TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

Léto se sice v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere ale velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %). Právě letní prázdniny jsou milníkem pro start nabídek sezóny „back to school“ a „back to work“, dominují školní potřeby a pomůcky nebo oblečení do školy i kanceláře. I v létě má tedy reklama v TV na tyto segmenty možnost zasáhnout své publikum. Navíc právě rodiče školáků jsou k nabídkám v TV reklamě velmi senzitivní a dle výzkumu LG Ad Solutions se ukazuje, že přes 85 % z nich je televizní reklamou při svých nákupech ovlivněno.

Když se pak čas prázdnin neodvratně nachýlí ke konci a studentům a rodičům malých školáků se přibližuje chvíle návratu do škol, je třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií o které můžete více číst v aktuálním tématu a pod štítkem back to school. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.

Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.

Přečtěte si k tématu

PRINCEZNY, ŽABÁCI A DŽINOVÉ V REKLAMĚ: ZAHRANIČNÍ ZNAČKY MILUJÍ POHÁDKY

16. 1. 2025

Pohádky jsou výborným prvkem pro reklamy, protože pomáhají spotřebitelům navázat emocionální a osobní spojení se značkami. A proto se vyskytují napříč moderními reklamami v nejrůznějších podobách.

NEJVÍCE GRP DODALY VLONI MEDIA CLUB A NOVA, ZVÝŠILY JE ČT A ATMEDIA

14. 1. 2025

Pozice na televizním trhu s reklamou se nemění, drtivá část GRP připadá na obchodní síť Media Club a TV Nova. Komerční televize se ale vyrovnávají s klesajícím počtem GRP v lineárním vysílání. Téměř 86 % veškerých reklamních televizních GRPů připadlo v roce 2024 na zastupitelství Media Club a stanice skupiny Nova. V meziročním srovnání si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

AGENTURY LEO BURNETT A PUBLICIS WORLDWIDE SE SPOJUJÍ POD LEO

14. 1. 2025

Kreativní agentura Leo Burnett se po spojení s Publicis Worldwide změní na Leo. Kreativní agentury Leo Burnett a Publicis Worldwide ze skupiny Publicis Groupe se slučují pod značku Leo. Spolu s tím se mění i logo dosavadní Leo Burnett. Spojením vzniká kreativní subjekt o velikosti 15 tisíc lidí globálně. Leo se tím připojuje ke kreativnímu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

JACOBS JAKO PRVNÍ VYUŽIL BRANDING HRY DRIVING SKILLS V PROSTŘEDÍ HBBTV

13. 1. 2025

Společnost Jacobs Douwe Egberts, přední výrobce kávy, ve spolupráci s televizí Prima a společností Kinet přináší novinku v oblasti televizní reklamy. Jako první v České republice využila branding hry v prostředí HbbTV. Svou značku Jacobs do hry také aktivně zapojila a úspěšné hráče odmění. Nová hra s názvem Driving Skills, dostupná na kanálech televize Prima… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ADC CZECH CREATIVE AWARDS STARTUJE SVŮJ 32. ROČNÍK

10. 1. 2025

Soutěž ADC Czech Creative Awards začíná přijímat Early Birds přihlášky. Odstartoval 32. ročník soutěže ADC Czech Creative Awards, kterou pořádá český Art Directors Club. Soutěž začíná přijímat Early Birds přihlášky. Termín pro přihlášky v řádném termínu končí 31. ledna, prodloužená lhůta potrvá po celý únor. „V duchu dlouhodobé vize klubu ‚Kreativita má cenu’ zůstává posláním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ZDROJE DŮVĚRY PRO ZNAČKY V OHROŽENÍ; ZPRAVODAJSKÉ ORGANIZACE SE OBÁVAJÍ POKLESU POČTU DOPORUČENÍ

10. 1. 2025

Podle nových údajů Reuters Institute při Oxfordské univerzitě se vedoucí pracovníci zpravodajských organizací obávají, že v příštím roce dojde k poklesu referencí z vyhledávání, protože platformy sociálních médií se odvracejí od zpravodajství a používají čím dál víc souhrny generované umělou inteligencí , které se stávají běžnou součástí vyhledávání – pro obchodníky by byl ale internet… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

MARKETINGOVÉ TRENDY 2025: TRANSPARENTNOST, AI I RETAIL MÉDIA

8. 1. 2025

Co vše se na českém trhu může propsat do marketingu, reklamy a komunikace? Přinášíme přehled letošních trendů. Na začátku nového roku přinášíme přehled trendů, které podle předpovědí vícero společností ovlivní v následujících měsících marketing, reklamu i komunikaci na českém trhu. I letos bude nutné brát v potaz měnící se spotřebitelské chování, klást důraz na transparentnost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ČEŠI 45+ A JEJICH VÁNOCE: V ČEM SE S MLADŠÍMI NESHODNOU A KDE NAOPAK SOUZNÍ?

7. 1. 2025

Jak si užívají Vánoce Češi 45+? Tradice, klid, ale i překvapení. Zjistěte, co je pro ně nejdůležitější a jak se liší od mladších generací.

JAK ZDOLAT NÁROČNÝ ROK 2025? NEZAPOMEŇTE NA KREATIVITU, ORIGINALITU A VTIP!

6. 1. 2025

Jaký bude letošní rok z pohledu marketingu? Své předpovědi, očekávání, ale také plány a úkoly odhalují v prvním vydání pětadvacátého ročníku MAM marketéři značek jako Komerční banka či Notino, ale i zástupci mediální části branže. O tom, že letošní rok bude obtížnější než ten loňský, nepochybuje téměř nikdo z oslovených. Aby ne, globální i evropské ekonomické signály totiž nejsou příliš povzbudivé. Ale i tak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA JAKO HVĚZDA REKLAMNÍCH SPOTŮ ANEB ČESKÉ TELEVIZNÍ REKLAMY INSPIROVANÉ POHÁDKAMI

5. 1. 2025

Televizní reklama inspirovaná pohádkou je trefou do černého což potvrzuje i opakované využívání pohádkových motivů značkami, které už v rámci svých kampaní někdy po pohádce sáhly. Základní pohádkové motivy jsou srozumitelné a nabízejí široký prostor pro kreativitu. Reklamy využívající pohádkových motivů a postav jsou navíc vhodné pro všechny generace.

JAK NA NOVÝ ROK, TAK PO CELÝ ROK? REKLAMNÍ FORMÁTY, KTERÉ DOKÁŽOU KREATIVNĚ VYPLNIT (PONĚKUD) POZAPOMENUTÉ OBDOBÍ

3. 1. 2025

S čím si myšlenkově spojujeme konec jednoho roku a příchod toho nového? Otázka, na kterou musejí hledat odpověď všichni, kdo připravují skutečně efektivní novoroční reklamní kampaň. Dá se vůbec nový rok v reklamě efektivně diferenciovat? Určitě dá. Reklama na Nový rok totiž může nabídnout mnohem víc.

PÁN PRSTENŮ: KULTOVNÍ SNÍMKY PODLE TOLKIENA JSOU „MILÁŠKEM“ INZERENTŮ

28. 12. 2024

V prosinci zažila česká kina premiéru nového zpracování kultovního příběhu, který našel hlubokou odezvu u diváků napříč generacemi. Nejen fanouškovská základna slavné knihy má nyní možnost zhlédnout americko-japonský snímek Pán prstenů: Válka Rohirů. Od dob, kdy v roce 2001 spatřila světlo světa první filmová adaptace Tolkienova díla v podobě výpravného snímku „Společenstvo prstenu“, patří filmy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY