Vlivem reklamních podvodů v online prostředí a množství dezinformací se „Brand safety“ skloňuje stále častěji. Televize poskytuje přísně hlídaný a zákony vymezený prostor, který je pro značky bezpečný. Reklamní sdělení nesmí spotřebitele klamat, podléhá zákonné regulaci i etickým kodexům jednotlivých odvětví a firem.
Bezpečný prostor televizní reklamy definují tři základní pilíře
REGULACE
Regulace a zákonné vymezení zajišťuje, že se pořady v televizi i reklamní sdělení nemohou objevit v kontextu, který by poškozoval značku nebo nabádal k nezákonnému jednání. Přísná regulace televizní reklamy přináší značkám jasné informace a pravidla k jejich fungování a zároveň je samotné také chrání.
TRANSPARENTNOST
Televizní sledovanost je měřena nezávislou institucí. V České republice zajišťuje měření sledovanosti společnost ATO ve spolupráci s agenturou Nielsen. Hned druhý den po odvysílání je tak možné ověřit reálný dopad reklamního sdělení.
JEDNOTNÁ REKLAMNÍ MĚNA GRP
GRP je odrazem reálné sledovanosti televize. Na rozdíl od jiných mediatypů je tedy TV reklama obchodována v jasně definovaných jednotkách. Každá značka tak při nákupu mediálního prostoru v televizi ví, jak velkou část televizní populace svou kampaní v konkrétním období osloví.
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
NOVA ZŮSTALA V LISTOPADU NA ČELE. ROSTE ATMEDIA I TELEVIZE SEZNAM
10. 12. 2024Televize Nova dosáhla v listopadu nejvyššího podílu sledovanosti na televizním trhu. Nejsilnější televizní skupinou byla v listopadu skupina Nova, a to v všech hlavních diváckých skupinách v celodenním i prime-timovém vysílání. V univerzální skupině 15+ představoval její souhrnný podíl 28,60 % a byl o 0,30 procentního bodu vyšší než u stanic České televize. V rámci… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ZRÁDCI PŘILÁKALI NA PRIMA+ NEJVÍCE NOVÝCH PŘEDPLATITELŮ
9. 12. 2024První řada psychologické hry Zrádci oslovila zejména mladší publikum a platformě Prima+ přivedla během podzimu nejvíce nových předplatitelů ze všech pořadů. Reality hra Zrádci se stala nejúspěšnějším podzimním pořadem skupiny Prima v akvizici nových předplatitelů na platformu prima+. „Na prima+ se jednalo o nejpopulárnější pořad podzimní sezóny u všech uživatelů. Nejúspěšnější byl i co do… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
GENERACE Z SLEDUJE TELEVIZI – TO JEN PLÁNOVAČI JI ŠPATNĚ SLEDUJÍ
7. 12. 2024Úbytek lineárního vysílání a nárůst streamingu je zřejmý již několik let, přesto je mediální plánování zaměřené na vysílání stále živé. Odborníci se shodují, že je potřeba rámec, který bude vycházet z toho, jak diváci skutečně využívají televizní obsah. Je načase, aby si to mediální průmysl přiznal. Generace Z nikdy nepropadla televiznímu vysílání. A přesto televizi… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ČEŠI SLEDUJÍ TELEVIZI V PRŮMĚRU 3,5 HODINY DENNĚ
21. 11. 2024Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let. Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
PUBLICIS GROUPE SE ZAPOJILA DO PILOTNÍHO PROJEKTU EYEMETER OD MEDIANU
14. 11. 2024Komunikační skupina Publicis Groupe se jako jedna z agentur v Česku zapojila do pilotního projektu společnosti Median s názvem EyeMeter. Jeho cílem je zjistit přesnější informace o tom, kolik pozornosti a času lidé věnují reklamnímu obsahu. Výsledky pilotní studie budou k dispozici během ledna příštího roku. Celý projekt se zaměřuje na vizibilitu, měření pozornosti a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
NOVA PO ČTYŘECH LETECH VRÁTÍ SUPERSTAR, MÁ BÝT „VĚTŠÍ NEŽ KDY DŘÍV“
9. 11. 2024Televize Nova otevřela castingy pro novou řadu soutěžní reality show Superstar. Televize Nova chystá po čtyřech letech návrat hudební talentové reality show Superstar. V sobotu zveřejnila výzvu zájemcům, aby se do nové řady přihlásili. Slibuje přitom, že bude „větší než kdy dřív“. Ve vysílání se může objevit nejdříve v roce 2025. Nova naposledy vysílala Superstar… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
AMERICKÁ VOLEBNÍ NOC ZASÁHLA NA ČT A CNN PRIMA NEWS PŘES MILION DIVÁKŮ
8. 11. 2024Alespoň tři minuty vysílání výsledků amerických prezidentských voleb vyhledalo v noci z úterý na středu na obou zpravodajských stanicích více než milion diváků. Americkou volební noc, kterou v úterý 5. listopadu začala po 20:00 vysílat Česká televize na stanici ČT24, sledovalo do 6:00 ve středu 6. listopadu v průměru 63 tisíc dospělých diváků 15+ při… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
V ŘÍJNU SE DO ČELA DOSTALA NOVA, TELEVIZE SEZNAM ATAKUJE BARRANDOV
5. 11. 2024Skupina Nova zaznamenala v říjnu nejvyšší podíly na sledovanosti a z TOP tří skupin si jako jediná polepšila. Z menších stanic rostla Televize Seznam, které se díky českým filmům a seriálu Profesionálové daří vylepšovat podíl v prime-time. Televizní skupina Nova dosáhla v říjnu nejvyššího podílu ve všech hlavních diváckých skupinách v celodenním i prime-timovém vysílání.… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ATO VYHODNOTÍ NABÍDKY NA MĚŘENÍ TV SLEDOVANOSTI MIMO DOMOV
14. 10. 2024Asociace televizních organizací, která je zadavatelem projektu měření televizní sledovanosti, ho zamýšlí rozšířit o lokality mimo domov. V průběhu podzimu vyhodnotí nabídky od výzkumných agentur. Asociace televizních organizací (ATO) už obdržela nabídky na projekt měření televizní sledovanosti mimo domov a v nejbližší době se jimi začne zabývat. Během podzimu je zamýšlí vyhodnotit a pokud vše… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
TELEVIZNÍ ZÁŘÍ VYŠLO NEJLÉPE STANICÍM ČESKÉ TELEVIZE
7. 10. 2024Stanice České televize dosáhly v září nejvyššího podílu na televizním trhu a také ve srovnání s loňským zářím si nejvíce polepšily. Souhrnný podíl stanic České televize (ČT) dosáhl v letošním září 29,23 % v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání a meziročně se zvýšil o 2,74 procentního bodu. Šlo o nejlepší výsledek i z pohledu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
STUDIE POHYBLIVÉHO OBRAZU 2024: STABILNÍ VYSOKÁ ÚROVEŇ VYUŽÍVÁNÍ OBSAHU VYSÍLATELŮ
23. 8. 2024Podle aktuální studie, kterou realizovala společnost RTR Medien ve spolupráci s pracovní skupinou TELETEST, se televizní vysílatelé podílejí na využívání pohyblivého obrazu 77 procenty. Společnosti nabízející streamovací služby a videoslužby dosah nezvyšují. Trend, na který poukázala studie realizovaná v předchozím roce, i nadále pokračuje. Společnost RTR Medien a pracovní skupina TELETEST v rámci své každoroční… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
WARC: NEJVĚTŠÍM STRAŠÁKEM PROGRAMATICKÉ REKLAMY JE BRAND SAFETY
20. 8. 2024Jaké hlavní trendy budou v následujícím roce ovlivňovat programatickou reklamu? To je předmětem nové zprávy The Future of Programmatic 2024, kterou připravil WARC ve spolupráci s NewtonX. Ačkoliv jsou dvě třetiny dotázaných se současným stavem do jisté míry spokojené, nacházejí i velký prostor pro zlepšení. Programatické kanály dnes obhospodařují více než 70 procent výdajů do… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ