TÉMA MĚSÍCE: RECESE

S novým rokem se okolo nás objevuje mnoho více či méně optimistických předpovědí toho, jaký ten rok 2023 bude. Hesla jako krize, recese a omezování rozpočtů jsou skloňována stále častěji. Je ale dobré si uvědomit, že i krize může znamenat příležitost. Otázku jak na to, pomáhají zodpovědět i přední marketingoví odborníci.

Výběr článků pod tímto příspěvkem věnujeme tématu recese a přinášíme tipy, které radí, jak z těžkého období vyjít s hlavou vztyčenou a možná i s rostoucím podílem na trhu. Největší chybou by totiž bylo přestat inzerovat a čekat na lepší časy.

Ve ScreenVoice magazínu uvádíme ty značky, které krize využily a dokázaly díky reklamě i v těžkých časech zvítězit na plné čáře.

Přečtěte si k tématu

STUDIE USA: HLAVNÍ TRENDY V OBLASTI SLEDOVÁNÍ: TRADIČNÍ TELEVIZE MÁ STÁLE NAVRCH

20. 2. 2025

Lineární televize stále patří mezi nejsilnější média. To je závěr studie provedené společností EMARKETER v loňském roce. Přestože se zvyšuje počet lidí, kteří přecházejí na televizi připojenou k internetu (CTV) a videa na sociálních sítích, většina lidí v USA stále sleduje lineární televizi. Diváci lineární televize přitom při sledování velmi pravděpodobně používají i mobilní zařízení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

DOBRÁ REKLAMA SE NEOKOUKÁ. KONZISTENCE JE SILNÝM SPOJENCEM ZNAČEK

13. 2. 2025

Největším nešvarem marketérů je jejich netrpělivost a potřeba změny. Někdy je ale lepší nechat věci při starém. Proč? Z výzkumu společnosti System1 vyplývá, že k růstu značky přispívá hlavně konzistence reklamy. Odolat pokušení změnit reklamu, jakmile nás začne nudit, není pro marketéry vůbec snadné, ale stojí to za to. Konzistence kreativy totiž přináší značkám celou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

SYSTEM1: KDO „VYHRÁL“ REKLAMNÍ SUPERPOHÁR?

10. 2. 2025

Budweiser, Lay’s, T-Mobile a Nike by mohly tvrdit, že „vyhrály“ reklamní Super Bowl – ALE – záleží na tom, koho se zeptáte a co se měřilo. Podle některých analýz po skončení zápasu tu byly i jiné vítězné značky. Super Bowl je obrovskou reklamní událostí, protože značky při něm mohou každoročně oslovit zdaleka největší televizní publikum… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

SUPER BOWL LIX: HUMOR DOMINUJE KREATIVNÍM STRATEGIÍM LETOŠNÍCH REKLAM

6. 2. 2025

Na základě analýzy různých reklam zveřejněných před závěrečným zápasem sezóny NFL, kterou provedla platforma DAIVID, jež využívá umělou inteligenci k měření efektivity kreativy, se hlavními tématy letošního Super Bowlu stanou humor a pozitivita. Super Bowl je významnou reklamní událostí, která oslovuje miliony diváků. Zájem o spoty, které běží během finálového zápasu, je obvykle velmi vysoký,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

PROČ SE CELEBRITY A SUPER BOWL PRAVDĚPODOBNĚ NEROZEJDOU

4. 2. 2025

Bývaly doby, kdy ve většině reklam na Super Bowl nevystupovala žádná celebrita. Žádná Serena Williamsová. Žádný Payton Manning. Žádná Martha Stewartová. Podle analytické společnosti iSpot.tv se v roce 2010 pouze v jedné třetině spotů na Super Bowl objevil známý herec, sportovec nebo hudebník. To se změnilo v roce 2018, kdy se známé tváře objevily ve… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

PROČ HUMOR V REKLAMĚ FUNGUJE – A JAK HO MOHOU ZNAČKY VÍCE VYUŽÍVAT

4. 2. 2025

Podle společnosti Kantar se za posledních 20 let snížil podíl humoru v reklamě o 37 %, ale důkazy ukazují, že zůstává silným nástrojem pro zapamatování značky, emocionální zapojení a dlouhodobý úspěch. Nová zpráva společnosti WARC s názvem What’s Working in Humorous Advertising (Co funguje v humorné reklamě) odhaluje, jak značky napříč odvětvími – od Snickers… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

JAKOU HODNOTU VYTVÁŘÍTE PRO SVÉ ZÁKAZNÍKY?

31. 1. 2025

Kreativita hraje klíčovou roli při vytváření hodnoty, ale dnes potřebujeme širší definici kreativity – takovou, která zakotvuje přesvědčení, že „kreativní je pouze to, co vytváří hodnotu“, a nahlíží na celou značku optikou zákaznické zkušenosti. Proč je hodnota důležitá Zákazníci jsou krví podniku. Vytváření hodnotnějších zážitků pro zákazníky vytváří větší hodnotu pro značky. S ohledem na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

JAK ZEFEKTIVNIT REKLAMNÍ KAMPANĚ?

22. 1. 2025

Analýza 1 537 úspěšných reklamních kampaní z databáze případových studií WARC ukazuje, že medián návratnosti investic do zisku (ROI) úspěšných zadavatelů reklamy je 2,5:1, což naznačuje, že kampaně se v průběhu času staly efektivnějšími. ROI je poměr čistého zisku vytvořeného investicí. V marketingu se často používá pro označení přírůstku tržeb nebo zisku generovaného marketingovými aktivitami.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

STUDIE UK: PROČ ZNAČKY SELHÁVAJÍ VE SVÝCH MEDIÁLNÍCH STRATEGIÍCH

15. 1. 2025

Nová rozsáhlá studie zjistila, že přední značky používají pro své kampaně neefektivní kombinaci mediálních kanálů, přičemž mnohé z nich optimalizují dosah namísto metrik značky, které by přinesly větší dopad. Studie Saïd Business School Oxfordské univerzity dospěla k závěru, že současné marketingové postupy „zdaleka nejsou optimální“ a že značky by mohly dosáhnout 50% nebo ještě většího… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

ZDROJE DŮVĚRY PRO ZNAČKY V OHROŽENÍ; ZPRAVODAJSKÉ ORGANIZACE SE OBÁVAJÍ POKLESU POČTU DOPORUČENÍ

10. 1. 2025

Podle nových údajů Reuters Institute při Oxfordské univerzitě se vedoucí pracovníci zpravodajských organizací obávají, že v příštím roce dojde k poklesu referencí z vyhledávání, protože platformy sociálních médií se odvracejí od zpravodajství a používají čím dál víc souhrny generované umělou inteligencí , které se stávají běžnou součástí vyhledávání – pro obchodníky by byl ale internet… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE