TV SLEDOVANOST LONI ROSTLA VE VŠECH ZEMÍCH STŘEDNÍ EVROPY
25. 2. 202125. 2. 2021V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla především celosvětová pandemie onemocnění covid-19 a navazující vládní opatření proti jeho šíření, jež vedly k tomu, že lidé trávili mnohem více času doma. Patrný byl nárůst sledovanosti napříč všemi věkovými skupinami diváků včetně těch nejmladších ve věku 4–14 let.
Z okolních států vzrostla televizní sledovanost nejvíce na Slovensku, a to meziročně o 8 %. „Ke stejnému meziročnímu nárůstu došlo také v České republice, ale zatímco u slovenských diváků se zvýšil průměrný čas před televizními obrazovkami na 4 hodiny a 17 minut denně, Češi trávili se svými oblíbenými pořady v průměru 3 hodiny a 41 minut,“ popsal Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia.
Největšími televizními fanoušky ve středoevropském regionu jsou ovšem obyvatelé Maďarska. Už v roce 2019, který nebyl poznamenán celosvětovou pandemií, trávili sledováním televize v průměru 4 hodiny a 39 minut, v loňském roce to již bylo bezmála 5 hodin. Naopak nejméně ze všech středoevropských zemích vzrostla v tomto období televizní sledovanost v Polsku, kde došlo k meziročnímu nárůstu o 2 %. Přesto však trávili obyvatelé Polska sledováním televize více času než jejich čeští sousedé, v průměru 4 hodiny a 23 minut denně.
TV sledovanost v zemích střední Evropy v roce 2020, zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, Nielsen Közönségmérés, Nielsen Audience Measurement, Kantar
Televizní sledovanost rostla vloni jak v České republice, tak v okolních státech napříč všemi věkovými skupinami diváků. Zatímco v Polsku došlo k nárůstu především u nejstarších diváků nad 55 let, u nás rostla sledovanost nejvíce u diváků ve středním věku. Vzrostla ale také televizní sledovanost u dětí ve věku 4–14 let – v Česku o 6 %. Ještě výraznější nárůst zaznamenalo Slovensko, kde došlo k 12% nárůstu a dětští diváci trávili sledováním televize v průměru 2 hodiny a 50 minut denně. Přibližně stejnou dobu trávily před televizními obrazovkami také děti v Maďarsku.
Vedle zpravodajských pořadů, se kterými trávili televizní diváci v předchozím roce mnohem více času, neboť jim poskytovaly nové informace o celosvětové pandemii a přijatých vládních opatřeních, se zvýšenému zájmu těšily také tematické stanice zaměřené na filmy, seriály nebo dokumenty. Například sledovanost placených filmových a seriálových kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla meziročně o 42 %. Podobně tomu bylo také u dokumentární stanic CS History, CS Mystery, National Geographic nebo Spektrum.
Další informace si můžete prohlédnout v grafickém znázornění v dokumentu níže.
Zdroj: mediaguru.cz