Nic nevytváří slávu tak jako televize. Stejně jako její pořady dělají z lidí hvězdy, televizní reklama dělá ze značek známé osobnosti. Důvodů je celá řada. Rozsah a dosah televize jsou nepřekonatelné a nemůžete se stát slavnými, pokud o vás nikdo neslyšel. Rozsah a dosah znamená, že značky v televizi dávají velmi veřejný slib, který, jak upozornil Rory Sutherland, je silný: „Veřejné sliby mají větší váhu,“ říká, „proto jsou slova ‚jak je vidět v televizi‘ přesvědčivější než „jak je vidět na Facebooku'“.
Televize vytváří slávu také díky své signalizační síle a tím, jak je všeobecně vnímána. V reklamě nezáleží jen na tom, co říkáte, ale i na tom, kde to říkáte, a je prokázáno, že televize je médium, které vysílá nejsilnější signály o společenském postavení, popularitě a úspěchu a předčí ostatní média v naznačování kvality, sebevědomí a síly značky.
A k její síle vytvářet slávu přispívá i to, že televize je sdíleným zážitkem. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, generuje konverzaci, zvyšuje paměť a zesiluje emoce.
Televizní spot efektivně pomáhá se zapamatovatelností propagovaného produktu či služby. Vydařená televizní reklama tak může zapříčinit, že se samotný produkt stane svého druhu celebritou. Ba co víc, představte si, jaký efekt má pak reklama na méně známou značku. Růst parametru „brand awareness“ díky televizní kampani není jen naivní představou. Televize totiž prokazatelně dokáže značku proslavit. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se podíváme na to, které celebrity se ukázaly v českých reklamách. A že jich nebylo málo.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
STUDIE UK: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE NÁRUST VÝKONU ONLINE KAMPANÍ
20. 3. 2025Podle nové studie společnosti GroupM investice do televizní reklamy zvyšují výdaje na výkonnostní média. Analýza 14 značek s celkovými výdaji ve výši 283 milionů liber odhalila průměrný nárůst sledované výkonnosti placených sociálních médií o 15,4 %, pokud inzerenti současně provozovali „významnou část“ televizní reklamy. Studie rovněž zjistila dvouciferný nárůst u značkových PPC (12,2 %) a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
POZITIVNÍ EFEKT REKLAM BĚHEM SUPER BOWLU 2025: TELEVIZE PODPORUJE VYHLEDÁVÁNÍ ZNAČEK
13. 3. 2025Cíle a strategie značek inzerujících během Super Bowlu jsou různé. Všem ale – bez ohledu na jejich cíl – přinesla televizní reklama sledovaná na různých obrazovkách (Multiscreen TV) výborné výsledky ve střední části marketingového trychtýře. Značně totiž zvýšila vyhledávání značek všech typů. To je závěr studie, kterou realizovala společnost VAB a která se zaměřila na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
STUDIE IPSOS: PROČ BY ZNAČKY MĚLY PODPOROVAT POZITIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ MUŽŮ
12. 3. 2025Podle údajů společnosti Ipsos má pozitivní zobrazení mužů vliv na vysokou účinnost reklamy. Index GEM Výzkumná společnost IPSOS pravidelně měří reakce lidí na zobrazování pohlaví v reklamách, které se promítají do jejího indexu měření rovnosti žen a mužů (GEMTM Index). Analýza skóre GEMTM z více než 2 000 reklam, v nichž vystupují muži nebo chlapci,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
ŽENSKÉ SPORTY ZAZNAMENALY OBROVSKÝ NÁRŮST DOPADU REKLAMY
11. 3. 2025Zpráva EDO ukazuje, že nárůst sledovanosti ženských sportů v roce 2024 podpořil růst reklamy. Ženské sporty nadále bodují. Nová zpráva společnosti EDO, která se zabývá výsledky televizního vysílání a daty, dnes odhalila, že ženské sporty zaznamenaly meziroční nárůst účinnosti reklamy o 56 %, který byl podpořen 131% nárůstem sledovanosti v roce 2024. Ženské sportovní reklamy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
TELEVIZNÍ REKLAMA BY SI ZA EFEKTIVITU A KREATIVITU ZASLOUŽILA OSCARA
3. 3. 2025Propojení televize a filmového odvětví se zdaleka neomezuje pouze na slavnou show spojenou s udílením filmových ocenění. Jak TV reklama pomáhá efektivní propagaci značek? A v čem by televize zasloužila Oscara?
JE ČAS ZAČÍT SE VÁŽNĚ ZABÝVAT HUMOREM V REKLAMĚ
22. 2. 2025Humor v reklamě je silným motorem zapamatovatelnosti a angažovanosti značky. Redaktor společnosti WARC v Indii Biprorshee Das se zabývá tím, proč humor funguje, kde značky dělají chyby a jak ho správně využít – některé klíčové poznatky z nedávno zveřejněné zprávy Co funguje v humorné reklamě. Humor v reklamě je mnohem víc než jen moudro, u… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
STUDIE USA: HLAVNÍ TRENDY V OBLASTI SLEDOVÁNÍ: TRADIČNÍ TELEVIZE MÁ STÁLE NAVRCH
20. 2. 2025Lineární televize stále patří mezi nejsilnější média. To je závěr studie provedené společností EMARKETER v loňském roce. Přestože se zvyšuje počet lidí, kteří přecházejí na televizi připojenou k internetu (CTV) a videa na sociálních sítích, většina lidí v USA stále sleduje lineární televizi. Diváci lineární televize přitom při sledování velmi pravděpodobně používají i mobilní zařízení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
DOBRÁ REKLAMA SE NEOKOUKÁ. KONZISTENCE JE SILNÝM SPOJENCEM ZNAČEK
13. 2. 2025Největším nešvarem marketérů je jejich netrpělivost a potřeba změny. Někdy je ale lepší nechat věci při starém. Proč? Z výzkumu společnosti System1 vyplývá, že k růstu značky přispívá hlavně konzistence reklamy. Odolat pokušení změnit reklamu, jakmile nás začne nudit, není pro marketéry vůbec snadné, ale stojí to za to. Konzistence kreativy totiž přináší značkám celou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
SYSTEM1: KDO „VYHRÁL“ REKLAMNÍ SUPERPOHÁR?
10. 2. 2025Budweiser, Lay’s, T-Mobile a Nike by mohly tvrdit, že „vyhrály“ reklamní Super Bowl – ALE – záleží na tom, koho se zeptáte a co se měřilo. Podle některých analýz po skončení zápasu tu byly i jiné vítězné značky. Super Bowl je obrovskou reklamní událostí, protože značky při něm mohou každoročně oslovit zdaleka největší televizní publikum… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
SUPER BOWL LIX: HUMOR DOMINUJE KREATIVNÍM STRATEGIÍM LETOŠNÍCH REKLAM
6. 2. 2025Na základě analýzy různých reklam zveřejněných před závěrečným zápasem sezóny NFL, kterou provedla platforma DAIVID, jež využívá umělou inteligenci k měření efektivity kreativy, se hlavními tématy letošního Super Bowlu stanou humor a pozitivita. Super Bowl je významnou reklamní událostí, která oslovuje miliony diváků. Zájem o spoty, které běží během finálového zápasu, je obvykle velmi vysoký,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE