Televize je médium, které podléhá přísné regulaci (je omezena zákony, etickými kodexy atd.). Reklama v televizi tak má nejvyšší standardy, zároveň se vyhýbá skandálům kolem podvodů, nevhodného umístění reklam nebo ochrany osobních údajů, které tak často pronásledují oblast online reklamy.
Vysoké standardy televize jsou důvodem, proč je i spotřebiteli pravidelně oceňována jako nejdůvěryhodnější médium pro reklamy. Pro značky to znamená, že být viděn v televizi dodává punc kvality a důvěryhodnosti. Zároveň je reklamám v televizi věnovaná největší pozornost ze všech reklamních médií, což zaručuje značkám cestu k růstu, budování povědomí i dosahování prodejních cílů.
Zdroj: Thinkbox; Studie Signalling Success, 2020
Mezinárodní studie Trust in Advertising, kterou realizovala výzkumná společnost Nielsen na podzim roku 2021 a která zkoumala důvěru spotřebitelů v reklamní sdělení a další komunikační kanály prokázala, že klasické televizní reklamě ZCELA DŮVĚŘUJE 44 % respondentů. Oproti roku 2015 se jedná o značný nárůst: velká část respondentů, která TV reklamě spíše důvěřovala, jí v roce 2021 již důvěřovala zcela.
Zdroj: Nielsen, Trust in Advertising, 2021
Více detailů o studii zde https://www.mediaguru.cz/clanky/2022/02/vyzkum-duvery-jakym-reklamnim-kanalum-veri-cesi/
Důvěra spotřebitelů je důležitá pro všechny inzerenty, ale je zvláště důležitá pro značky v launchovací fázi jejich růstu, kdy je lidé poprvé poznávají, a také pro určité kategorie, jako jsou finance (všichni musíme věřit lidem, kteří se starají o naše peníze).
K důvěryhodnosti přispívá i vnímaná cena televizní reklamy . Zatímco televize má neuvěřitelnou hodnotu, skutečnost, že lidé věří, že jde o velkou investici, je jednou z jejích silných stránek.
Výzkum společnosti house51 odhalil velmi jasný vztah mezi vnímanými náklady na reklamní kanál a klíčovými metrikami značky, jako je kvalita značky a důvěra ve značku . S rostoucím vnímáním reklamních nákladů roste i důvěra a skóre kvality značek inzerujících na těchto kanálech.
Zdroj: Thinkbox; Studie Signalling Success, 2020
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
KLÍČOVÉ ÚKOLY TELEVIZNÍHO ODVĚTVÍ A ZNAČEK SPOČÍVAJÍ V PODPOŘE DEMOKRACIE A DODRŽOVÁNÍ HODNOT
17. 2. 2025V rámci webináře egta Online Talk s názvem Reklama v době gigantů: Ochrana značky, podpora demokracie, se diskutovalo o tom jak může televizní průmysl přispět k bezpečné mediální sféře a jakým způsobem mohou vydavatelé televizních programů a značky správně nastavit odpovědnou reklamu. O chvíle před kamerou se podělili Martin Andree, profesor mediálních věd na Univerzitě… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
DŮVĚRA V REKLAMU V ROCE 2024 VZROSTE, A TO DÍKY MLADŠÍM LIDEM
22. 1. 2025Podle nového průzkumu londýnské Reklamní asociace (Advertising Assotiation) se důvěra v reklamu za posledních 12 měsíců zvýšila z 36 % na 39 %, a to především díky mladým lidem. Důvěra v reklamu vzrostla ve všech věkových skupinách, přičemž u osob ve věku 18 až 34 let došlo od roku 2022 k výraznému nárůstu (o 16… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
ZDROJE DŮVĚRY PRO ZNAČKY V OHROŽENÍ; ZPRAVODAJSKÉ ORGANIZACE SE OBÁVAJÍ POKLESU POČTU DOPORUČENÍ
10. 1. 2025Podle nových údajů Reuters Institute při Oxfordské univerzitě se vedoucí pracovníci zpravodajských organizací obávají, že v příštím roce dojde k poklesu referencí z vyhledávání, protože platformy sociálních médií se odvracejí od zpravodajství a používají čím dál víc souhrny generované umělou inteligencí , které se stávají běžnou součástí vyhledávání – pro obchodníky by byl ale internet… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
PROČ JE TELEVIZNÍ REKLAMA STÁLE HNACÍM FAKTOREM BUDOVÁNÍ ZNAČKY
24. 10. 2024Zkuste rychle vyjmenovat největší značky, které znáte. Coca-Cola. Apple. Amazon. Co mají tyto značky – kromě toho, že jsou velmi známé – ještě společného? Všechny ve velkém využívají televizní reklamu. Největší marketingové kampaně společnosti Coca-Cola vždy zahrnovaly televizní reklamy, od „Chtěl bych koupit světu Coca-Colu“ v 70. letech až po novější „Sdílej kolu“. Společnost Apple… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
STUDIE EU: CTV V EVROPĚ VYUŽÍVÁ 86 % DIVÁKŮ, SLEDOVANOST ROSTE MEZI MLADÝMI LIDMI
4. 10. 2024Připojenou televizi (CTV) v Evropě nyní sleduje 86 % spotřebitelů, což je o šest procentních bodů více než v roce 2022. Vyplývá to z nejnovější studie reklamní společnosti ShowHeroes Group ve spolupráci s agenturou pro výkonnostní marketing Kinesso. Její průzkum se týkal šesti evropských trhů. Penetrace diváků CTV ve Velké Británii činila 91 %, což je… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
TELEVIZNÍ KAMPANĚ MUSÍ BÝT INOVATIVNÍ. JAK NA TO?
27. 8. 2024Inovativnost televizních kampaní lze zvýšit využíváním pokročilých reklamních řešení na více televizních platformách. Prostřednictvím aktivního přístupu mohou marketéři udržet krok s trhem a předvídat budoucí změny, což je nezbytné pro udržení pozice lídra v odvětví. Agilní přístup k přesnému zacílení a zapojení publika s využitím řešení, jako je nákup televizní reklamy na základě publika, interaktivní… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
TELEVIZE JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍM KANÁLEM VE VIDEOVESMÍRU
9. 8. 2024Na konferenci Screenforce Day, která proběhla začátkem léta v Curychu, byla iniciativou Screenforce Švýcarsko prezentována nová studie Die Welt der Screens, která se zaměřila na analýzu zařízení a kanálů, které diváci ve Švýcarsku používají ke konzumaci videoobsahu. Závěry studie jsou jednoznačné. Nejpoužívanějším zařízením pro sledování veškerého televizního obsahuje je velká obrazovka, v segmentu zpravodajství ji… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
ŠÉF SCREENFORCE MALTE HILDEBRANDT: „TELEVIZE JE VÍC NEŽ JEN ALGORITMUS“
3. 8. 2024Výkonný ředitel Screenforce Malte Hildebrandt nechce přenechat interpretaci informací sociálním médiím. V rozhovoru pro server HORIZONT vysvětluje, že iniciativa televizních marketérů v Německu, Rakousku a Švýcarsku nese na svých bedrech velkou společenskou odpovědnost. Zažíváme rozbouřené období a na scéně Festivalu Screenforce 2024 je to znát: dvě války stále vyvolávají strach a hrůzu a jejich konec… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
PROČ JE NEJLEPŠÍ STRATEGIÍ KOMBINOVAT LINEÁRNÍ TELEVIZI A CTV
2. 8. 2024Arašídové máslo a želé. Filmy v kině a popcorn. Jízda autem s otevřenými okny a puštěnou hudbou. Některé věci prostě líp fungují dohromady. To platí i pro kombinaci reklamy v lineární televizi a CTV. Televizní diváci se za posledních deset let změnili více než za posledních třicet let dohromady. Lineární televize se ještě stále může… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
KIM PORTRATE: TELEVIZE JE V DOBĚ TECHNOLOGICKÝCH TURBULENCÍ MAJÁKEM STABILITY
15. 7. 2024„S ohledem na blížící se změny v oblasti ochrany osobních údajů, avizovaný konec používání souborů cookie třetích stran a vliv umělé inteligence stojí před digitální reklamou budoucnost, která je nepředvídatelnější než kdykoli předtím. Uprostřed všech těchto turbulencí nabízí televize stabilitu, bezpečnost značky a spolehlivou návratnost investic, a to i přes masivní narušení celého trhu,“ říká… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
ADVERTISING ASSOCIATION: DŮVĚRA V REKLAMU ROSTE
19. 6. 2024Poprvé po deseti letech již není reklama nejméně důvěryhodným odvětvím ve Spojeném království, protože podle nového výzkumu* think tanku Credos, který se zabývá reklamním průmyslem, předstihla vládu a média. Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvádí tři důvody, proč je důvěra tak důležitá: „Za prvé, pokud jde o výsledky, důvěra ve značky a důvěra v reklamní… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 7: TELEVIZE JE DŮVĚRYHODNÁ
MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ
18. 4. 2024Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.