TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

Klasická televizní reklama patří k nejdůvěryhodnějším reklamním kanálům. V globální studii Nielsen Trust in Advertising z roku 2022 celkem 44 % respondentů uvedlo, že jí zcela důvěřují. Mileniálové (25-40) a Gen X (41-56) jsou pak věkové skupiny, které reklamě věří nejvíce ze všech věkových kategorií. Podobné informace přinesl i výzkum společnosti MNTN research, který odhalil, že první místo v důvěře respondentů z řad dospělé populace mezi sebou sdílí televizní a tištěná reklama (bezmála 50 %). Na druhé straně žebříčku se s pouhými 19 % umístily pop-up reklamy, se kterými se nejčastěji setkáme na sociálních sítích.

Čím víc jsme dnes reklamou obklopeni, tím víc některé reklamní kanály na důvěryhodnosti ztrácejí. Ale tradiční média (a mezi nimi i televize), která mají pevně daná pravidla, etické kodexy i regulaci zákony, se přesto i nadále těší vysokému stupni spotřebitelské důvěry a pomáhají značkám upevnit postavení na trhu. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se zaměříme na to, kterým značkám TV reklamy pomáhají budovat nejen dobré jméno a image.

Přečtěte si k tématu



STUDIE EU: ŽIVÉ VYSÍLÁNÍ ZŮSTÁVÁ NA PRVNÍM MÍSTĚ V ŽEBŘÍČKU OBLÍBENOSTI

1. 4. 2025

Nová zpráva zjistila, že 59 % uživatelů připojených televizorů začíná svou cestu k televizi zapnutím obsahu produkovaného vysílatelem. RTL AdAlliance odhalila čtvrté vydání své výroční studie – Nový život obývacího pokoje. Kvantitativní výzkum sleduje rychle se měnící prostředí videoobsahu a reklamy a poskytuje cenné informace o vývoji diváckých zvyklostí na 14 evropských trzích a v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

ČEŠI A REKLAMA: MLADÍ KUPUJÍ ČASTĚJI PODLE SÍTÍ, STARŠÍ PODLE TV A LETÁKŮ

31. 3. 2025

Mladí lidé se při nákupech řídí častěji reklamou na sociálních sítích, zatímco starší generace dává přednost televizním spotům a letákům. Vyplývá to z nové vlny výzkumu Češi a reklama. Postoj Čechů k reklamě se v posledních letech stabilizoval, ale stále existují jasné trendy, které se odráží v jejich nákupním chování i míře nedůvěry k reklamním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

STUDIE USA: POZITIVNÍ REKLAMNÍ PROSTŘEDÍ ZVYŠUJE VÝKONNOST A ZÁMĚRY SPOTŘEBITELŮ

29. 3. 2025

Podle nejnovějšího výzkumu společností MAGNA a Pinterest jsou reklamy na pozitivně vnímané platformě účinnější, pokud jde o nákupní záměr, přízeň a preference značky. Ze studie vyplývá, že uživatelé více důvěřují stejné reklamě a více se jim líbí, pokud pozitivně vnímají prostředí, ve kterém se reklama odehrává. Proč je pozitivita klíčovou součástí plánování a nákupu médií?… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

POZITIVNÍ EFEKT REKLAM BĚHEM SUPER BOWLU 2025: TELEVIZE PODPORUJE VYHLEDÁVÁNÍ ZNAČEK

13. 3. 2025

Cíle a strategie značek inzerujících během Super Bowlu jsou různé. Všem ale – bez ohledu na jejich cíl – přinesla televizní reklama sledovaná na různých obrazovkách (Multiscreen TV) výborné výsledky ve střední části marketingového trychtýře. Značně totiž zvýšila vyhledávání značek všech typů. To je závěr studie, kterou realizovala společnost VAB a která se zaměřila na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

STUDIE USA: VĚTŠINĚ SPOTŘEBITELŮ VADÍ REKLAMY GENEROVANÉ UMĚLOU INTELIGENCÍ

7. 3. 2025

Podle údajů společností EMARKETER a CivicScience ze září 2024 se téměř dvě třetiny (65 %) dospělých Američanů cítí v souvislosti s reklamami generovanými umělou inteligencí přinejmenším poněkud nepříjemně. Co stojí za údaji v grafu: Podle údajů 48 % dospělých Američanů věří, že navzdory jejich obavám bude používání umělé inteligence k prodeji produktů v příštích několika… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

KLÍČOVÉ ÚKOLY TELEVIZNÍHO ODVĚTVÍ A ZNAČEK SPOČÍVAJÍ V PODPOŘE DEMOKRACIE A DODRŽOVÁNÍ HODNOT

17. 2. 2025

V rámci webináře egta Online Talk s názvem Reklama v době gigantů: Ochrana značky, podpora demokracie, se diskutovalo o tom jak může televizní průmysl přispět k bezpečné mediální sféře a jakým způsobem mohou vydavatelé televizních programů a značky správně nastavit odpovědnou reklamu. O chvíle před kamerou se podělili Martin Andree, profesor mediálních věd na Univerzitě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

DŮVĚRA V REKLAMU V ROCE 2024 VZROSTE, A TO DÍKY MLADŠÍM LIDEM

22. 1. 2025

Podle nového průzkumu londýnské Reklamní asociace (Advertising Assotiation) se důvěra v reklamu za posledních 12 měsíců zvýšila z 36 % na 39 %, a to především díky mladým lidem. Důvěra v reklamu vzrostla ve všech věkových skupinách, přičemž u osob ve věku 18 až 34 let došlo od roku 2022 k výraznému nárůstu (o 16… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

ZDROJE DŮVĚRY PRO ZNAČKY V OHROŽENÍ; ZPRAVODAJSKÉ ORGANIZACE SE OBÁVAJÍ POKLESU POČTU DOPORUČENÍ

10. 1. 2025

Podle nových údajů Reuters Institute při Oxfordské univerzitě se vedoucí pracovníci zpravodajských organizací obávají, že v příštím roce dojde k poklesu referencí z vyhledávání, protože platformy sociálních médií se odvracejí od zpravodajství a používají čím dál víc souhrny generované umělou inteligencí , které se stávají běžnou součástí vyhledávání – pro obchodníky by byl ale internet… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

DŮVĚRA ZÁKAZNÍKŮ VE FIRMY JE REKORDNĚ NÍZKÁ, AI BY VYUŽILI MLADŠÍ

1. 12. 2024

Podle průzkumu Salesforce zvyšuje umělá inteligence nároky na značky. AI by před člověkem při nakupování lidé upřednostnili zejména kvůli rychlejší obsluze. Důvěra spotřebitelů ve firmy je v současnosti rekordně nízká. Rozvoj umělé inteligence přitom nároky na značky ještě zvyšuje. Podle 60 % spotřebitelů je právě kvůli AI důvěra ještě důležitější. Vyplývá to z aktuálního průzkumu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

PROČ JE TELEVIZNÍ REKLAMA STÁLE HNACÍM FAKTOREM BUDOVÁNÍ ZNAČKY

24. 10. 2024

Zkuste rychle vyjmenovat největší značky, které znáte. Coca-Cola. Apple. Amazon. Co mají tyto značky – kromě toho, že jsou velmi známé – ještě společného? Všechny ve velkém využívají televizní reklamu. Největší marketingové kampaně společnosti Coca-Cola vždy zahrnovaly televizní reklamy, od „Chtěl bych koupit světu Coca-Colu“ v 70. letech až po novější „Sdílej kolu“. Společnost Apple… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST

STUDIE EU: CTV V EVROPĚ VYUŽÍVÁ 86 % DIVÁKŮ, SLEDOVANOST ROSTE MEZI MLADÝMI LIDMI

4. 10. 2024

Připojenou televizi (CTV) v Evropě nyní sleduje 86 % spotřebitelů, což je o šest procentních bodů více než v roce 2022. Vyplývá to z nejnovější studie reklamní společnosti ShowHeroes Group ve spolupráci s agenturou pro výkonnostní marketing Kinesso. Její průzkum se týkal šesti evropských trhů. Penetrace diváků CTV ve Velké Británii činila 91 %, což je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST