MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

Vlivem reklamních podvodů v online prostředí a množství dezinformací se „Brand safety“ skloňuje stále častěji. Televize poskytuje přísně hlídaný a zákony vymezený prostor, který je pro značky bezpečný. Reklamní sdělení nesmí spotřebitele klamat, podléhá zákonné regulaci i etickým kodexům jednotlivých odvětví a firem.

Bezpečný prostor televizní reklamy definují tři základní pilíře

REGULACE

Regulace a zákonné vymezení zajišťuje, že se pořady v televizi i reklamní sdělení nemohou objevit v kontextu, který by poškozoval značku nebo nabádal k nezákonnému jednání. Přísná regulace televizní reklamy přináší značkám jasné informace a pravidla k jejich fungování a zároveň je samotné také chrání.

TRANSPARENTNOST

Televizní sledovanost je měřena nezávislou institucí. V České republice zajišťuje měření sledovanosti společnost ATO ve spolupráci s agenturou Nielsen. Hned druhý den po odvysílání je tak možné ověřit reálný dopad reklamního sdělení.

JEDNOTNÁ REKLAMNÍ MĚNA GRP

GRP je odrazem reálné sledovanosti televize. Na rozdíl od jiných mediatypů je tedy TV reklama obchodována v jasně definovaných jednotkách. Každá značka tak při nákupu mediálního prostoru v televizi ví, jak velkou část televizní populace svou kampaní v konkrétním období osloví.

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



STUDIE USA: HLAVNÍ TRENDY V OBLASTI SLEDOVÁNÍ: TRADIČNÍ TELEVIZE MÁ STÁLE NAVRCH

20. 2. 2025

Lineární televize stále patří mezi nejsilnější média. To je závěr studie provedené společností EMARKETER v loňském roce. Přestože se zvyšuje počet lidí, kteří přecházejí na televizi připojenou k internetu (CTV) a videa na sociálních sítích, většina lidí v USA stále sleduje lineární televizi. Diváci lineární televize přitom při sledování velmi pravděpodobně používají i mobilní zařízení… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

LINEÁRNÍ TELEVIZE STÁLE V EVROPĚ PŘEDBÍHÁ STREAMING A OTT

16. 2. 2025

I přes růst sledovanosti digitálního videoobsahu se na evropském kontinentě drží lineární televize jako hlavní zdroj pro sledování videoobsahu. Lineární televize zůstává v západní Evropě největším zdrojem videoobsahu, a to i přes pozvolný pokles odsledovaných minut. Vyplývá to z analýz OTT & Video a Televizní distribuce v Evropě od společnosti Dataxis. Ze zveřejněných dat vyplývá,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

V INVESTICÍCH DO REKLAMY MĚLY LONI NEJVYŠŠÍ PODÍLY OMD A PHD

13. 2. 2025

Auditorská společnost Media Strategy přináší data v rámci svého srovnání PPA Ranking za celý rok 2024. Mediální agentury OMD a PHD měly loni nejvyšší podíl z tuzemských mediálních agentur na čistých investicích do televizní reklamy. Za období od ledna do prosince 2024 se podíl obou agentur pohyboval na úrovni 12 %. V případě OMD to… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

STUDIE EU: TV DOMINUJE VIDEU V EVROPĚ

12. 2. 2025

Televize stále dominuje videu v Evropě, ale doba sledování na klíčových trzích klesne za 5 let o 30 až 55 milionů. Lineární televize na nejvyspělejších mediálních trzích po celém světě pomalu klesá, a to jak z hlediska času sledování, tak z hlediska generovaných příjmů. V západní Evropě je nicméně stále největším tahounem sledovanosti videoobsahu. Pro… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

SUPER BOWL 59 JE PODLE SPOLEČNOSTI FOX NEJSLEDOVANĚJŠÍM ZÁPASEM V HISTORII SE 127,7 MILIONY DIVÁKŮ

11. 2. 2025

Eagles vyřadili Chiefs a stanice Fox zaznamenala rekord ve sledovanosti. V pondělí stanice Fox oznámila, že Super Bowl 59 sledovalo v průměru 126 milionů diváků. Tato čísla pocházejí z projekcí společnosti Fox, včetně rychlých národních statistik společnosti Nielsen a analýzy první strany Tubi/NFL. V úterý společnost Fox aktualizovala údaje o sledovanosti Super Bowlu a oznámila,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

TELEVIZE A WEBY JSOU HLAVNÍM ZDROJEM PRO SLEDOVÁNÍ UDÁLOSTÍ

11. 2. 2025

Celospolečenské dění nejčastěji lidé sledují prostřednictvím televize a internetových zpravodajských serverů. Vyplývá to z nových dat CVVM. Celospolečenské dění nejčastěji lidé sledují prostřednictvím televize a internetových zpravodajských serverů. V obou případech shodně více než třetina (35 %) dotázaných uvedla, že tímto způsobem sleduje celospolečenské dění alespoň jednou denně, a stejně tak přibližně čtvrtina (26 %… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

IPTV A KABEL PŘEDBĚHLY V PŘÍJMU TV SIGNÁLU TERESTRIKU

10. 2. 2025

Příjem televizního signálu přes internet nebo kabel se stal v Česku nejsilnějším způsobem přijímání signálu. O několik procentních bodů předběhl i dosud vedoucí terestrický příjem. Data přináší Kontinuální výzkum ATO. Aktuálně nejpoužívanější hlavní typ příjmu televizního signálu v Česku je přes IPTV či kabel. S podílem 46 % předbíhá terestrický příjem (DTT), který je s… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

ČT SE V LEDNU UDRŽELA NAD 30 PROCENTY, PODÍL ZVÝŠILA NOVA

6. 2. 2025

Stanice České televize dosáhly i v letošním lednu nejvyššího podílu v divácké skupině starší 15 let. Svůj podíl oproti stejnému měsíci loni nejvíce vylepšila skupina Nova. Stanice České televize udržely přes meziroční snížení vyšší než 30% podíl v univerzální divácké skupině starší 15 let i v prvním měsíci letošního roku. Souhrnně dosáhly v celodenním vysílání… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

TN A UDÁLOSTI ZŮSTÁVAJÍ NEJSLEDOVANĚJŠÍM TELEVIZNÍM ZPRAVODAJSTVÍM

28. 1. 2025

Zpravodajská relace Události udržuje i po letech fragmentace stabilní diváckou základnu. Nejsledovanější tuzemskou zpravodajskou relací jsou zase Televizní noviny. Zpravodajské televizní relace se udržují na špičce televizní sledovanosti. K nejsledovanějším tuzemským zpravodajským relacím stále patří Televizní noviny (Nova) a Události (Česká televize). Vyplývá to z dat oficiálního měření TV sledovanosti ATO-Nielsen za rok 2024. Průměrná… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

VRACÍ SE ZLATÉ ČASY TELEVIZNÍ REKLAMY? PŘÍSTUP DIVÁKŮ SE MĚNÍ

23. 1. 2025

Nová studie HUB Research ukazuje, že diváci streamovacích služeb jsou vnímaví k reklamě, zejména když jim šetří peníze za předplatné. Uživatelé streamovacích služeb jsou více ochotni sledovat reklamy. Tedy celé dvě třetiny uživatelů nemají s reklamou problém, pokud jim reklama sníží cenu předplatného. Alespoň to ukazuje aktuální průzkum, který provedla společnost HUB Research. Jedná se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

NEJVÍCE GRP DODALY VLONI MEDIA CLUB A NOVA, ZVÝŠILY JE ČT A ATMEDIA

14. 1. 2025

Pozice na televizním trhu s reklamou se nemění, drtivá část GRP připadá na obchodní síť Media Club a TV Nova. Komerční televize se ale vyrovnávají s klesajícím počtem GRP v lineárním vysílání. Téměř 86 % veškerých reklamních televizních GRPů připadlo v roce 2024 na zastupitelství Media Club a stanice skupiny Nova. V meziročním srovnání si… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ

PRVNÍ TÝDEN: ZOO NOVÉ ZAČÁTKY MĚLO VÍC DIVÁKŮ NEŽ PROSTŘENO

13. 1. 2025

Seriálová novinka v podvečerním vysílání TV Prima přilákala více diváků, než kolik sledovalo ve stejném čase loni pořad Prostřeno. Seriál ZOO Nové začátky, který Prima od 6. ledna uvedla jako novinku svého podvečerního vysílání v čase od 18:00-19:00, sledovalo v prvním týdnu jeho vysílání (6.-10.1. 2025) v průměru 464 tis. diváků starších 15 let při… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 9: V TELEVIZI JE TOLIK VÝMYSLŮ A NESMYSLŮ