Digitální doba přináší mnohá zjednodušení. Ne vždy ale znamenají posun k lepšímu. Orlando Wood, ředitel společnosti System 1 a autor oceňovaných knih Lemon a Look out, upozorňuje, že od roku 2006 klesá účinnost reklamy. Vliv na to, má především způsob uchopení kreativ, které se od počátku milénia čím dál víc odklání od výpravného vyprávění příběhů směrem ke generickému zkratkovitému pojetí rychlých střihů bez tváří a emocí.
Od takové reklamy, která reflektuje fungování levé mozkové hemisféry a je zaměřená „dovnitř“, se však diváci odvracejí.
Aby byla reklama shlédnuta a aby upoutala pozornost diváků, je tak čím dál tím těžší. Dokonce 75 % online reklam nedoručuje takové výsledky, jaké jsou od nich očekávány. A je to právě spojením souvislostí na přímce kreativita – emoce – pozornost – efektivita.
„Potřebujeme vytvořit podívanou, aby těm, které chceme přesvědčit, otevřela oči a zahřála je u srdce“, říká Wood. Právě velká televizní obrazovka oproti displeji telefonu takové reklamě dává prostor naplno vyniknout.
A kreativita hraje jednu ze zásadních rolí při doručení výsledků reklamních kampaní. Jak tedy reklamu ve světle těchto zjištění koncipovat, aby zaujala a pomáhala budovat značky? Sleujte štítek kreativita, pod kterým přinášíme nejnovější trendy této problematiky.
I o tom nedávno hovořila Karen Howe ve webináři pro kanadskou ThinkTV. Mrkněte na článek z její přednášky.
Ve ScreenVoice magazínu také přinášíme článek, věnovaný kreativitě v reklamě a ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty o kreativitě v reklamě.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
STUDIE: 4 SÍLY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DOPAD REKLAMNÍ KREATIVY
8. 12. 2024Podle nového výzkumu patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují kreativní dopad reklamy, spojení s lidmi, dynamické vizuální prvky a úspěšné propojení značky a produktu. Studii zveřejnila technologická společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, a také poskytovatel analytických služeb CreativeX a výzkumná společnost Kantar. Proč je efektivita kreativy důležitá Ukázalo se, že kreativita je rozhodujícím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
Z KUCHYNĚ PŘÍMO NA OBRAZOVKU. JAKOU TAJNOU INGREDIENCI PŘINÁŠÍ ZNAČKÁM SPOLUPRÁCE S POPULÁRNÍMI ŠÉFKUCHAŘI?
5. 12. 2024Hvězdy kulinářského světa už dávno neokouzlují svými výtvory jen na talíři – stávají se také ikonami, které inspirují v reklamách a formují trendy. Propojení jejich talentu, charismatu a silných značek přináší nejen inovace v marketingu, ale také nový pohled na to, jak může gastronomie ovlivnit náš každodenní život. Jak dokáže spojení kulinářského umění s byznysem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ
3. 12. 2024Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SYSTEM 1: SVÁTEČNÍ / SEZÓNNÍ REKLAMA VS. REKLAMA PRO KAŽDÝ DEN
29. 11. 2024Vánoce nejsou jen o výzdobě a dekoracích – Vánoce znamenají každoročně na celém světě pohyby v oblasti prodeje a reklamy. Ve Velké Británii jen sváteční reklamy loni přinesly v sezónních tržbách úctyhodných 85 miliard liber, přičemž čtvrtina celkových výdajů na reklamu byla věnována šíření sváteční nálady. Nevsází však značky s rostoucí kreativní konkurencí příliš na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
PRÁCE V MÉDIÍCH: JAK SE PROSADIT V DYNAMICKÉ BRANŽI?
26. 11. 2024Práce v médiích je jako stvořená pro ty, co se nechtějí nudit. Dynamický a kreativní obor láká lidi s citem pro detail a touhou po poznání. Každý den je jiný, plný nových výzev a příležitostí. Jako mediální profesionál se budete pohybovat v centru dění, získávat informace z první ruky a předávat je světu. Čeká vás… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
PROČ MUSÍ INZERENTI ROZUMĚT „RIZIKU KANÁLU“?
25. 11. 2024Při hledání optimálního mediálního mixu pro kampaň si inzerenti musí být vědomi nejen typické návratnosti investic do jednotlivých kanálů, ale také pravděpodobnosti, že dosáhnou této úrovně – to je prvek rizika. Co je to riziko kanálu? Zpráva Profit Ability 2 od společnosti Thinkbox vysvětluje, že každý mediální kanál má různou úroveň kolísání kolem průměrné návratnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SYSTEM1: CO JE TAJEMSTVÍM ÚSPĚŠNÉ TELEVIZNÍ REKLAMY? VYTRVALOST A DŮSLEDNOST
7. 10. 2024Reklama v televizi je nákladná a může být riskantní, zejména pro ty, kdo s tímto médiem pracují v marketingovém mixu poprvé. Ale nová analýza společnosti System1, která zkoumala 500 reklam dokazuje, že vytrvalost a důslednost jsou účinnou kombinací pro dosažení výsledků. Výzkum, na kterém spolupracovala platforma pro efektivitu kreativity System1 a vysílací společnost ITV, tvoří… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
FENOMÉN MARVEL: KOMIKS A TELEVIZNÍ REKLAMA JE SKVĚLÁ DVOJKA
16. 9. 2024Popularita komiksových postav umožňuje vytvořit atraktivní a vizuálně silné reklamy a značky i kreativní agentury jsou si toho dobře vědomy. Které z nich se spojením s komiksovou tématikou úspěšně plachtí na marvelovské vlně?
CONTENTX: JAK NAJÍT ROVNOVÁHU MEZI AI A LIDSKOU KREATIVITOU
15. 9. 2024Na otázky, jak obsahový marketing ovlivní nástup umělé inteligence a co čeká tvorbu, řízení i vyhodnocování obsahu, bude hledat odpovědi konference ContentX. Představte si svět, kde je každý článek šitý na míru vašim zájmům, kde každý vizuál a video obsah je natolik personalizovaný, že máte pocit, jako by byl vytvořen přímo pro vás. Zní to… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
TELEVIZNÍ REKLAMY A FASHION: UMĚNÍ VE SLUŽBÁCH MÓDNÍCH ZNAČEK
2. 9. 2024Móda, umění a reklama, to je trojúhelník kreativních světů, které se vzájemně ovlivňují a inspirují. Televizní reklamy, které dokážou zkombinovat prestiž uměleckých děl s individualitou módních značek mají šanci zaujmout neotřelostí a originalitou. Móda čerpá z umění nejen estetické prvky, jako jsou barvy, tvary a textury, ale také konceptuální myšlenky a inovace. Módní návrháři čerpají… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
TELEVIZNÍ KAMPANĚ MUSÍ BÝT INOVATIVNÍ. JAK NA TO?
27. 8. 2024Inovativnost televizních kampaní lze zvýšit využíváním pokročilých reklamních řešení na více televizních platformách. Prostřednictvím aktivního přístupu mohou marketéři udržet krok s trhem a předvídat budoucí změny, což je nezbytné pro udržení pozice lídra v odvětví. Agilní přístup k přesnému zacílení a zapojení publika s využitím řešení, jako je nákup televizní reklamy na základě publika, interaktivní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA