Nic nevytváří slávu tak jako televize. Stejně jako její pořady dělají z lidí hvězdy, televizní reklama dělá ze značek známé osobnosti. Důvodů je celá řada. Rozsah a dosah televize jsou nepřekonatelné a nemůžete se stát slavnými, pokud o vás nikdo neslyšel. Rozsah a dosah znamená, že značky v televizi dávají velmi veřejný slib, který, jak upozornil Rory Sutherland, je silný: „Veřejné sliby mají větší váhu,“ říká, „proto jsou slova ‚jak je vidět v televizi‘ přesvědčivější než „jak je vidět na Facebooku'“.
Televize vytváří slávu také díky své signalizační síle a tím, jak je všeobecně vnímána. V reklamě nezáleží jen na tom, co říkáte, ale i na tom, kde to říkáte, a je prokázáno, že televize je médium, které vysílá nejsilnější signály o společenském postavení, popularitě a úspěchu a předčí ostatní média v naznačování kvality, sebevědomí a síly značky.
A k její síle vytvářet slávu přispívá i to, že televize je sdíleným zážitkem. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, generuje konverzaci, zvyšuje paměť a zesiluje emoce.
Televizní spot efektivně pomáhá se zapamatovatelností propagovaného produktu či služby. Vydařená televizní reklama tak může zapříčinit, že se samotný produkt stane svého druhu celebritou. Ba co víc, představte si, jaký efekt má pak reklama na méně známou značku. Růst parametru „brand awareness“ díky televizní kampani není jen naivní představou. Televize totiž prokazatelně dokáže značku proslavit. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se podíváme na to, které celebrity se ukázaly v českých reklamách. A že jich nebylo málo.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ZVÝŠENÍ VÝKONU TELEVIZNÍ REKLAMY POMOCÍ QR KÓDŮ
11. 12. 2024QR kódy byly vynalezeny v devadesátých letech 20. století. Jejich původním účelem bylo sledování vozidel v průběhu výroby. Byly lepší než tradiční čárový kód, protože umožňovaly uložit na malé ploše obrovské množství informací a daly se snadno skenovat. Používání QR kódů se poměrně rychle rozšířilo i mimo sektor průmyslu. Výrobci spotřebního zboží je umisťovaly na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
STUDIE: 4 SÍLY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DOPAD REKLAMNÍ KREATIVY
8. 12. 2024Podle nového výzkumu patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují kreativní dopad reklamy, spojení s lidmi, dynamické vizuální prvky a úspěšné propojení značky a produktu. Studii zveřejnila technologická společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, a také poskytovatel analytických služeb CreativeX a výzkumná společnost Kantar. Proč je efektivita kreativy důležitá Ukázalo se, že kreativita je rozhodujícím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ
3. 12. 2024Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
SYSTEM 1: SVÁTEČNÍ / SEZÓNNÍ REKLAMA VS. REKLAMA PRO KAŽDÝ DEN
29. 11. 2024Vánoce nejsou jen o výzdobě a dekoracích – Vánoce znamenají každoročně na celém světě pohyby v oblasti prodeje a reklamy. Ve Velké Británii jen sváteční reklamy loni přinesly v sezónních tržbách úctyhodných 85 miliard liber, přičemž čtvrtina celkových výdajů na reklamu byla věnována šíření sváteční nálady. Nevsází však značky s rostoucí kreativní konkurencí příliš na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
STUDIE USA: POZITIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ MUŽŮ V REKLAMÁCH ZVYŠUJE HODNOTU ZNAČKY A PRODEJE
23. 11. 2024Podle údajů společnosti Kantar kampaně s pozitivním zobrazením mužů dosahují lepších výsledků při budování dlouhodobé hodnoty značky (o 37 procentních bodů vyšší) a krátkodobé pravděpodobnosti prodeje (o 21 procentních bodů vyšší) než kampaně s negativním zobrazením. Studie vydaná k Mezinárodnímu dni mužů, Connecting with men: How brands can decode modern masculinity, čerpá z údajů databáze… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
EFFIE ROZDALA ŠEST ZLATÝCH, GRAND PRIX NEUDĚLILA
14. 11. 2024Letošní ročník soutěže reklamní efektivity Effie zná oceněné. Cena za absolutně nejlepší kampaň, Grand Prix, letos udělena nebyla. Hlavní cenu, Grand Prix, letošního ročníku reklamní soutěže Effie, která oceňuje efektivitu reklamních kampaní, porota neudělila. A to i přesto, že se shodla, že letošní kampaně byly propracovanější než ty loňské. Z pohledu počtu oceněných kampaní nasbíral… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
SHORTLIST EFFIE: NEJVÍCE ŠANCÍ MAJÍ MCCANN, OGILVY A PHD
7. 11. 2024Soutěž reklamní efektivity Effie zná nominované kampaně, ze kterých vzejdou letošní vítězové. Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), dnes na konferenci Forum Media odtajnila svůj shortlist pro ročník 2024. Největší zastoupení na něm mají agentury McCann, Publicis a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
FORREST GUMP A MARKETING: TELEVIZNÍ REKLAMA JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO UVIDÍŠ, ALE ZÁŽITEK BUDE SKVĚLÝ
31. 10. 2024Stejně jako řada dalších slavných filmů, ani Forrest Gump, který doslova přetéká dnes již proslulými scénami a hláškami, neunikl pozornosti značek. Tento ikonický film, který oslavil 30leté výročí, kombinuje osobní příběh s významnými historickými událostmi a evokuje silné emoce, což je pro marketing nesmírně důležité. Pojďme se podívat na to, které značky se úspěšně inspirovaly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
PETER FIELD O TOM, JAK MŮŽE TELEVIZE PŘEKONAT DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ
30. 10. 2024S Peterem Fieldem o efektivitě reklamy v podcastu Marketing Architects. Věděli jste že, televize generuje 13,8 sekundy pozornosti na 30sekundovou reklamu? To je skvělý výkon, ve srovnání s pouhými 5,2 sekundami u reklamy na YouTube a 1,5 sekundami u reklamy na Facebooku a Instagramu. Toto zjištění společnosti Lumen podtrhuje schopnost televize zaujmout a udržet pozornost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
MARKETING ACHITECTS – PRAVDA O EFEKTIVITĚ MARKETINGU S PETER FIELDEM
28. 10. 2024Zaměřit se pouze na spotřebitele, kteří jsou připraveni nakoupit právě teď, je recept na neefektivní marketing. Podle kmotra efektivity Petera Fielda tento přístup opomíjí většinu potenciálních zákazníků. Tento týden se k Eleně, Angele a Robovi připojil Peter, aby s nimi probral stav efektivity marketingu. Peter se s vámi podělí o své názory na nesprávné cílení,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
JAK TELEVIZNÍ HALÓ EFEKT ZVYŠUJE VÝKONNOST CELÉHO MARKETINGOVÉHO MIXU
23. 10. 2024Váš obchodní řetězec s oděvy právě spustil svou první televizní kampaň a noví zákazníci se díky televizi jen hrnou. To se dalo očekávat. Televize je mediální kanál s vysokou mírou odezvy. Je tu ale jedno plus navíc – a je to něco mnohem méně očekávaného. Účinnost placených kampaní ve vyhledávání roste. Zapojení na sociálních sítích… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE
6 ZPŮSOBŮ, JAKÝMI TECHNOLOGIE TRANSFORMUJE TELEVIZNÍ REKLAMU
18. 10. 2024Píše se 1. červenec 1941. Na televizních obrazovkách obyvatel New Yorku bliká baseballový zápas mezi týmy Brooklyn Dodgers a Philadelphia Phillies. Náhle je zápas přerušen. Objeví se hodinky Bulova, které doprovází hlasový komentář: „Amerika běží podle času Bulova“. Za pouhých 10 sekund je odvysílána první televizní reklama na světě, která navždy změnila prostředí reklamního průmyslu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE