KONFERENCE 2022

Prezentace a videa

Budete přesměrování na zaheslovanou stránku s videozáznamy z konference.

AGENDA

9:00 – 9:30

Registrace, občerstvení, networking

9:30 – 9:45

Úvodní slovo: Jan Vlček (AKTV); Matthias Settele (ATVS)

9:45 – 10:30

Matt Hill, THINKBOX, UK

Giving attention a little attention

Pozornost je více, než se na první pohled zdá.

Není pochyb o tom, že pozornost je u reklamy zásadní, protože žádná pozornost = žádný výsledek reklamy. Co ale pozornost je, jak funguje a jak ji měříte (a umíte ji už měřit?)? Na co se musí inzerenti ve svých médiích a kreativách zaměřit, aby pozornost diváků přitáhli?

10:30 – 11:30

AKTV & Marvin Vogt, EYESQUARE, Berlin

Track the Success CZ Edition

Track the Success CZ edition je první studie realizovná AKTV. Navazuje na studii Track the Success z roku 2021, která probíhala v Německu, Rakousku a Švýcarsku a vychází z oceňované studie o dopadu reklamy Not All Reach Is Equal od Karen Nelson-Field z roku 2020.

I v ČR studie Track the Success srovnávala účinnost stejných reklam zobrazovaných v různých mediálních kanálech, konkrétně v televizi, televizi na vyžádání (BVOD), na YouTube a na Facebooku. Výzkum ukazuje, jak diváci a uživatelé vnímají mediální obsah. Analyzuje, jaký vliv na dopad reklamy má konkrétní situace při jejím vnímání.

Budou výsledky studie v České republice srovnatelné s výsledky z německého prostředí, tj. že:

  • okolnosti použití mediálního kanálu jsou pro účinek reklamy zásadní;
  • a že největší dopad reklamy díky nejlepší viditelnosti a intenzitě vnímání je na TV obrazovce, YouTube a Facebook zaostávají ?

11:30 – 12:15

Dr. Grace Kite, MAGIC NUMBERS, UK

What TV can do for online brands

Televizní reklama se pro online značky často stává klíčovou součástí další fáze marketingově řízeného růstu. Mnoho online firem totiž získalo díky úspěšným prodejům v pandemii kapitál i ambice na inzerování svých služeb prostřednictvím televizní reklamy. Ale online zrozené firmy musí pochopit, že reklama v televizi znamená něco trochu jiného než mediální kanály, na kterých vyrostly (jako je vyhledávání a placené sociální sítě). Dr. Grace Kite se proto podělí o svá zjištění založená na výzkumu a ekonometrii o tom, jak vypadá dobře provedená TV pro online firmy a nastíní i to, jaké výsledky mohou očekávat.

12:15 – 12:30

Závěrečné slovo, konec konference

12:30 – 13:30

Občerstvení, networking

ŘEČNÍCI

Matt Hill

MATT HILL

Ředitel výzkumu a plánování společnosti Thinkbox

Thinkbox, financovaný komerčními televizními společnostmi, je marketingovým orgánem pro komerční televizi ve Spojeném království ve všech jejích formách.  Thinkbox spolupracuje s marketingovou komunitou s jedinou ambicí: pomáhat inzerentům a agenturám vytěžit z dnešní televize to nejlepší.

Před nástupem do Thinkboxu v roce 2015 Matt pracoval ve společnosti Channel 5, kde vedl tým Planning & Insight a zastupoval tuto televizní společnost v představenstvu BARB. Před C5 působil ve společnostech Virgin Media a Attentional.

Mezi nedávné výzkumné studie společnosti Thinkbox patří „TV playbook for online brands“, která zkoumá roli, kterou hraje televizní reklama pro značky narozené online, které chtějí zvýšit svůj růst, „Signalling success“, která odhaluje relativní schopnost různých mediálních prostředí poskytovat implicitní signály síly značky, „Demand Generation“, která čerpala z ekonometrické databanky Group M za 1 libru. 4 miliard mediálních výdajů 50 značek, aby odhalil principy plánování efektivity, a „The Age of Television“, který rozplétá roli, kterou video hraje v našich životech, a stavy potřeb, které určují naše návyky při sledování videa.

MARVIN VOGT

MARVIN VOGT

Výzkumný poradce, psycholog
EYE SQUARE

Marvin Vogt pracuje v eye square jako výzkumný konzultant v oddělení Brand and Media Experience od roku 2020. Vede kvalitativní a kvantitativní projekty průzkumu trhu se zaměřením na dopad reklamy a vnímání značky. Cílem je pokrýt vnímání, reakce a dopad reklamního sdělení pomocí kombinace technických, implicitních a explicitních metod. Marvin se také zajímá o psychologické studie, které podrobněji zkoumají individuální účinky marketingových aktivit.

Marvin Vogt se také podílí na výzkumu médií a vedl několik významných studií o používání videa: V roce 2021 zkoumal účinnost televizních reklam v nedávné mediální etnografii „Track the Success“ pro společnost Screenforce. Nejnovější studií „Mapování nálad“ přispívá k dalšímu pochopení psychologických motivací a záměrů uživatelů videa.

Kromě práce pro eye square Marvin přednáší na univerzitě a vyučuje metody empirického výzkumu a marketing.

Dr. Grace Kite

DR. GRACE KITE

Ekonomka a zakladatelka společnosti Magic Numbers

Grace Kite se zabývá analytikou efektivity reklamy ve všech jejích podobách a kategoriích. Výsledky její práce se podílely na hodnocení vítězů cen IPA Effectiveness Award a na Grand Prix Cannes Lions. Grace byla také porotkyní cen IPA a WARC Effectiveness Awards a pravidelně píše pro Marketing Week a WARC.

Grace dokáže vyprávět takové příběhy, jaké se u lidí pracujících s daty vidí jen zřídka. Její výstupy totiž umožňují změnu, a proto její zjištění nezůstávají jen tak ležet na poličce. Místo toho přinášejí skutečný pokrok a umožňují klientům dosahovat jejich obchodních cílů.

V roce 2021 Grace spoluzaložila Společenství pro výzkum reklamy (ARC) podporované IPA. ARC je iniciativa, jejímž cílem je dozvědět se více o efektivním marketingu.

MÍSTO KONÁNÍ

Spojka Karlín

Pernerova 697/35

186 00 Praha 8-Karlín

PARKOVÁNÍ

V okolí se nachází smíšené fialové parkovací zóny, kde je parkování možné za poplatek. V pracovní dny však může být složitější nalézt volné parkovací místo.

Parkovací zóny najdete zde.

V okruhu jednoho bloku od Spojky je několik parkovacích domů a parkovišť:

MHD

Tram:

  • zastávka Karlínské náměstí – cca 7 min. chůze od Spojky
  • zastávka Křižíkova – cca 4 min. chůze od Spojky

Metro:

  • stanice Křižíkova – 4 min. chůze od Spojky

Autobus:

  • zastávka Pernerova – cca 10 min. chůze od Spojky

Metro, Tram, Autobus Florenc – cca 10 min. chůze od Spojky