Vánoce jsou za dveřmi. A s nimi přichází čas, kdy září nejen dětské oči, ale častěji, než v běžné dny, také televizí obrazovky.
Vánoce tradičně lámou rekordy ve sledovanosti, štědrovečerní pohádky jsou nezřídka dokonce nejsledovanějším pořadem roku. Vánoční program tuzemských televizních stanic na obrazovkách v roce 2023 na Štědrý den zasáhl více než 6 milionů diváků starších 15 let, večer po 20. hodině před televizní obrazovkou seděla více než polovina diváků z cílové skupiny 4+.
Projekt „České Vánoce“ od GroupM zjistil, že odpovědí na otázku „Bez čeho by české Vánoce nebyly to pravé?“ je pro 80% populace sledování pohádek a vánočních filmů v televizi. A dokonce i mladé cílové skupiny deklarují, že to, co na Vánocích mají rádi, jsou filmy s vánoční tématikou a pohádky.
Společné sledování televize hraje stále velmi důležitou roli v trávení vánočních svátků, nebo třeba i Silvestra, či Nového roku. Je to čas, kdy televizní reklamy více, než kdy jindy, hýří obrázky rodinné pohody a hrají na strunu nostalgie, laskavosti a dobra. Vánoční reklamní kampaně se totiž značkám vyplácí. Prodeje na konci roku díky nim stoupají a pomáhají dosáhnout kýžených prodejních cílů a úspěšně uzavřít končící rok.
Dokonce by se dalo říci, že vánoční reklamní kampaně jsou samostatným reklamním žánrem. Proč jsou reklamy s vánoční tématikou nejen u zadavatelů, ale i u diváků oblíbené a které z nich se staly celosvětovými ikonami? Co od letošních Vánoc spotřebitelé očekávají, jaké emoční ladění preferují ? A proč jsou vlastně emoce v reklamě důležité ? Jak s emoční linkou pracovat, aby reklama vystoupila z davu? Dlouhé čtení o vánočních reklamách najdete zde. Nezapomeňte se přesvědčit ve článku od System1 i o pěti „zlatých tématech“ vánoční reklamy.
Nezapomeňte si přečíst ani naši ScreenVoice Originals sérii NEJ VE VÁNOČNÍCH REKLAMÁCH, kde se dozvíte zlatá pravidla vánoční reklamy, ale i to, které reklamy jsou nejdojemnější, které nejkočkovatější a přečtete si i o těch, které sází na postavy netradičních hrdinů. Výběr článků s vánočním laděním i k tématu emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
BRITSKÝ SMYSL PRO HUMOR PŘITAHUJE MLADÉ EVROPANY K BRITSKÝM SERIÁLŮM A FILMŮM
18. 2. 2025Podle nového výzkumu King’s College London je „jedinečný“ a „ironický“ britský smysl pro humor hlavním důvodem, proč mladí Evropané sledují televizní pořady a filmy britské produkce. Projekt Screen Encounters with Britain zkoumal, jak streamovací služby, jako je Netflix a Prime Video, ovlivňují způsob, jakým mladí evropští diváci vyhledávají a konzumují britská média. Projekt probíhal od… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
SUPER BOWL LIX: HUMOR DOMINUJE KREATIVNÍM STRATEGIÍM LETOŠNÍCH REKLAM
6. 2. 2025Na základě analýzy různých reklam zveřejněných před závěrečným zápasem sezóny NFL, kterou provedla platforma DAIVID, jež využívá umělou inteligenci k měření efektivity kreativy, se hlavními tématy letošního Super Bowlu stanou humor a pozitivita. Super Bowl je významnou reklamní událostí, která oslovuje miliony diváků. Zájem o spoty, které běží během finálového zápasu, je obvykle velmi vysoký,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
PROČ SE CELEBRITY A SUPER BOWL PRAVDĚPODOBNĚ NEROZEJDOU
4. 2. 2025Bývaly doby, kdy ve většině reklam na Super Bowl nevystupovala žádná celebrita. Žádná Serena Williamsová. Žádný Payton Manning. Žádná Martha Stewartová. Podle analytické společnosti iSpot.tv se v roce 2010 pouze v jedné třetině spotů na Super Bowl objevil známý herec, sportovec nebo hudebník. To se změnilo v roce 2018, kdy se známé tváře objevily ve… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
PROČ HUMOR V REKLAMĚ FUNGUJE – A JAK HO MOHOU ZNAČKY VÍCE VYUŽÍVAT
4. 2. 2025Podle společnosti Kantar se za posledních 20 let snížil podíl humoru v reklamě o 37 %, ale důkazy ukazují, že zůstává silným nástrojem pro zapamatování značky, emocionální zapojení a dlouhodobý úspěch. Nová zpráva společnosti WARC s názvem What’s Working in Humorous Advertising (Co funguje v humorné reklamě) odhaluje, jak značky napříč odvětvími – od Snickers… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ
3. 12. 2024Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
FORREST GUMP A MARKETING: TELEVIZNÍ REKLAMA JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO UVIDÍŠ, ALE ZÁŽITEK BUDE SKVĚLÝ
31. 10. 2024Stejně jako řada dalších slavných filmů, ani Forrest Gump, který doslova přetéká dnes již proslulými scénami a hláškami, neunikl pozornosti značek. Tento ikonický film, který oslavil 30leté výročí, kombinuje osobní příběh s významnými historickými událostmi a evokuje silné emoce, což je pro marketing nesmírně důležité. Pojďme se podívat na to, které značky se úspěšně inspirovaly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
RITSONŮV PRŮVODCE: 10 KROKŮ PRO VYUŽITÍ ZKUŠENOSTÍ GIGANTŮ V OBLASTI EFEKTIVITY REKLAMY
3. 10. 2024Vstoupili jsme do zlatého věku efektivity reklamy. Bohužel jen málokteří marketéři využívají všech výsledků práce velikánů v této oblasti, řekl Mark Ritson, který vystoupil v rámci události Festival of Marketing pořádané magazínem Marketing Week. Efektivita reklamy prošla za posledních 15 let skutečnou „revolucí“. Marketéři mají dnes k dispozici více nástrojů, které jim umožňují dosáhnout požadovaného… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
FILMOVÉ VÝROČÍ: DIVÁCI CHTĚJÍ ŽÍT JAKO PŘÁTELÉ ANEB REKLAMNÍ SÍLA SITCOMU
1. 10. 2024Když se v září 1994 na televizních obrazovkách poprvé objevili Přátelé, nikoho ani nenapadlo, že by se z tohoto sitcomu mohl stát celosvětový fenomén, který nejenže upoutá miliony diváků na celém světě, ale bude i miláčkem agentur a značek. Pro marketéry nabízí mocnou základnu hned z několika důvodů. Čtěte proč.
FENOMÉN MARVEL: KOMIKS A TELEVIZNÍ REKLAMA JE SKVĚLÁ DVOJKA
16. 9. 2024Popularita komiksových postav umožňuje vytvořit atraktivní a vizuálně silné reklamy a značky i kreativní agentury jsou si toho dobře vědomy. Které z nich se spojením s komiksovou tématikou úspěšně plachtí na marvelovské vlně?
SVĚT EFEKTIVNÍCH VÁNOČNÍCH REKLAM PODLE JONA EVANSE
26. 8. 2024I když je možná ještě příliš brzy na stavění vánočního stromečku, vánoční výzdobu a shánění vánočních dárků, podle Jona Evanse, ředitele pro strategii a plánování vztahů se zákazníky ze společnosti System1, je čím dřív, tím lépe, ideální čas pro zamyšlení nad vánočními kampaněmi. Ve svém semináři The Gift of Great Christmas Creative se podíval na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
STUDIE USA: NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ TELEVIZNÍ REKLAMY POUŽÍVAJÍ PESTRÉ BARVY, KREATIVITU A KOMEDIÁLNÍ PRVKY
15. 8. 2024Společnost EDO, která se zabývá analýzou a měřením televizní reklamy, zveřejnila žebříček nejefektivnějších televizních reklam v 15 odvětvích za první polovinu roku 2024 a nabízí cenné informace o tom, co vede k zapojení spotřebitelů. V čím dál roztříštěnějším televizním prostředí je opravdu důležité pochopit, co dělá reklamu skutečně účinnou. A nováčci se toho nebojí –… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ