MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

Vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. A lidé milují příběhy. Souboj dobra a zla, archetypy, které se zrcadlí v každém z nás i emoce, které v nás příběh vyvolává a které nás spojují, to vše přetrvává v našich myslích velmi dlouho.

Není tedy velkým překvapením, že jedním z nejúčinnějších způsobů využití reklamy je vyprávět příběhy, které zaujmou emoce publika. Představte si reklamu, která vás v poslední době zaujala – je pravděpodobné, že bude emocionálně poutavá a bude mít silný příběh, který vám utkvěl v paměti.

K vyprávění bohatých příběhů potřebujete čas, protože jedním mžikem se toho moc říct nedá. Pomáhá také, když příběh podpoříte zvukem a ukotvíte na velké obrazovce. Všechny tyto výhody má právě TV reklama. 30sekundové reklamy jsou zdaleka nejoblíbenější formou reklamy v televizi a tato doba nabízí správnou rovnováhu mezi nákladovou efektivitou a dostatkem času na sdělení hlavního sdělení značky.

Zdroj:BARB, 2021, Individuals, proportion of TVRs by ad duration

Televize je dokonalým plátnem pro vyprávění příběhů a je prokázáno, že televizní reklamy v lidech vzbuzují emoce. V Čechách je nejúčinnější reklama ta, kde se můžeme smát. A to je důležité, protože vytváření emocionální reakce je v reklamě neuvěřitelně a podporuje tak její dlouhodobé účinky. Reklama v televizi ve skutečnosti přináší velmi dlouhodobé obchodní efekty, přičemž polovina prodejů se dle posledních zjištění uskutečnila během prvních 14 týdnů po reklamní kampani značky v televizi a druhá polovina se uskutečnila do zbývajících dvou let po odvysílání. To je v ostrém kontrastu řekněme s online vyhledáváním a reklamou na sociálních sítích, které mají oba okamžitý, ale krátkodobý dopad. Právě dlouhodobý vztah se spotřebitelem je cestou, kterou může značka kontinuálně prosperovat.

Zdroj: Magic Numbers, The TV playbook for online businesses (2021)

Zdroj: TV/Ad Nation, 2016,  Ipsos Connect/Thinkbox, adults 15+

Question: ‘In which, if any, of the following places are you most likely to find advertising that…’

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ

3. 12. 2024

Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

FORREST GUMP A MARKETING: TELEVIZNÍ REKLAMA JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO UVIDÍŠ, ALE ZÁŽITEK BUDE SKVĚLÝ

31. 10. 2024

Stejně jako řada dalších slavných filmů, ani Forrest Gump, který doslova přetéká dnes již proslulými scénami a hláškami, neunikl pozornosti značek. Tento ikonický film, který oslavil 30leté výročí, kombinuje osobní příběh s významnými historickými událostmi a evokuje silné emoce, což je pro marketing nesmírně důležité. Pojďme se podívat na to, které značky se úspěšně inspirovaly… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

FILMOVÉ VÝROČÍ: DIVÁCI CHTĚJÍ ŽÍT JAKO PŘÁTELÉ ANEB REKLAMNÍ SÍLA SITCOMU

1. 10. 2024

Když se v září 1994 na televizních obrazovkách poprvé objevili Přátelé, nikoho ani nenapadlo, že by se z tohoto sitcomu mohl stát celosvětový fenomén, který nejenže upoutá miliony diváků na celém světě, ale bude i miláčkem agentur a značek. Pro marketéry nabízí mocnou základnu hned z několika důvodů. Čtěte proč.

FENOMÉN MARVEL: KOMIKS A TELEVIZNÍ REKLAMA JE SKVĚLÁ DVOJKA

16. 9. 2024

Popularita komiksových postav umožňuje vytvořit atraktivní a vizuálně silné reklamy a značky i kreativní agentury jsou si toho dobře vědomy. Které z nich se spojením s komiksovou tématikou úspěšně plachtí na marvelovské vlně?

SVĚT EFEKTIVNÍCH VÁNOČNÍCH REKLAM PODLE JONA EVANSE

26. 8. 2024

I když je možná ještě příliš brzy na stavění vánočního stromečku, vánoční výzdobu a shánění vánočních dárků, podle Jona Evanse, ředitele pro strategii a plánování vztahů se zákazníky ze společnosti System1, je čím dřív, tím lépe, ideální čas pro zamyšlení nad vánočními kampaněmi. Ve svém semináři The Gift of Great Christmas Creative se podíval na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

STUDIE USA: NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ TELEVIZNÍ REKLAMY POUŽÍVAJÍ PESTRÉ BARVY, KREATIVITU A KOMEDIÁLNÍ PRVKY

15. 8. 2024

Společnost EDO, která se zabývá analýzou a měřením televizní reklamy, zveřejnila žebříček nejefektivnějších televizních reklam v 15 odvětvích za první polovinu roku 2024 a nabízí cenné informace o tom, co vede k zapojení spotřebitelů. V čím dál roztříštěnějším televizním prostředí je opravdu důležité pochopit, co dělá reklamu skutečně účinnou. A nováčci se toho nebojí –… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

UMĚNÍ V REKLAMĚ: PÁR TÓNŮ MŮŽE ZMĚNIT VŠE A KLASICKÁ HUDBA JE OSVĚDČENÁ VOLBA

15. 8. 2024

Mozart a Wágner, Strauss nebo Vivaldi. Inzerenti, potažmo oslovené kreativní agentury v touze uchvátit publikum a vyvolat v něm emoce se vůbec nerozpakují sáhnout do osvědčené hudební historie. Reklama bez hudby je totiž jako nebe bez hvězd. A proč se nepřiživit na slávě dávných autorů? Hudba a emoce Využití hudby v reklamě má své dobré… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

JAK NA TO, ABY BYLA REKLAMA ZAPAMATOVATELNÁ?

7. 8. 2024

Televize může nabídnout pozornost, důvěru a ovlivnit emoce. Shodou okolností jsou toto také základy poutavého příběhu – zbývá jen ujistit se, že je ten příběh krátký. V současném digitálním světě, který se nesmírnou rychlostí mění a vyvíjí, musí tradiční televize bojovat, aby dokázala konkurovat ostatním mediálním kanálům, zaujala spotřebitele a udržela si jejich pozornost. Když… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

ZA HRANICEMI HŘIŠTĚ – STUDIE SPOLEČNOSTÍ FUSE A SYSTEM1 ODHALUJE VÍTĚZNOU STRATEGII PRO SPONZORING V OBLASTI SPORTU

6. 8. 2024

Podle nové studie, kterou vypracovala globální sportovní a marketingová agentura FUSE ve spolupráci s platformou System1, která se zaměřuje na efektivitu kreativy, mohou značky získat „sportovní dividendu“ prostřednictvím efektivního sportovního sponzoringu. Studie nazvaná Sport Dividend: Unlocking Incremental Brand Growth Through Sport Sponsorship odhalila, že řada aktivací spojených se sportovním sponzoringem – od reklamy až po… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

VLIV PSYCHOLOGIE MÉDIÍ NA REKLAMU

31. 7. 2024

Reklamu dlouho ovlivňovaly psychologické principy. S využitím oborou psychologie médií se tento vliv ještě prohloubil a získal diferencovanější podobu. Psychologie médií se zaměřuje na pochopení vlivu médií a komunikačních technologií na lidské chování, identitu a společenskou dynamiku. V kontextu reklamy poskytuje kritické poznatky o tom, jak se spotřebitelé zapojují do mediálního obsahu, a o psychologických vlivech… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU

JAKÝM ZPŮSOBEM SI ZNAČKY CESTOVNÍHO RUCHU ZAJIŠŤUJÍ EFEKTIVITU KAMPANÍ

29. 7. 2024

V rámci rubriky The Drum’s Travel & Tourism Focus sdílí server The Drum data od analytické společnosti Kantar a ukazuje, jak značky jako Air New Zealand nebo Disney vynikají na přesyceném trhu. Ve velmi konkurenčním prostředí cestovního ruchu hledají značky neustále inovativní způsoby, jak zaujmout své publikum a zajistit si účinnost kampaně. Využitím emocionálních sdělení,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU