Vlivem reklamních podvodů v online prostředí a množství dezinformací se „Brand safety“ skloňuje stále častěji. Televize poskytuje přísně hlídaný a zákony vymezený prostor, který je pro značky bezpečný. Reklamní sdělení nesmí spotřebitele klamat, podléhá zákonné regulaci i etickým kodexům jednotlivých odvětví a firem.
Bezpečný prostor televizní reklamy definují tři základní pilíře
REGULACE
Regulace a zákonné vymezení zajišťuje, že se pořady v televizi i reklamní sdělení nemohou objevit v kontextu, který by poškozoval značku nebo nabádal k nezákonnému jednání. Přísná regulace televizní reklamy přináší značkám jasné informace a pravidla k jejich fungování a zároveň je samotné také chrání.
TRANSPARENTNOST
Televizní sledovanost je měřena nezávislou institucí. V České republice zajišťuje měření sledovanosti společnost ATO ve spolupráci s agenturou Nielsen. Hned druhý den po odvysílání je tak možné ověřit reálný dopad reklamního sdělení.
JEDNOTNÁ REKLAMNÍ MĚNA GRP
GRP je odrazem reálné sledovanosti televize. Na rozdíl od jiných mediatypů je tedy TV reklama obchodována v jasně definovaných jednotkách. Každá značka tak při nákupu mediálního prostoru v televizi ví, jak velkou část televizní populace svou kampaní v konkrétním období osloví.
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
PUBLICIS GROUPE SE ZAPOJILA DO PILOTNÍHO PROJEKTU EYEMETER OD MEDIANU
14. 11. 2024Komunikační skupina Publicis Groupe se jako jedna z agentur v Česku zapojila do pilotního projektu společnosti Median s názvem EyeMeter. Jeho cílem je zjistit přesnější informace o tom, kolik pozornosti a času lidé věnují reklamnímu obsahu. Výsledky pilotní studie budou k dispozici během ledna příštího roku. Celý projekt se zaměřuje na vizibilitu, měření pozornosti a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
NOVA PO ČTYŘECH LETECH VRÁTÍ SUPERSTAR, MÁ BÝT „VĚTŠÍ NEŽ KDY DŘÍV“
9. 11. 2024Televize Nova otevřela castingy pro novou řadu soutěžní reality show Superstar. Televize Nova chystá po čtyřech letech návrat hudební talentové reality show Superstar. V sobotu zveřejnila výzvu zájemcům, aby se do nové řady přihlásili. Slibuje přitom, že bude „větší než kdy dřív“. Ve vysílání se může objevit nejdříve v roce 2025. Nova naposledy vysílala Superstar… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
AMERICKÁ VOLEBNÍ NOC ZASÁHLA NA ČT A CNN PRIMA NEWS PŘES MILION DIVÁKŮ
8. 11. 2024Alespoň tři minuty vysílání výsledků amerických prezidentských voleb vyhledalo v noci z úterý na středu na obou zpravodajských stanicích více než milion diváků. Americkou volební noc, kterou v úterý 5. listopadu začala po 20:00 vysílat Česká televize na stanici ČT24, sledovalo do 6:00 ve středu 6. listopadu v průměru 63 tisíc dospělých diváků 15+ při… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
V ŘÍJNU SE DO ČELA DOSTALA NOVA, TELEVIZE SEZNAM ATAKUJE BARRANDOV
5. 11. 2024Skupina Nova zaznamenala v říjnu nejvyšší podíly na sledovanosti a z TOP tří skupin si jako jediná polepšila. Z menších stanic rostla Televize Seznam, které se díky českým filmům a seriálu Profesionálové daří vylepšovat podíl v prime-time. Televizní skupina Nova dosáhla v říjnu nejvyššího podílu ve všech hlavních diváckých skupinách v celodenním i prime-timovém vysílání.… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ATO VYHODNOTÍ NABÍDKY NA MĚŘENÍ TV SLEDOVANOSTI MIMO DOMOV
14. 10. 2024Asociace televizních organizací, která je zadavatelem projektu měření televizní sledovanosti, ho zamýšlí rozšířit o lokality mimo domov. V průběhu podzimu vyhodnotí nabídky od výzkumných agentur. Asociace televizních organizací (ATO) už obdržela nabídky na projekt měření televizní sledovanosti mimo domov a v nejbližší době se jimi začne zabývat. Během podzimu je zamýšlí vyhodnotit a pokud vše… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
TELEVIZNÍ ZÁŘÍ VYŠLO NEJLÉPE STANICÍM ČESKÉ TELEVIZE
7. 10. 2024Stanice České televize dosáhly v září nejvyššího podílu na televizním trhu a také ve srovnání s loňským zářím si nejvíce polepšily. Souhrnný podíl stanic České televize (ČT) dosáhl v letošním září 29,23 % v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání a meziročně se zvýšil o 2,74 procentního bodu. Šlo o nejlepší výsledek i z pohledu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
STUDIE POHYBLIVÉHO OBRAZU 2024: STABILNÍ VYSOKÁ ÚROVEŇ VYUŽÍVÁNÍ OBSAHU VYSÍLATELŮ
23. 8. 2024Podle aktuální studie, kterou realizovala společnost RTR Medien ve spolupráci s pracovní skupinou TELETEST, se televizní vysílatelé podílejí na využívání pohyblivého obrazu 77 procenty. Společnosti nabízející streamovací služby a videoslužby dosah nezvyšují. Trend, na který poukázala studie realizovaná v předchozím roce, i nadále pokračuje. Společnost RTR Medien a pracovní skupina TELETEST v rámci své každoroční… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
WARC: NEJVĚTŠÍM STRAŠÁKEM PROGRAMATICKÉ REKLAMY JE BRAND SAFETY
20. 8. 2024Jaké hlavní trendy budou v následujícím roce ovlivňovat programatickou reklamu? To je předmětem nové zprávy The Future of Programmatic 2024, kterou připravil WARC ve spolupráci s NewtonX. Ačkoliv jsou dvě třetiny dotázaných se současným stavem do jisté míry spokojené, nacházejí i velký prostor pro zlepšení. Programatické kanály dnes obhospodařují více než 70 procent výdajů do… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
MILNÍK ZDOLÁN. STREAMOVACÍ SLUŽBY VYUŽÍVÁ V ČESKU PŘES 3 MILIONY LIDÍ
14. 8. 2024Popularita VOD služeb v Česku nadále roste, a to především u diváků ve věku 25–34 let. Oblibě se ovšem těší napříč všemi generacemi, jak potvrzuje výzkum Atmedia index za první pololetí letošního roku, který pravidelně realizuje mediální zastupitelství Atmedia. Podle aktuálních výsledků výzkumu využívá aktivně aspoň jednu streamovací službu již 47 procent Čechů ve věku… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
ČESKÉ DIVÁKY NA OLYMPIÁDĚ NEJVÍC ZAJÍMALO ZAHÁJENÍ, ATLETIKA A TENIS
13. 8. 2024Atletika, tenis, ale třeba také šerm patřily mezi nejsledovanější sporty na letních olympijských hrách v Paříži. Informoval o tom šéfkomentátor ČT sport Robert Záruba. Letošní přenosy z olympiády dohromady zasáhly 4,6 milionu diváků, kteří je sledovali alespoň po dobu tří minut. „K tomu jsme na digitálních platformách ČT zaznamenali 10,2 milionu spuštění on-line přenosů,“ uvedla… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
STUDIE USA: OLYMPIJSKÉ HRY SLEDOVALO TÉMĚŘ 60 MILIONŮ AMERICKÝCH DOMÁCNOSTÍ
12. 8. 2024Sledovanost pařížských olympijských her v amerických domácnostech vzrostla o 11 % ve srovnání s hrami v Tokiu, uvedla studie společnosti Samba TV. Nové údaje od Samba TV potvrzují, že Olympijské hry 2024 v Paříži měly u amerických diváků velký úspěch, protože ve srovnání s hrami v Tokiu, zaznamenaly v domácnostech ty pařížské 11% nárůst sledovanosti. Američany… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ
OLYMPIÁDU PLÁNOVALA SLEDOVAT POLOVINA ČECHŮ
2. 8. 2024Zájem o sledování letních olympijských her deklarovala před jeho začátkem větší část tuzemské onlinové populace. Jde o srovnatelný podíl jako v předešlých OH. Sledování výkonů světových sportovců plánovala před začátkem LOH v Paříži více než polovina dotázaných (54 %). Pravidelně hry plánovalo sledovat 14 % lidí, dvě pětiny se chtějí dívat pouze občas. To je… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ