Vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. A lidé milují příběhy. Souboj dobra a zla, archetypy, které se zrcadlí v každém z nás i emoce, které v nás příběh vyvolává a které nás spojují, to vše přetrvává v našich myslích velmi dlouho.
Není tedy velkým překvapením, že jedním z nejúčinnějších způsobů využití reklamy je vyprávět příběhy, které zaujmou emoce publika. Představte si reklamu, která vás v poslední době zaujala – je pravděpodobné, že bude emocionálně poutavá a bude mít silný příběh, který vám utkvěl v paměti.
K vyprávění bohatých příběhů potřebujete čas, protože jedním mžikem se toho moc říct nedá. Pomáhá také, když příběh podpoříte zvukem a ukotvíte na velké obrazovce. Všechny tyto výhody má právě TV reklama. 30sekundové reklamy jsou zdaleka nejoblíbenější formou reklamy v televizi a tato doba nabízí správnou rovnováhu mezi nákladovou efektivitou a dostatkem času na sdělení hlavního sdělení značky.
Zdroj:BARB, 2021, Individuals, proportion of TVRs by ad duration
Televize je dokonalým plátnem pro vyprávění příběhů a je prokázáno, že televizní reklamy v lidech vzbuzují emoce. V Čechách je nejúčinnější reklama ta, kde se můžeme smát. A to je důležité, protože vytváření emocionální reakce je v reklamě neuvěřitelně a podporuje tak její dlouhodobé účinky. Reklama v televizi ve skutečnosti přináší velmi dlouhodobé obchodní efekty, přičemž polovina prodejů se dle posledních zjištění uskutečnila během prvních 14 týdnů po reklamní kampani značky v televizi a druhá polovina se uskutečnila do zbývajících dvou let po odvysílání. To je v ostrém kontrastu řekněme s online vyhledáváním a reklamou na sociálních sítích, které mají oba okamžitý, ale krátkodobý dopad. Právě dlouhodobý vztah se spotřebitelem je cestou, kterou může značka kontinuálně prosperovat.
Zdroj: Magic Numbers, The TV playbook for online businesses (2021)
Zdroj: TV/Ad Nation, 2016, Ipsos Connect/Thinkbox, adults 15+
Question: ‘In which, if any, of the following places are you most likely to find advertising that…’
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
SOUBOJE ZNAČEK NA TRHU NÁPOJŮ: COCA-COLA A PEPSICO NA VÁLEČNÉM POLI
3. 4. 2025Bitva Cola Wars, která už více než sto let zuří mezi ikonickými značkami Coca-Cola a Pepsi, se neodehrává jen v regálech obchodů, ale zejména v reklamním prostoru. A právě v tomto boji sehrála klíčovou roli televizní reklama, která se stala hlavním nástrojem pro budování loajality spotřebitelů i identity značek. Rivalita mezi oběma výrobci nápojů se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
SNĚHURKA A TRPASLÍCI V REKLAMĚ DŘÍVE A DNES: JEŠTĚ POŘÁD TO FUNGUJE
1. 4. 2025Do kin nedávno přišlo nové zpracování Sněhurky a spustila se lavina diskusí. I přes rozporuplné ohlasy na nový animovaný snímek od The Walt Disney Studios je zde ale stále dávný příběh o krásné, nevinné dívce, zlé maceše a sedmi trpaslících, který hraje na city dětem i dospělým. A jako takový inspiruje kreativce, kteří pátrají po… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
„VÍTĚZNÁ SÍLA“ VÍCEOBRAZOVKOVÉ TELEVIZE: TRANSPARENTNÍ VÝKON = OBCHODNÍ ÚSPĚCH
26. 3. 2025„Multiscreen“ TV: Chytrý, strategický a vážně účinný reklamní kanál Marketéři neustále hledají způsoby, jak maximalizovat dopad, budovat důvěru a dosahovat měřitelných obchodních výsledků. Řešení není hazard – je to sázka na jistotu při strategické investici do multiscreen TV. Díky profesionálně vytvořenému obsahu, bezkonkurenčnímu zapojení publika a prostředí bezpečnému pro značku přináší multiscreen TV výsledky, na… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
SOUBOJE VELKÝCH ZNAČEK: V REKLAMNÍCH BITVÁCH FUNGUJE NOSTALGIE, SROVNÁVÁNÍ I PROVOKACE
24. 3. 2025Boj o pozornost je nelítostný! A to i mezi značkami, protože kdo zaváhá, může s děsem zjistit, že není mezi prvními, ale na ocase. Inspirujte se, jak se značky snaží držet si své místo na slunci.
SVÍTÁ NA LEPŠÍ ČASY? MIND POSITIVITY V TELEVIZNÍ REKLAMĚ SE (S TROCHOU NADSÁZKY) SNAŽÍ NABÍDNOUT MANUÁL KE ŠTĚSTÍ
20. 3. 2025Mezinárodní den štěstí každý rok připomíná, jak důležitou roli hraje pozitivita v každodenním životě – a ani reklamní svět není výjimkou. Mind positivity se už nějakou dobu stává klíčovou strategií značek, které chtějí oslovit zákazníky nejen efektivně, ale i s emocemi, jež zanechají trvalý dojem. Jak mohou radost, naděje a autenticita proměnit reklamu v inspiraci… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
JE ČAS ZAČÍT SE VÁŽNĚ ZABÝVAT HUMOREM V REKLAMĚ
22. 2. 2025Humor v reklamě je silným motorem zapamatovatelnosti a angažovanosti značky. Redaktor společnosti WARC v Indii Biprorshee Das se zabývá tím, proč humor funguje, kde značky dělají chyby a jak ho správně využít – některé klíčové poznatky z nedávno zveřejněné zprávy Co funguje v humorné reklamě. Humor v reklamě je mnohem víc než jen moudro, u… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
BRITSKÝ SMYSL PRO HUMOR PŘITAHUJE MLADÉ EVROPANY K BRITSKÝM SERIÁLŮM A FILMŮM
18. 2. 2025Podle nového výzkumu King’s College London je „jedinečný“ a „ironický“ britský smysl pro humor hlavním důvodem, proč mladí Evropané sledují televizní pořady a filmy britské produkce. Projekt Screen Encounters with Britain zkoumal, jak streamovací služby, jako je Netflix a Prime Video, ovlivňují způsob, jakým mladí evropští diváci vyhledávají a konzumují britská média. Projekt probíhal od… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
SUPER BOWL LIX: HUMOR DOMINUJE KREATIVNÍM STRATEGIÍM LETOŠNÍCH REKLAM
6. 2. 2025Na základě analýzy různých reklam zveřejněných před závěrečným zápasem sezóny NFL, kterou provedla platforma DAIVID, jež využívá umělou inteligenci k měření efektivity kreativy, se hlavními tématy letošního Super Bowlu stanou humor a pozitivita. Super Bowl je významnou reklamní událostí, která oslovuje miliony diváků. Zájem o spoty, které běží během finálového zápasu, je obvykle velmi vysoký,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
PROČ SE CELEBRITY A SUPER BOWL PRAVDĚPODOBNĚ NEROZEJDOU
4. 2. 2025Bývaly doby, kdy ve většině reklam na Super Bowl nevystupovala žádná celebrita. Žádná Serena Williamsová. Žádný Payton Manning. Žádná Martha Stewartová. Podle analytické společnosti iSpot.tv se v roce 2010 pouze v jedné třetině spotů na Super Bowl objevil známý herec, sportovec nebo hudebník. To se změnilo v roce 2018, kdy se známé tváře objevily ve… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
PROČ HUMOR V REKLAMĚ FUNGUJE – A JAK HO MOHOU ZNAČKY VÍCE VYUŽÍVAT
4. 2. 2025Podle společnosti Kantar se za posledních 20 let snížil podíl humoru v reklamě o 37 %, ale důkazy ukazují, že zůstává silným nástrojem pro zapamatování značky, emocionální zapojení a dlouhodobý úspěch. Nová zpráva společnosti WARC s názvem What’s Working in Humorous Advertising (Co funguje v humorné reklamě) odhaluje, jak značky napříč odvětvími – od Snickers… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 8: REKLAM JE TOLIK, ŽE TV NEDOKÁŽE VYVOLAT U SPOTŘEBITELŮ ODEZVU
PRINCEZNY, ŽABÁCI A DŽINOVÉ V REKLAMĚ: ZAHRANIČNÍ ZNAČKY MILUJÍ POHÁDKY
16. 1. 2025Pohádky jsou výborným prvkem pro reklamy, protože pomáhají spotřebitelům navázat emocionální a osobní spojení se značkami. A proto se vyskytují napříč moderními reklamami v nejrůznějších podobách.
ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA JAKO HVĚZDA REKLAMNÍCH SPOTŮ ANEB ČESKÉ TELEVIZNÍ REKLAMY INSPIROVANÉ POHÁDKAMI
20. 12. 2024Televizní reklama inspirovaná pohádkou je trefou do černého což potvrzuje i opakované využívání pohádkových motivů značkami, které už v rámci svých kampaní někdy po pohádce sáhly. Základní pohádkové motivy jsou srozumitelné a nabízejí široký prostor pro kreativitu. Reklamy využívající pohádkových motivů a postav jsou navíc vhodné pro všechny generace.