Reklama
Jedna z forem marketingové komunikace. Jejím smyslem je doručit reklamní sdělení (message) cílové skupině a změnit její uvažování, chování, typicky za účelem prodeje produktu či podpory komunikované značky. Primárně se jedná o placené informace, které jsou šířeny především prostřednictvím televize, tisku, rádia, outdooru (venkovní reklamy) nebo internetu. Reklama může být určena různým cílovým skupinám (ženám/mužům, rodinám s dětmi, generaci Z) či lokalitám (celonárodní/regionální).
V televizním prostředí se reklamou rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu či jinou obdobnou protihodnotu, a to s cílem propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu. Reklamou se však rozumí i vlastní propagace provozovatele vysílání, tzv. self-promo. Reklamu musí vysílatelé do vysílání zařazovat v blocích, izolované spoty lze do vysílání zařazovat jen výjimečně (vyjma přenosů sportovních událostí). Reklama musí být snadno rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí vysílání. Vysílací zákon stanovuje časové limity pro vysílání reklamy a způsoby jejího zařazení do vysílání. Do času vyhrazeného pro vysílání reklamy se nepočítají různé bezúplatně vysíláné charitativní spoty, oznámení ve veřejném zájmu a self-promo vysílatelů.
Příspěvky, které obsahují slovo Reklama
ASOCIACE HBBTV OZNÁMILA VÍTĚZE HBBTV AWARDS 2024
15. 11. 2024
uuuAsociace HbbTV, globální iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro pokročilé interaktivní televizní služby prostřednictvím...
PUBLICIS GROUPE SE ZAPOJILA DO PILOTNÍHO PROJEKTU EYEMETER OD MEDIANU
14. 11. 2024
uuuKomunikační skupina Publicis Groupe se jako jedna z agentur v Česku zapojila do pilotního projektu společnosti Median s názvem EyeMeter. Jeh...
TRENDY PRO ROK 2025 PODLE KANTARU: OD „WOKE“ ZNAČEK K „TOTÁLNÍMU“ VIDEU
6. 11. 2024
uuuTop 10 trendů, které ovlivní marketing nejen v příštím roce, představila společnost Kantar. Řeší limity inovací, generativní AI i požadavky ...
EVROPA SE STÁVÁ PRO CTV NEJRYCHLEJI ROSTOUCÍM TRHEM
27. 10. 2024
uuuPřes 80 % domácností s připojenou televizí dává CTV přednost před klasickou lineární televizí.
I když podíl CTV na trhu v Evropě zatím ne...
MEDIA CLUB: CENA RÁDIÍ POROSTE O 5 %, ONLINE O 8 % AŽ 10 %
21. 10. 2024
uuuCeny rádiové reklamy na stanicích Media Clubu se v příštím roce zvýší o 5 %, onlinová reklama poroste v průměru o 8 až 10 %.
Pro příští r...
BRAND MANAGEMENT: KREATIVITA POMÁHÁ ZNAČCE, VYŽADUJE ALE ODVAHU
11. 10. 2024
uuuPro budování značek může být důležité i to, co neumíme vyčíslit, zaznělo na letošním ročníku konference Brand management z úst klíčového řeč...
ADFORM REALIZOVAL PRVNÍ PROGRAMATICKOU KAMPAŇ V LINEÁRNÍ TV
9. 10. 2024
uuuPro ČSOB vytvořila společnost Adform ve spolupráci s Publicis Groupe a Tivio Studio první programatickou kampaň v lineární televizi.
Spol...
SYSTEM1: CO JE TAJEMSTVÍM ÚSPĚŠNÉ TELEVIZNÍ REKLAMY? VYTRVALOST A DŮSLEDNOST
7. 10. 2024
uuuReklama v televizi je nákladná a může být riskantní, zejména pro ty, kdo s tímto médiem pracují v marketingovém mixu poprvé. Ale nová analýz...