TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

Láska diváků k televizi trvá již několik dekád. Televize je jedním z nejoblíbenějších médií a nejvyužívanějším mediatypem. Oblibu televize dokládají i fakta a výzkumy:

  • Čtvrtina lidí dává přednost sledování televize před surfováním po internetu.
  • 60 % lidí sleduje televizi více jak 2 hodiny denně.Tj. více jak rádio i internet (deklarovaně).
  • A 55 % lidí sleduje TV každý den. (deklarovaně).

Pořady a seriály, které vypráví příběh velké lovestory patří k filmovým trhákům. A ani televizní reklama nezůstává pozadu. Přečtěte si ve ScreenVoice magazínu o tom, jak televizní reklamy využívají tématiku Valentýna.

Výběr článků  k tématu láska a emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídá Jan Vlček, CME Chief External Affairs

Televizní obrazovka už po řadu dekád neodmyslitelně patří k téměř každé domácnosti. Čemu podle vás televize vděčí za toto své výsadní postavení? Čím si stále získává oblibu?

Těch faktorů je určitě několik. Televize už není atraktivní jenom proto, že tu zkrátka je, že je to novinka. V současné době musí bojovat se širokou konkurencí, a to nejen mezi dalšími televizními stanicemi, ale vlastně s čímkoliv, co vám pomáhá nějak trávit volný čas. Pro mnoho lidí znamená čas strávený u televize zábavu, zastavení v hektickém pracovním dni, pravidelnou chvíli s rodinou, pro jiné možnost nasát informace z uplynulého dne, inspirovat se, někdo se rád podívá na své oblíbené hrdiny a žije s nimi jejich příběhy, z nichž třeba načerpá sílu i sám pro sebe, nebo zkrátka jen uteče od reality do jiného světa.

Televize má také výjimečnou schopnost vzbuzovat silné emoce, ať prostřednictvím filmů či seriálů, tak i v reklamě. Jaký je váš oblíbený silný příběh?

Mám rád příběhy s dobrým koncem, asi jako každý. Rád se dívám na to, když člověk nepoleví a bojuje třeba i s nepřízní osudu, překonává překážky a dojde k vysněnému cíli.

Má TV Nova na kontě nějakou televizní aktivitu s tématem lásky, která Vám utkvěla v paměti? 

Můžeme říct, že láska se propisuje do mnoha televizních formátů – rád bych připomněl například reality show Love Island, která slavila velký úspěch, nebo reality show Malé lásky. Na Valentýna každoročně na televizních obrazovkách nechybí nálož lásky – třeba v oblíbeném seriálu Ulice. A během roku najdete spoustu zamilovaného obsahu na Nova Lady.

Přečtěte si k tématu

OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ

3. 12. 2024

Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

FORREST GUMP A MARKETING: TELEVIZNÍ REKLAMA JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO UVIDÍŠ, ALE ZÁŽITEK BUDE SKVĚLÝ

31. 10. 2024

Stejně jako řada dalších slavných filmů, ani Forrest Gump, který doslova přetéká dnes již proslulými scénami a hláškami, neunikl pozornosti značek. Tento ikonický film, který oslavil 30leté výročí, kombinuje osobní příběh s významnými historickými událostmi a evokuje silné emoce, což je pro marketing nesmírně důležité. Pojďme se podívat na to, které značky se úspěšně inspirovaly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

FILMOVÉ VÝROČÍ: DIVÁCI CHTĚJÍ ŽÍT JAKO PŘÁTELÉ ANEB REKLAMNÍ SÍLA SITCOMU

1. 10. 2024

Když se v září 1994 na televizních obrazovkách poprvé objevili Přátelé, nikoho ani nenapadlo, že by se z tohoto sitcomu mohl stát celosvětový fenomén, který nejenže upoutá miliony diváků na celém světě, ale bude i miláčkem agentur a značek. Pro marketéry nabízí mocnou základnu hned z několika důvodů. Čtěte proč.

FENOMÉN MARVEL: KOMIKS A TELEVIZNÍ REKLAMA JE SKVĚLÁ DVOJKA

16. 9. 2024

Popularita komiksových postav umožňuje vytvořit atraktivní a vizuálně silné reklamy a značky i kreativní agentury jsou si toho dobře vědomy. Které z nich se spojením s komiksovou tématikou úspěšně plachtí na marvelovské vlně?

SVĚT EFEKTIVNÍCH VÁNOČNÍCH REKLAM PODLE JONA EVANSE

26. 8. 2024

I když je možná ještě příliš brzy na stavění vánočního stromečku, vánoční výzdobu a shánění vánočních dárků, podle Jona Evanse, ředitele pro strategii a plánování vztahů se zákazníky ze společnosti System1, je čím dřív, tím lépe, ideální čas pro zamyšlení nad vánočními kampaněmi. Ve svém semináři The Gift of Great Christmas Creative se podíval na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

STUDIE USA: NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ TELEVIZNÍ REKLAMY POUŽÍVAJÍ PESTRÉ BARVY, KREATIVITU A KOMEDIÁLNÍ PRVKY

15. 8. 2024

Společnost EDO, která se zabývá analýzou a měřením televizní reklamy, zveřejnila žebříček nejefektivnějších televizních reklam v 15 odvětvích za první polovinu roku 2024 a nabízí cenné informace o tom, co vede k zapojení spotřebitelů. V čím dál roztříštěnějším televizním prostředí je opravdu důležité pochopit, co dělá reklamu skutečně účinnou. A nováčci se toho nebojí –… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

UMĚNÍ V REKLAMĚ: PÁR TÓNŮ MŮŽE ZMĚNIT VŠE A KLASICKÁ HUDBA JE OSVĚDČENÁ VOLBA

15. 8. 2024

Mozart a Wágner, Strauss nebo Vivaldi. Inzerenti, potažmo oslovené kreativní agentury v touze uchvátit publikum a vyvolat v něm emoce se vůbec nerozpakují sáhnout do osvědčené hudební historie. Reklama bez hudby je totiž jako nebe bez hvězd. A proč se nepřiživit na slávě dávných autorů? Hudba a emoce Využití hudby v reklamě má své dobré… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

ZA HRANICEMI HŘIŠTĚ – STUDIE SPOLEČNOSTÍ FUSE A SYSTEM1 ODHALUJE VÍTĚZNOU STRATEGII PRO SPONZORING V OBLASTI SPORTU

6. 8. 2024

Podle nové studie, kterou vypracovala globální sportovní a marketingová agentura FUSE ve spolupráci s platformou System1, která se zaměřuje na efektivitu kreativy, mohou značky získat „sportovní dividendu“ prostřednictvím efektivního sportovního sponzoringu. Studie nazvaná Sport Dividend: Unlocking Incremental Brand Growth Through Sport Sponsorship odhalila, že řada aktivací spojených se sportovním sponzoringem – od reklamy až po… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

VLIV PSYCHOLOGIE MÉDIÍ NA REKLAMU

31. 7. 2024

Reklamu dlouho ovlivňovaly psychologické principy. S využitím oborou psychologie médií se tento vliv ještě prohloubil a získal diferencovanější podobu. Psychologie médií se zaměřuje na pochopení vlivu médií a komunikačních technologií na lidské chování, identitu a společenskou dynamiku. V kontextu reklamy poskytuje kritické poznatky o tom, jak se spotřebitelé zapojují do mediálního obsahu, a o psychologických vlivech… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

JAKÝM ZPŮSOBEM SI ZNAČKY CESTOVNÍHO RUCHU ZAJIŠŤUJÍ EFEKTIVITU KAMPANÍ

29. 7. 2024

V rámci rubriky The Drum’s Travel & Tourism Focus sdílí server The Drum data od analytické společnosti Kantar a ukazuje, jak značky jako Air New Zealand nebo Disney vynikají na přesyceném trhu. Ve velmi konkurenčním prostředí cestovního ruchu hledají značky neustále inovativní způsoby, jak zaujmout své publikum a zajistit si účinnost kampaně. Využitím emocionálních sdělení,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI

NEJLEPŠÍ REKLAMY VÝRAZNĚ BRNKAJÍ NA STRUNU EMOCÍ

19. 7. 2024

Podle výzkumu DAIVID, platformy pro měření kreativní efektivity, a WARC, mají reklamy z těch nejúspěšnějších kampaní obvykle zřetelný emocionální profil. Ian Forrester, generální ředitel společnosti DAIVID, odhalil výsledky této analýzy v rámci sekce Creative Impact na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions. „Klíčovým faktorem účinnosti kampaní jsou emoce,“ vysvětlil. Jak byla studie koncipována? Měřící platforma společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÁSKA K TELEVIZI