TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

Televize je již celá desetiletí nedílnou součástí našich životů. V dnešním světě total videa existuje nepřeberná řada možností, jak televizi sledovat. Diváci si mohou vybrat živé či odložené vysílání, případně se mohou rozhodnout pro streamované video. Také volbu zařízení mohou zcela podřídit osobním preferencím. Jak mobilní telefon s malou obrazovkou, tak tablet se středně velkou obrazovkou nabízí vysokou mobilitu a umožňuje sledovat televizní vysílání naprosto kdekoli. Nicméně, skutečným centrem rodinné zábavy i nadále zůstává velká obrazovka v obývacím pokoji, která umožňuje sledovat v klidu domova – často v kruhu blízkých – různé televizní pořady, například přenosy sportovních událostí.

Podle výzkumu životního stylu (LSS), který v roce 2020 realizovala společnost Nielsen Admosphere, uvádí až 62 % televizních diváků, že sleduje televizi nejraději s někým dalším (rodinou, přáteli atd.). Ke společnému sledování nejčastěji inklinuje starší věková skupina, přičemž podíl mužů a žen je stejný.

Podle závěrů průzkumu společnosti Nevion téměř každý pátý divák (19 %) sleduje živé vysílání událostí ve společnosti jiné osoby alespoň jednou denně. Celých 59 % diváků navíc využívá sociální média nebo chatovací platformy k diskutování o klíčových okamžicích s přáteli a členy rodiny.

Živé vysílání prolamuje generační rozdíly tím, že je univerzálně oblíbené napříč různými věkovými skupinami. Živé události totiž v televizi sledují i mladé cílové skupiny do 24 let.

Podle výzkumu společnosti Thinkbox je společné sledování jedním z faktorů přispívajících k dobré zapamatovatelnosti reklamy v televizi – na rozdíl od reklamy na sociálních sítích. Průzkum společnosti Future Today tento fakt potvrdil – společné sledování posiluje zájem o reklamu, vede k hlubšímu zaujetí reklamou a generuje vyšší výkonnost kampaně.

Níže najdete výběr článků zabývajících se schopností televize stmelovat.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídá ŠTĚPÁN WOLDE, generální ředitel Stanice O, a.s.

V čem tkví kouzlo, kterým televize dokáže spojovat diváky všech věkových kategorií?

Jsou to především společné emoce teď a tady. Ať už jde o emoce vyvolané příběhem, sportovním výkonem, aktuální zprávou nebo dojemným songem. A ať už společně a teď a tady platí reálně nebo virtuálně.

Televizní obrazovka prostě dokáže prodávat. Rychle, efektivně a v masovém měřítku. Existuje řada vysvětlení a studií, proč tomu tak je. Všechny mají svou pravdu. A já jsem přesvědčený, že navíc existuje nějaké speciální kouzlo, které velká obrazovka na lidské bytosti již po léta má.

Jaký přínos dokáže z Vaši praktické zkušenosti televizní obrazovka generovat při spojení s TV reklamou?

Televizní obrazovka prostě dokáže prodávat. Rychle, efektivně a v masovém měřítku. Existuje řada vysvětlení a studií, proč tomu tak je. Všechny mají svou pravdu. A já jsem přesvědčený, že navíc existuje nějaké speciální kouzlo, které velká obrazovka na lidské bytosti již po léta má.

Jaká Jaké formáty jsou v programu televize Óčko ty, které dokáží spojit několik generací diváků v jeden moment?

Naším klíčovým formátem je hudba. A asi neznám lepší pojivo mezi lidmi a generacemi, než je hudba. Naše stanice ÓČKO STAR, s největšími hity od osmdesátých let do současnosti byla původně koncipována pro diváka ve věku nad 35 let. Reálně se u jejího vysílání schází hned několik generací. A například při pořadu JUKEBOX MEJDAN jsou dokonce ochotny vystupovat přímo na obrazovce  se svými přáními a komentáři prostřednictvím sociálních sítí.

PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE

Přečtěte si k tématu

ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA JAKO HVĚZDA REKLAMNÍCH SPOTŮ ANEB ČESKÉ TELEVIZNÍ REKLAMY INSPIROVANÉ POHÁDKAMI

5. 1. 2025

Televizní reklama inspirovaná pohádkou je trefou do černého což potvrzuje i opakované využívání pohádkových motivů značkami, které už v rámci svých kampaní někdy po pohádce sáhly. Základní pohádkové motivy jsou srozumitelné a nabízejí široký prostor pro kreativitu. Reklamy využívající pohádkových motivů a postav jsou navíc vhodné pro všechny generace.

STUDIE: 4 SÍLY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DOPAD REKLAMNÍ KREATIVY

8. 12. 2024

Podle nového výzkumu patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují kreativní dopad reklamy, spojení s lidmi, dynamické vizuální prvky a úspěšné propojení značky a produktu. Studii zveřejnila technologická společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, a také poskytovatel analytických služeb CreativeX a výzkumná společnost Kantar. Proč je efektivita kreativy důležitá Ukázalo se, že kreativita je rozhodujícím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

TELEVIZE SLAVÍ SVŮJ DEN. I V ROCE 2024 ZŮSTÁVÁ SPOLEHLIVÝM SPOLEČNÍKEM A PRŮVODCEM ŽIVOTEM MODERNÍHO ČLOVĚKA

21. 11. 2024

Každý rok 21. listopadu slavíme Světový den televize, který připomíná nezastupitelnou roli tohoto média v našem životě. Jak televize i dnes formuje naši společnost a proč je důležité si její význam připomínat?

STUDIE NĚMECKO: LINEÁRNÍ TELEVIZE JE U DIVÁKŮ STÁLE OBLÍBENÁ

3. 11. 2024

Lineární televize je zjevně – navzdory silné konkurenci streamovacích platforem – odolnější, než se očekávalo. Podle průzkumu se za poslední tři roky snížilo její využívání jen mírně. Zato trh streamovacích služeb je zřejmě nasycen. Navzdory široké nabídce streamovacích platforem neztrácí tradiční televize u diváků nijak na oblibě. Podle studie Consumer Survey 2024 poradenské společnosti Deloitte… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

STUDIE USA A EU: ŽIVÉ VYSÍLÁNÍ PREFERUJE 40 % TELEVIZNÍCH DIVÁKŮ

18. 6. 2024

Podle nového průzkumu společnosti Nevion překonává živý obsah generační rozdíly a poráží pořady na vyžádání a plánované pořady. Nový průzkum poukazuje na rostoucí význam živých přenosů, zejména těch sportovních. Ukazuje, že živé přenosy jsou preferovaným typem vysílaného obsahu pro 40 % televizních diváků na celém světě a jsou oblíbenější než jakýkoli jiný typ programu. Průzkumu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

STUDIE ZJISTILA, ŽE LINEÁRNÍ TELEVIZE VEDE K VYŠŠÍMU ZAPOJENÍ DIVÁKŮ NEŽ STREAMOVÁNÍ

9. 6. 2024

Lineární televize vede k vyššímu zapojení diváků než streamování, zjistila studie Wayne Friedman. Studie zkoumala vyhledávání značek restaurací s rychlým občerstvením jako reakci na televizní reklamu. Závěrem je, že u těchto typů služeb je reakce spotřebitelů mnohem vyšší, pokud reklama běží v lineární televizi, a nikoli na streamovací platformě. Podle společnosti EDO Ad EnGage je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

ŽIVÉ SPORTOVNÍ PŘENOSY PŘITAHUJÍ MILIONY DIVÁKŮ PO CELÉM SVĚTĚ. CELOSVĚTOVĚ OBLÍBENÝ HOKEJ PŘEDSTAVUJE ÚŽASNOU PŘÍLEŽITOST K REKLAMĚ

23. 5. 2024

Reklama na sportovních televizních kanálech nebo u příležitosti klíčových událostí umožňuje firmám naservírovat značku obrovskému množství diváků jako na stříbrném podnose. Inzerenti mají navíc jistotu, že reklamní spoty uvidí diváci, kteří nadšeně a s maximálním zaujetím sledují obsah, což snižuje pravděpodobnost přeskočení nebo ignorování reklam. Sociální identita Sportovní fanoušci jsou vysoce angažovaní diváci – a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

ČEŠI MAJÍ HOKEJ VE SVÉ DNA. HOKEJOVÉ ZÁPASY SLEDUJÍ MILIONY LIDÍ, INZERENTI MAJÍ ŽNĚ

16. 5. 2024

Zlatým hřebem sledovanosti sportovních přenosů je tradičně květen, kdy vrcholí většina sportovních soutěží. Týdenní doba sledování sportovního obsahu v televizi se v tomto období zvyšuje až čtyřikrát. A protože sportovní přenosy fanoušci sledují většinou živě, reklama snadno upoutá pozornost. Ani na ScreenVoice nesmí chybět výběr reklam s hokejovou tématikou.

JAK ZVÝŠIT MÍRU ZAPOJENÍ A PROHLOUBIT VZTAHY SE SPOTŘEBITELI

7. 5. 2024

Dobrý marketing je především o spotřebiteli. Pokud není zaměřen na skutečné lidi, tak – upřímně – pro koho tedy je? Orientace na spotřebitele se sice může zdát jako samozřejmost a něco, co je věcí zdravého rozumu, ale opravdu porozumět své spotřebitelské základně a tomu, jak se toto publikum bude měnit a vyvíjet, není vůbec snadné.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024

Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou. Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

STUDIE USA: SPORT VÝRAZNĚ OVLIVŇUJE VOLBU STREAMOVACÍ PLATFORMY

11. 3. 2024

Podle nového průzkumu společnosti Hub Research má sport stále větší vliv na výběr streamovacích služeb ze strany spotřebitelů. „Více než třetina respondentů průzkumu Hubu tvrdí, že sport je „mnohem důležitější než jiné druhy obsahu“. Ve svém nejnovějším průzkumu „What’s the Score: Hub Entertainment Research naznačuje, že přístup ke sportu skutečně silně diváky ovlivňuje při výběru… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

STUDIE THINKBOX: REKLAMĚ SE SKVĚLE DAŘÍ V OBÝVACÍM POKOJI

7. 3. 2024

Poklidné domácí prostředí obývacího pokoje je pro úspěch reklamy nejvhodnější. To je klíčové zjištění studie videoreklamy, která zkoumala, kde v domácnosti je reklama nejpravděpodobněji zapamatovatelná – a proč. Studie Context Effects, kterou společně provedly společnosti Map The Territory a Tapestry Research na objednávku Thinkboxu, identifikovala zásadní faktory ovlivňující výkon videoreklamy v domácnosti a také jejich… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE