Díky svému rychlému a obrovskému zásahu skrz všechny věkové skupiny, má televize i v dnešní digitální době důležité místo v media mixu. A přestože odlišné věkové skupiny sledují televizi v různé míře, význam televize je v jejich každodenním životě stále velký. Televizní obrazovka je už po řadu dekád neodmyslitelnou součástí téměř každé domácnosti. Neplatí tedy a nikdy ani neplatilo, že televize „je mrtvá“. Jen se její zkratka „T – V“ přizpůsobila novému věku a z významu jednostranného lineárního vysílání čím dál více směřuje do komplexního pojetí TOTAL VIDEA.
televizní populace
denně
televizní populace
každý týden
televizní populace
měsíčně
domácností sleduje
doma TV
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU

ČT V BŘEZNU PRVNÍ, ROSTE NOVA. TV SEZNAM JE PŘED SKUPINOU BARRANDOV
7. 4. 2025Pozice nejsilnějších televizních skupin se v březnu oproti předešlým měsícům letošního roku nezměnily. Stanice České televize dosáhly i v březnu nejvyššího podílu na televizním trhu v univerzální divácké skupině starší 15 let. Jejich souhrnný podíl v celodenním vysílání představoval 29,22 % a byl o 0,3 procentního bodu vyšší než v loňském březnu. Ukazují to data… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

PŘEHRAJ TO ZNOVU. JAK SI ČEŠI OBLÍBILI DODATEČNÉ SLEDOVÁNÍ POŘADŮ
7. 4. 2025Důkazem rostoucí popularity IPTV a televizních aplikací jsou data o odložené sledovanosti. U některých pořadů může zpětné spuštění z archivu přidat statisíce diváků. Většina televizních diváků sleduje pořady v reálném čase. Ale data z elektronického měření sledovanosti ukazují, že v posledních letech roste podíl opožděného sledování. Do takzvané odložené sledovanosti se započítávají všichni diváci, kteří… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

SLEDOVANOSTI V ČESKU VÉVODÍ VELKÉ NÁVRATY. PRIMA SLAVÍ S HRDINOU, NOVA SE SPECIALISTY
13. 3. 2025V posledních dnech a týdnech se dařilo nejvíce seriálům, které už diváci a divačky dobře znají. Víkendová sledovanost Českého lva naopak mírně klesla. Koncem února dorazila na streamovací platformu prima+ druhá řada populárního krimi seriálu Hrdina. Dnes už běžná praxe znamenala premiéru na televizních obrazovkách o pár dní později, tato taktika ovšem Primě relativně dobře… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ŽENSKÉ SPORTY ZAZNAMENALY OBROVSKÝ NÁRŮST DOPADU REKLAMY
11. 3. 2025Zpráva EDO ukazuje, že nárůst sledovanosti ženských sportů v roce 2024 podpořil růst reklamy. Ženské sporty nadále bodují. Nová zpráva společnosti EDO, která se zabývá výsledky televizního vysílání a daty, dnes odhalila, že ženské sporty zaznamenaly meziroční nárůst účinnosti reklamy o 56 %, který byl podpořen 131% nárůstem sledovanosti v roce 2024. Ženské sportovní reklamy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE UK: SLEDOVANOST YOUTUBE JE VE VELKÉ BRITÁNII VNÍMÁNA JAKO „VĚTŠÍ, NEŽ JE
11. 3. 2025Podle údajů společnosti Barb prezentovaných minulý týden na akci Thinkbox s názvem Trendy v televizi 2025 se YouTube podílí na sledování televizních programů ve Spojeném království 7 %. „Někteří komentátoři říkají, že ‚televize je YouTube‘,“ poznamenal vedoucí výzkumu společnosti Thinkbox Anthony Jones. „Ve Spojeném království tomu tak není. V USA možná ano, ale ve Spojeném… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČT UDRŽELA VEDENÍ I V ÚNORU, V RŮSTU POKRAČUJE NOVA. PATŘÍ JÍ I PRIME-TIME
5. 3. 2025Kanály České televize měly v únoru v univerzální skupině 15+ nejvyšší podíl. Nejvýrazněji ale roste skupina Nova, které patří hlavní vysílací čas a také podíl v mladších diváckých skupinách. Česká televize udržela se svými kanály nejvyšší podíl na televizním trhu v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání i v letošním únoru. Celkově zaznamenala… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ČEŠI FILMY SLEDUJÍ VÍCEKRÁT TÝDNĚ, TÉMĚŘ TŘETINA DENNĚ
27. 2. 2025Přes polovina Čechů sleduje filmy vícekrát týdně, v kině i doma. Až 28 % lidí si je pouští denně nebo skoro denně. Více než polovina české onlinové populace sleduje filmy vícekrát týdně – bez ohledu na to, zda v kině či v domácím prostředí. Denně nebo téměř denně si je pouští 28 % lidí, dalších… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE USA: HLAVNÍ TRENDY V OBLASTI SLEDOVÁNÍ: TRADIČNÍ TELEVIZE MÁ STÁLE NAVRCH
20. 2. 2025Lineární televize stále patří mezi nejsilnější média. To je závěr studie provedené společností EMARKETER v loňském roce. Přestože se zvyšuje počet lidí, kteří přecházejí na televizi připojenou k internetu (CTV) a videa na sociálních sítích, většina lidí v USA stále sleduje lineární televizi. Diváci lineární televize přitom při sledování velmi pravděpodobně používají i mobilní zařízení… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

ATMEDIA: TELEVIZI SI ALESPOŇ JEDNOU TÝDNĚ ZAPNE 86 PROCENT ČECHŮ
17. 2. 2025Televize zůstává klíčovým médiem s největším dosahem, když si i v roce 2024 udržela pevné místo v životě Čechů. Podle aktuálních dat obchodního zastupitelství Atmedia ji sledovali průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. Televizi si v loňském roce zapnulo každý den v průměru 68 procent českých diváků ve věku 15+, kteří jejím sledováním trávili… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

LINEÁRNÍ TELEVIZE STÁLE V EVROPĚ PŘEDBÍHÁ STREAMING A OTT
16. 2. 2025I přes růst sledovanosti digitálního videoobsahu se na evropském kontinentě drží lineární televize jako hlavní zdroj pro sledování videoobsahu. Lineární televize zůstává v západní Evropě největším zdrojem videoobsahu, a to i přes pozvolný pokles odsledovaných minut. Vyplývá to z analýz OTT & Video a Televizní distribuce v Evropě od společnosti Dataxis. Ze zveřejněných dat vyplývá,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

STUDIE EU: TV DOMINUJE VIDEU V EVROPĚ
12. 2. 2025Televize stále dominuje videu v Evropě, ale doba sledování na klíčových trzích klesne za 5 let o 30 až 55 milionů. Lineární televize na nejvyspělejších mediálních trzích po celém světě pomalu klesá, a to jak z hlediska času sledování, tak z hlediska generovaných příjmů. V západní Evropě je nicméně stále největším tahounem sledovanosti videoobsahu. Pro… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE

SUPER BOWL 59 JE PODLE SPOLEČNOSTI FOX NEJSLEDOVANĚJŠÍM ZÁPASEM V HISTORII SE 127,7 MILIONY DIVÁKŮ
11. 2. 2025Eagles vyřadili Chiefs a stanice Fox zaznamenala rekord ve sledovanosti. V pondělí stanice Fox oznámila, že Super Bowl 59 sledovalo v průměru 126 milionů diváků. Tato čísla pocházejí z projekcí společnosti Fox, včetně rychlých národních statistik společnosti Nielsen a analýzy první strany Tubi/NFL. V úterý společnost Fox aktualizovala údaje o sledovanosti Super Bowlu a oznámila,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 1: ZÁSAH TELEVIZNÍ POPULACE