Klasická televizní reklama patří k nejdůvěryhodnějším reklamním kanálům. V globální studii Nielsen Trust in Advertising z roku 2022 celkem 44 % respondentů uvedlo, že jí zcela důvěřují. Mileniálové (25-40) a Gen X (41-56) jsou pak věkové skupiny, které reklamě věří nejvíce ze všech věkových kategorií. Podobné informace přinesl i výzkum společnosti MNTN research, který odhalil, že první místo v důvěře respondentů z řad dospělé populace mezi sebou sdílí televizní a tištěná reklama (bezmála 50 %). Na druhé straně žebříčku se s pouhými 19 % umístily pop-up reklamy, se kterými se nejčastěji setkáme na sociálních sítích.
Čím víc jsme dnes reklamou obklopeni, tím víc některé reklamní kanály na důvěryhodnosti ztrácejí. Ale tradiční média (a mezi nimi i televize), která mají pevně daná pravidla, etické kodexy i regulaci zákony, se přesto i nadále těší vysokému stupni spotřebitelské důvěry a pomáhají značkám upevnit postavení na trhu. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se zaměříme na to, kterým značkám TV reklamy pomáhají budovat nejen dobré jméno a image.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
DŮVĚRA ZÁKAZNÍKŮ VE FIRMY JE REKORDNĚ NÍZKÁ, AI BY VYUŽILI MLADŠÍ
1. 12. 2024Podle průzkumu Salesforce zvyšuje umělá inteligence nároky na značky. AI by před člověkem při nakupování lidé upřednostnili zejména kvůli rychlejší obsluze. Důvěra spotřebitelů ve firmy je v současnosti rekordně nízká. Rozvoj umělé inteligence přitom nároky na značky ještě zvyšuje. Podle 60 % spotřebitelů je právě kvůli AI důvěra ještě důležitější. Vyplývá to z aktuálního průzkumu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
PROČ JE TELEVIZNÍ REKLAMA STÁLE HNACÍM FAKTOREM BUDOVÁNÍ ZNAČKY
24. 10. 2024Zkuste rychle vyjmenovat největší značky, které znáte. Coca-Cola. Apple. Amazon. Co mají tyto značky – kromě toho, že jsou velmi známé – ještě společného? Všechny ve velkém využívají televizní reklamu. Největší marketingové kampaně společnosti Coca-Cola vždy zahrnovaly televizní reklamy, od „Chtěl bych koupit světu Coca-Colu“ v 70. letech až po novější „Sdílej kolu“. Společnost Apple… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
STUDIE EU: CTV V EVROPĚ VYUŽÍVÁ 86 % DIVÁKŮ, SLEDOVANOST ROSTE MEZI MLADÝMI LIDMI
4. 10. 2024Připojenou televizi (CTV) v Evropě nyní sleduje 86 % spotřebitelů, což je o šest procentních bodů více než v roce 2022. Vyplývá to z nejnovější studie reklamní společnosti ShowHeroes Group ve spolupráci s agenturou pro výkonnostní marketing Kinesso. Její průzkum se týkal šesti evropských trhů. Penetrace diváků CTV ve Velké Británii činila 91 %, což je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
TELEVIZNÍ KAMPANĚ MUSÍ BÝT INOVATIVNÍ. JAK NA TO?
27. 8. 2024Inovativnost televizních kampaní lze zvýšit využíváním pokročilých reklamních řešení na více televizních platformách. Prostřednictvím aktivního přístupu mohou marketéři udržet krok s trhem a předvídat budoucí změny, což je nezbytné pro udržení pozice lídra v odvětví. Agilní přístup k přesnému zacílení a zapojení publika s využitím řešení, jako je nákup televizní reklamy na základě publika, interaktivní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
TELEVIZE JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍM KANÁLEM VE VIDEOVESMÍRU
9. 8. 2024Na konferenci Screenforce Day, která proběhla začátkem léta v Curychu, byla iniciativou Screenforce Švýcarsko prezentována nová studie Die Welt der Screens, která se zaměřila na analýzu zařízení a kanálů, které diváci ve Švýcarsku používají ke konzumaci videoobsahu. Závěry studie jsou jednoznačné. Nejpoužívanějším zařízením pro sledování veškerého televizního obsahuje je velká obrazovka, v segmentu zpravodajství ji… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
ŠÉF SCREENFORCE MALTE HILDEBRANDT: „TELEVIZE JE VÍC NEŽ JEN ALGORITMUS“
3. 8. 2024Výkonný ředitel Screenforce Malte Hildebrandt nechce přenechat interpretaci informací sociálním médiím. V rozhovoru pro server HORIZONT vysvětluje, že iniciativa televizních marketérů v Německu, Rakousku a Švýcarsku nese na svých bedrech velkou společenskou odpovědnost. Zažíváme rozbouřené období a na scéně Festivalu Screenforce 2024 je to znát: dvě války stále vyvolávají strach a hrůzu a jejich konec… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
PROČ JE NEJLEPŠÍ STRATEGIÍ KOMBINOVAT LINEÁRNÍ TELEVIZI A CTV
2. 8. 2024Arašídové máslo a želé. Filmy v kině a popcorn. Jízda autem s otevřenými okny a puštěnou hudbou. Některé věci prostě líp fungují dohromady. To platí i pro kombinaci reklamy v lineární televizi a CTV. Televizní diváci se za posledních deset let změnili více než za posledních třicet let dohromady. Lineární televize se ještě stále může… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
KIM PORTRATE: TELEVIZE JE V DOBĚ TECHNOLOGICKÝCH TURBULENCÍ MAJÁKEM STABILITY
15. 7. 2024„S ohledem na blížící se změny v oblasti ochrany osobních údajů, avizovaný konec používání souborů cookie třetích stran a vliv umělé inteligence stojí před digitální reklamou budoucnost, která je nepředvídatelnější než kdykoli předtím. Uprostřed všech těchto turbulencí nabízí televize stabilitu, bezpečnost značky a spolehlivou návratnost investic, a to i přes masivní narušení celého trhu,“ říká… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
ADVERTISING ASSOCIATION: DŮVĚRA V REKLAMU ROSTE
19. 6. 2024Poprvé po deseti letech již není reklama nejméně důvěryhodným odvětvím ve Spojeném království, protože podle nového výzkumu* think tanku Credos, který se zabývá reklamním průmyslem, předstihla vládu a média. Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvádí tři důvody, proč je důvěra tak důležitá: „Za prvé, pokud jde o výsledky, důvěra ve značky a důvěra v reklamní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
ANO, TELEVIZE JE PRO DNEŠNÍ INZERENTY JEŠTĚ STÁLE TÍM PRAVÝM MÍSTEM
6. 5. 2024Jak se zorientovat v novém světě streamování Lineární televize má v dnešním mediálním mixu stále dominantní pozici, nicméně diváci se i nadále zajímají o streamování zdánlivě nekonečného množství obsahu na vyžádání. Ačkoliv má televize připojená k internetu (CTV) zatím největší podíl na celkovém užívání televizního vysílání, neposkytuje inzerentům vždy úplný obrázek. Například zatímco za 36… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: DŮVĚRYHODNOST
MÝTY VERSUS REALITA: PRAVDA O TELEVIZI A TELEVIZNÍ REKLAMĚ
18. 4. 2024Televize i v dnešní době oslovuje velké množství diváků, vzbuzuje emoce, nabízí nejvyšší efektivitu a návratnost investic, maximální pozornost i důvěru. Nejen proto zůstává vysoce efektivním, důležitým a leckdy i klíčovým prvkem média mixu.
TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO
14. 4. 2024Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.