V listopadu oslavujeme Světový den televize. Letošní ročník je věnovaný tématu POZORNOSTI a zdůrazňuje rostoucí význam pozornosti jako měřítka pro inzerenty. Myšlenku zastřešil i nový televizní spot, který každoročně Světový den televize doprovází.
Dle výzkumu společnosti Group M 66 % respondentů uvedlo, že se v dnešní době setkávají s výrazně větším množstvím reklam. Celých 53 % respondentů má pocit, že se reklamy opakují příliš často a 35 % respondentů často vidí reklamy, které jsou pro ně zcela irelevantní. Výzkumy také ukazují, že pozornost věnovaná reklamě na sociálních sítích a pozornost věnovaná reklamě v televizi, není stejná.
Studie Track the Success a výzkumy Karen Nelson-Field odhalují, že televize je z pohledu udržení pozornosti publika vedoucím médiem. Pozornost je tedy tématem, kterému by se měli zadavatelé důkladně věnovat, pokud chtějí, aby jejich značka dosahovala stanovených cílů. Inspiraci, jak úspěchu dosáhnout a na co se v reklamě z pohledu pozornosti zaměřit, lze nalézt i ve výběru níže.
K tématu pozornosti jsme připravili také nejnovější článek ve ScreenVoice magazínu. Přináší výběr reklam, které z pohledu zaujetí pozornosti publika obstály na výbornou.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
PRINCEZNY, ŽABÁCI A DŽINOVÉ V REKLAMĚ: ZAHRANIČNÍ ZNAČKY MILUJÍ POHÁDKY
16. 1. 2025Pohádky jsou výborným prvkem pro reklamy, protože pomáhají spotřebitelům navázat emocionální a osobní spojení se značkami. A proto se vyskytují napříč moderními reklamami v nejrůznějších podobách.
NEJVÍCE GRP DODALY VLONI MEDIA CLUB A NOVA, ZVÝŠILY JE ČT A ATMEDIA
14. 1. 2025Pozice na televizním trhu s reklamou se nemění, drtivá část GRP připadá na obchodní síť Media Club a TV Nova. Komerční televize se ale vyrovnávají s klesajícím počtem GRP v lineárním vysílání. Téměř 86 % veškerých reklamních televizních GRPů připadlo v roce 2024 na zastupitelství Media Club a stanice skupiny Nova. V meziročním srovnání si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
AGENTURY LEO BURNETT A PUBLICIS WORLDWIDE SE SPOJUJÍ POD LEO
14. 1. 2025Kreativní agentura Leo Burnett se po spojení s Publicis Worldwide změní na Leo. Kreativní agentury Leo Burnett a Publicis Worldwide ze skupiny Publicis Groupe se slučují pod značku Leo. Spolu s tím se mění i logo dosavadní Leo Burnett. Spojením vzniká kreativní subjekt o velikosti 15 tisíc lidí globálně. Leo se tím připojuje ke kreativnímu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
JACOBS JAKO PRVNÍ VYUŽIL BRANDING HRY DRIVING SKILLS V PROSTŘEDÍ HBBTV
13. 1. 2025Společnost Jacobs Douwe Egberts, přední výrobce kávy, ve spolupráci s televizí Prima a společností Kinet přináší novinku v oblasti televizní reklamy. Jako první v České republice využila branding hry v prostředí HbbTV. Svou značku Jacobs do hry také aktivně zapojila a úspěšné hráče odmění. Nová hra s názvem Driving Skills, dostupná na kanálech televize Prima… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
ADC CZECH CREATIVE AWARDS STARTUJE SVŮJ 32. ROČNÍK
10. 1. 2025Soutěž ADC Czech Creative Awards začíná přijímat Early Birds přihlášky. Odstartoval 32. ročník soutěže ADC Czech Creative Awards, kterou pořádá český Art Directors Club. Soutěž začíná přijímat Early Birds přihlášky. Termín pro přihlášky v řádném termínu končí 31. ledna, prodloužená lhůta potrvá po celý únor. „V duchu dlouhodobé vize klubu ‚Kreativita má cenu’ zůstává posláním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
ZDROJE DŮVĚRY PRO ZNAČKY V OHROŽENÍ; ZPRAVODAJSKÉ ORGANIZACE SE OBÁVAJÍ POKLESU POČTU DOPORUČENÍ
10. 1. 2025Podle nových údajů Reuters Institute při Oxfordské univerzitě se vedoucí pracovníci zpravodajských organizací obávají, že v příštím roce dojde k poklesu referencí z vyhledávání, protože platformy sociálních médií se odvracejí od zpravodajství a používají čím dál víc souhrny generované umělou inteligencí , které se stávají běžnou součástí vyhledávání – pro obchodníky by byl ale internet… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
MARKETINGOVÉ TRENDY 2025: TRANSPARENTNOST, AI I RETAIL MÉDIA
8. 1. 2025Co vše se na českém trhu může propsat do marketingu, reklamy a komunikace? Přinášíme přehled letošních trendů. Na začátku nového roku přinášíme přehled trendů, které podle předpovědí vícero společností ovlivní v následujících měsících marketing, reklamu i komunikaci na českém trhu. I letos bude nutné brát v potaz měnící se spotřebitelské chování, klást důraz na transparentnost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
ČEŠI 45+ A JEJICH VÁNOCE: V ČEM SE S MLADŠÍMI NESHODNOU A KDE NAOPAK SOUZNÍ?
7. 1. 2025Jak si užívají Vánoce Češi 45+? Tradice, klid, ale i překvapení. Zjistěte, co je pro ně nejdůležitější a jak se liší od mladších generací.
JAK ZDOLAT NÁROČNÝ ROK 2025? NEZAPOMEŇTE NA KREATIVITU, ORIGINALITU A VTIP!
6. 1. 2025Jaký bude letošní rok z pohledu marketingu? Své předpovědi, očekávání, ale také plány a úkoly odhalují v prvním vydání pětadvacátého ročníku MAM marketéři značek jako Komerční banka či Notino, ale i zástupci mediální části branže. O tom, že letošní rok bude obtížnější než ten loňský, nepochybuje téměř nikdo z oslovených. Aby ne, globální i evropské ekonomické signály totiž nejsou příliš povzbudivé. Ale i tak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA JAKO HVĚZDA REKLAMNÍCH SPOTŮ ANEB ČESKÉ TELEVIZNÍ REKLAMY INSPIROVANÉ POHÁDKAMI
5. 1. 2025Televizní reklama inspirovaná pohádkou je trefou do černého což potvrzuje i opakované využívání pohádkových motivů značkami, které už v rámci svých kampaní někdy po pohádce sáhly. Základní pohádkové motivy jsou srozumitelné a nabízejí široký prostor pro kreativitu. Reklamy využívající pohádkových motivů a postav jsou navíc vhodné pro všechny generace.
JAK NA NOVÝ ROK, TAK PO CELÝ ROK? REKLAMNÍ FORMÁTY, KTERÉ DOKÁŽOU KREATIVNĚ VYPLNIT (PONĚKUD) POZAPOMENUTÉ OBDOBÍ
3. 1. 2025S čím si myšlenkově spojujeme konec jednoho roku a příchod toho nového? Otázka, na kterou musejí hledat odpověď všichni, kdo připravují skutečně efektivní novoroční reklamní kampaň. Dá se vůbec nový rok v reklamě efektivně diferenciovat? Určitě dá. Reklama na Nový rok totiž může nabídnout mnohem víc.
PÁN PRSTENŮ: KULTOVNÍ SNÍMKY PODLE TOLKIENA JSOU „MILÁŠKEM“ INZERENTŮ
28. 12. 2024V prosinci zažila česká kina premiéru nového zpracování kultovního příběhu, který našel hlubokou odezvu u diváků napříč generacemi. Nejen fanouškovská základna slavné knihy má nyní možnost zhlédnout americko-japonský snímek Pán prstenů: Válka Rohirů. Od dob, kdy v roce 2001 spatřila světlo světa první filmová adaptace Tolkienova díla v podobě výpravného snímku „Společenstvo prstenu“, patří filmy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST