni měly zaměřit už jen kvůli tomu, že mnoho společenských a demografických změn bude pro lidi osobně důležitých.

Puzzle zpomaleného populačního růstu. Zvyšování prodejů závisí na populačním růstu, který se ale výrazně zpomaluje. Pro marketéry to představuje výzvy, jak ke značce přilákat více lidí a hledat nové směry růstu.

Bezpečnost generativní AI především. Podle dat Kantaru dva z pěti spotřebitelů nevěří reklamám generovaným umělou inteligencí. S rozšiřujícím se využíváním generativní AI se budou muset marketéři více ujišťovat, že je umělá inteligence trénována na důvěryhodných, relevantních a spolehlivých zdrojích.

Sledovaný live streaming. V Číně už aplikace pro live streaming zasahují polovinu populace a nákupy přes ně by měly do roku 2026 představovat pětinu celkového retailu. Kantar očekává, že live streaming budou značky více využívat – ty větší pro budování dlouhodobých asociací, menší pro zvyšování povědomí a okamžitý zájem.

Větší požadavky na retail media. V USA by mohly retail media do roku 2026 obsáhnout takřka čtvrtinu ze všech reklamních investic. Jejich využívání přináší inzerentům prostřednictvím „first party“ dat obchodníků lépe cílenou a personalizovanou komunikaci, která zároveň může dodávat detailnější insighty pro optimalizaci kampaní. Pro větší investice do retail médií ale budou marketéři požadovat větší přístup k datům či specifická mediální měření.

Cesta k „totálnímu videu“. Zamlžování hranic mezi lineární televizí a streamingem bude podle předpovědi Kantaru přinášet významné investice napříč televizním portfoliem. Úspěch podle výzkumné společnosti budou mít hlavně zadavatelé, kteří prostřednictvím experimentování a testování najdou správný poměr mixu mezi tradičními kanály a SVOD či AVOD platformami.

Inovace pro znovuzískání pozornosti. Reklamy v sociálních médiích podle průzkumů letos získávají pozornost necelé třetiny lidí, což představuje výrazný pokles oproti loňským 43 procentům. To povede ke kreativním inovacím, jež se pokusí lidi znovu oslovit – čekají se experimentální záběry, střihy i nový způsob vyprávění starých příběhů.

Udržitelnost na bedra marketingu. Rok 2025 přinese na mnoho trhů přísnější legislativu spojenou s udržitelností, což je pro značky příležitost i riziko. Kantar už teď odhaduje, že udržitelné aktivity stovce nejhodnotnějších značek světa přispívají částkou 193 miliard dolarů. Smysluplně a autenticky komunikované aktivity spojené s ESG tedy mohou brandům přinášet lepší vztah se spotřebiteli i byznysový růst.

Blíže komunitám tvůrců. Takzvaná ekonomika tvůrců zažívá dlouhotrvající boom, jejich komunity přinášejí vyšší zapojení spotřebitelů a podporují zvyšování důvěry. Platformy, které budou s tvůrci obousměrně spolupracovat, budou mít vyšší šance na růst uživatelské základny i příjmů z reklamy.

Posouvání limitů inovací. Obzvlášť pro velké značky jsou inovace nezbytností, protože bez nich se příležitosti pro růst hledají těžko. Ty, které díky inovacím objeví nový prostor pro byznys, zdvojnásobují šance na růst. Pro rok 2025 by se mohly brandy podle Kantaru inspirovat společnostmi, jako jsou Oreo nebo Ferrero, kterým se takto povedlo posunout limity svého růstu.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...