V době, kdy se v mediálním prostředí odehrály velké změny, které proměnily multiplatformní reklamu, se větší skupina poskytovatelů televizního vysílání spojila, aby nabídla jednotný návod na terminologii televizní reklamy na více obrazovkách.
Tato snaha je důležitá, protože společně přijímané definice klíčových pojmů by mohly zjednodušit proces nákupu a prodeje reklamy tím, že vnesou do složité problematiky televizní reklamy určitou jasnost.
Nový výzkum společnosti Advertiser Perceptions zdůraznil důležitost tohoto úsilí zjištěním, že pouze 20 % inzerentů tvrdí, že termíny jsou jejich partnery používány konzistentně, a že existuje jen malá shoda ohledně dnes používaného reklamního slovníku*
"S tím, jak se televize rozšiřuje napříč obrazovkami, se všichni shodují, že je třeba zjednodušit nákup a prodej," řekl Jason Wiese, výkonný viceprezident. strategic insights and measurement, VAB. "I když některé oblasti složitosti je obtížnější vyřešit než jiné, jedním z relativně snadných řešení je zajistit, aby všichni mluvili stejným jazykem. Tím, že budeme společně spolupracovat napříč společnostmi a definovat, jak mluvíme o multiscreen TV, můžeme odstranit nesrovnalosti a zmatky a vnést do našeho stále složitějšího odvětví větší přehlednost."
Doporučená terminologie vychází z průzkumu provedeného ve spolupráci se společností Advertiser Perceptions, ze společných rysů současného používaného jazyka a z koordinace s VAB. Nový lexikon se zaměřuje na různé typy dodávek televizní reklamy ve všech jejích formách. Podle pokynů:
- Při odkazování na video obsah dodávaný prostřednictvím internetového připojení používejte termín streamování.
- Při odkazování na obsah dodávaný prostřednictvím kabelové, telco, satelitní nebo vzdušné distribuce (oproti internetu) používejte termín tradiční televize. (Poznámka: S přechodem poskytovatelů televizního vysílání na infrastrukturu založenou na IP mohou být některé nebo všechny reklamy v rámci "tradiční televize" divákům doručovány dynamicky.)
- Pokud jde o více televizních/streamovacích koncových bodů, používejte termín multiscreen TV.
Společnosti zapojené do tohoto úsilí poznamenaly, že při diskusi o zařízení lze stále používat termíny jako "připojená televize", zatímco "prémiové video" lze stále používat při odkazování na obsah, který je poskytován transparentně v důvěryhodném prostředí bezpečném pro značku a který sledují skuteční lidé ve vysoce kvalitním diváckém zážitku (jak bylo definováno dříve vAB a Comcast Advertising)
Zdroj: tvtechnology.com