Hybridní vysílání HbbTV je dnes již známým fenoménem, který oslavil více jak deset let od časů, kdy se objevil i na českém trhu. Od té doby HbbTV ušla velký kus cesty a stala se neodmyslitelnou součástí moderního TV světa. V ČR se dnes při sledování televize s možnostmi HbbTV setkává více jak 25 % domácností (Zdroj: ATO-Nielsen Kontinuální výzkum 2023). O oblibě této digitální technologie nasvědčuje i fakt, že počet diváků HbbTV meziročně stále roste.
Platforma HbbTV spojuje to nejlepší z televize a internetu a právem se řadí k technologiím, které divákům umožňují ještě větší zážitek při sledování vysílání. Svět za červeným tlačítkem totiž otevírá bránu k dalšímu obsahu na velké obrazovce. Ale HbbTV nabízí také mnohé výhody i pro zadavatele reklamy.
Z posledních novinek stojí za povšimnutí například inovace TV Nova, která za ně získala několik ocenění na prestižní mezinárodní konferenci Sympozium HbbTV. V prostředí HbbTV nabízí TV Nova možnost položit brandovanou otázku či realizovat dotazník v lineární vrstvě a získat reakci diváků. Rozšíření funkce i na další – modré tlačítko pak usnadňuje přístup k okamžitému spuštění TN live nebo k okamžitému vyvolání breaking news lišty.
Technologii HbbTV blíže představuje v podcastu Kuba s Novou Iva Dohnálková, Business Development Manager HbbTV. Poslechněte si rozhovor o výhodách, možnostech i budoucnosti HbbTV na TV Nova.
Efektivnější cílení a lepší zásah reklamních kampaní v podobě služby Max Reach nabízí i TV Prima a rozšiřuje jím dosah TV kampaně o ta zařízení, která reklamní spot v TV neviděla. Díky této informaci červené tlačítko HbbTV zacílí pouze na konkrétní zařízení podle této podmínky.
Ani ve vývoji novinek v oblasti HbbTV nezůstává TV Prima pozadu. Dle Kateřiny Srbové, HbbTV manažerky skupiny Prima, byla již na začátku roku 2024 do HbbTV prostředí uvedena zbrusu nová aplikaci Prima Lifestyle, která dokáže maximálně využít potenciál videoobsahu připravovaného pro lifestylové online magazíny jako Prima ŽENY či FRESH. Aplikaci lze také využívat jako prostor pro umístění klientského obsahu, který zde lze podpořit silou proma v lineárním vysílání.
Velkou pozornost v posledních měsících Prima věnuje i testování afinitního cílení display reklamy v HbbTV – tzv. switchinů. Systém je postaven na segmentaci televizních prodejních cílových skupin, která umožňuje cílit reklamy s větší přesností a efektivitou. Tato nová technologie využívá mimo jiné umělou inteligenci k rozpoznávání a oslovování relevantních diváckých segmentů v reálném čase . Ve spolupráci s Českými radiokomunikacemi byla tato technologie implementována do reklamního systému a je možné ji tak využít při plánování kampaní.
Testování této funkce probíhalo v souvislosti s Lifestylovou aplikací, kde byly vytipovány „mužské“ a „ženské“ recepty a zobrazovali odpovídající kreativy cílovým publikům. Výsledky kampaní jednoznačně ukázaly, že kreativy určené mužům, jako třeba buřtguláš, odbíhaly na kanálech a pořadech afinitních mužskému publiku (Cool, filmy na Prima Max), zatímco kreativy určené ženám, jako byly bábovka nebo horoskopy se zobrazovaly primárně na reality shows na kanálu Prima Show, Prima Love a také seriálech na hlavním kanálu Primy.
Mezi novinkami stojí za zmínku i formát Switch in Strip, který je již od 1.3. klientům plně k dispozici.
Od letošního roku se skupina Prima zaměřuje také mnohem intenzivněji na regionální prodej HbbTV, obchodníci v regionech tak naplno využívají výhod reklamy v hybridním vysílání, primárně možnosti cílení reklamních sdělení na regiony. Cílem je zvýšení povědomí o reklamních možnostech, které HbbTV přináší také segmentu malých a středních klientů.
Přehled vývoje i možností HbbTV na českém trhu naleznete také v souhrnném článku zde.
I ve ScreenVoice magazínu jsme se HbbTV a inovativním reklamním formátům, které tato platforma umožňuje, věnovali a tuto platformu nekonečných možností blíže přibližujeme na příkladech reklam, které s HbbTV reálně pracují.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ níže pak naleznete výběr čtení o dění kolem HbbTV na českém trhu i ve světě.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
CTV REKLAMA SE ROZJÍŽDÍ TAKÉ NA ČESKÉM TRHU
9. 12. 2024Video reklama na velkých obrazovkách chytrých televizorů (CTV) začíná zajímat i tuzemské zadavatele. Do dvou let by se její možnosti mohly více rozšířit, naznačilo setkání Adform a Tivio. Fenomén CTV se potupně uchytává i na českém reklamním trhu. I přes silné postavení lineární TV reklamy přibývá subjektů a kanálů, kde lze reklamu ve video streamingu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
POZEMNÍ VYSÍLÁNÍ MŮŽE BÝT ŘEŠENÍM PRO STREAMOVANÝ SPORT
6. 12. 2024Je to roky trvající problém – naštvaní sportovní fanoušci, kteří ve vypjatých chvílích nemohou sledovat očekávaný přímý přenos. Tento problém by do budoucna však mohl mít řešení v podobě pozemních vysílačů. Problém, se kterým se potýkají prakticky všichni velcí operátoři v rámci své infrastruktury, ale nejen ti – velký zájem sportovních fanoušků a s tím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
TELEVIZNÍ SKUPINA ÓČKO VRÁTILA DO HBBTV SEKCI HRY
1. 12. 2024Aplikace TV Games, neboli Hry, se vrátila do HbbTV menu hudebních kanálů Óčko a Óčko Star. Stanice Óčko Expres a Očko Black hybridní služby nenabízejí. „Nová“ aplikace, která je v určité obměně k dispozici i v HbbTV menu kanálů mediální skupiny Prima, má za cíl jediné – udržet diváka co nejdéle u obrazovky „červeného Óčka“,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
NMS: UŽ 70 % ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ SLEDUJE VIDEOOBSAH PŘES INTERNET
26. 11. 2024Internet se stal dominantním zdrojem pro sledování videoobsahu a televizního vysílání. Výrazně už vede nejen před kabelovým příjmem, ale i před sledováním přes terestriku. Návyky mladší generace ukazují, že trend online televize bude sílit, vyplývá z výzkumu společnosti NMS Market Research. Celkem 70 procent českých domácností už využívá internet jako jeden ze zdrojů sledování videoobsahu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
TV NOVA INOVOVALA TN.CZ V HBBTV, NABÍZÍ I HOROSKOPY
26. 11. 2024V přepracované podobě se v uplynulých dnech představil svým divákům zpravodajský portál TN.cz dostupný pod modrým tlačítkem na stanicích skupiny Nova. Mediální skupina Nova inovovala svůj zpravodajský portál TN.cz dostupný v rámci technologie HbbTV. Pro přímý přístup k tomuto portálu je možné využít modré tlačítko na dálkovém ovladači. Současná podoba portálu TN.cz je laděná do… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
ČEŠI SLEDUJÍ TELEVIZI V PRŮMĚRU 3,5 HODINY DENNĚ
21. 11. 2024Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let. Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
ASOCIACE HBBTV OZNÁMILA VÍTĚZE HBBTV AWARDS 2024
15. 11. 2024Asociace HbbTV, globální iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro pokročilé interaktivní televizní služby prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí připojeným televizorům a set-top boxům, představila vítěze soutěže HbbTV Awards 2024, která prezentuje a oslavuje vynikající výsledky komunity HbbTV. Televize Nova a Prima se dostaly do užšího výběru. Vítězové HbbTV Awards 2024 Nejlepší využití HbbTV pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
CO SE DĚJE V HBBTV?
13. 11. 2024Rozhovor s Vincentem Grivetem, předsedou HbbTV a senior poradcem a členem vedení pro oblast telekomunikací, médií, technologií (TMT) a digitálních služeb – strategické aliance – firemní rozvoj – fúze a akvizice – průmyslové záležitosti, pro Cable!Vision Europe. Pane Grivete, blíží se Sympozium a ceny HbbTV 2024. Jaká hlavní témata můžeme letos očekávat a proč jsou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
HBBTV – CO TO JE A PROČ BY VÁS TO MĚLO ZAJÍMAT?
1. 11. 2024V televizním odvětví jsme si zvykli na spoustu zkratek a žargonu. Jen během posledních let jsme se seznámili s OTT, SVOD, AVOD, PVOD, FAST a různými dalšími variantami, které v podstatě označují obsah dodávaný spotřebitelům po internetu, a to buď bezplatně, nebo s předplatným či jako jednorázová transakce. Ale jeden méně skloňovaný termín, s nímž byste… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
TÉMATEM LETOŠNÍHO SYMPOZIA HBBTV BUDE NAPŘÍKLAD ADRESOVATELNÁ REKLAMA NEBO DOPAD UMĚLÉ INTELIGENCE
16. 10. 2024Asociace HbbTV zveřejnila podrobnosti o programu letošní oborové konference HbbTV Symposium and Awards 2024. Každoroční klíčový summit odvětví HbbTV se koná 14. a 15. listopadu 2024 v Londýně a jeho spolupořadatelem je britský provozovatel platformy Everyone TV (podporovaný BBC, ITV, Channel 4 a Channel 5). Program konference zahájí úvodními projevy předseda HbbTV Vincent Grivet, místopředseda… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
ASOCIACE HBBTV PŘEDSTAVILA POROTU SOUTĚŽE O CENY HBBTV 2024
25. 9. 2024Asociace HbbTV, iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro poskytování pokročilých interaktivních televizních služeb prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí pro připojené televizory a set-top boxy, s potěšením oznamuje, že byla jmenována porota pro udílení cen HbbTV 2024. Členy poroty jsou: – Nicole Agudo Berbel, Seven.One Entertainment Group – Ophélie Boucaud, Dataxis – Laurence Delpy, Eutelsat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
DATAXIS: HBBTV BUDE DO ROKU 2026 V POLOVINĚ EVROPSKÝCH DOMÁCNOSTÍ
24. 9. 2024Podle společnosti Dataxis umožnily iniciativy adresné reklamy rozšíření HbbTV. Výzkumníci odhadují, že do roku 2026 bude HbbTV dostupná pro více než polovinu evropských domácností. Do konce roku bude podle odhadů společnosti Dataxis na 97 milionů unikátních domácností v Evropě (bez Ruska, Běloruska a Ukrajiny) dosažitelných prostřednictvím rozhraní HbbTV. Toto číslo rychle roste s tím, jak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY