Zpráva o bitvě o americký gauč
Příjmy z předplatného over-the-top televizních služeb vzrostly v roce 2024 o 18 %, zjistila společnost Convergence Research ve své nejnovější zprávě "Battle for the American Couch Potato " a dosáhly 69,5 miliardy dolarů.
Společnost analyzovala více než 90 služeb od více než 60 poskytovatelů, přičemž na vrcholu žebříčku jsou Netflix, Disney, Amazon a YouTube TV. Informace, které studie shromáždila ukazují trendy, které utvářejí televizní prostředí.
Současné prostředí
- Analýza 10 nejvýznamnějších OTT platforem ukázala, že průměrná cena v USA v loňském roce vzrostla o 14 %, zatímco u plánů založených na reklamě se náklady snížily o 42 %.
- Počet účtů kabelové, telekomunikační a satelitní televize se v loňském roce snížil o 6,5 milionu a počet předplatitelů televizního vysílání v celé zemi klesl o 12 %. Příjmy se snížily o 10 %. Domácnosti bez předplatného tvořily 64 % amerických domácností, celkem 86 milionů.
- Širokopásmové služby přidaly v USA během roku 2024 více než 1,7 milionu účtů pro domácnosti, což je výrazný pokles oproti předchozím letům, zatímco příjmy vzrostly o 5 % na 95 miliard USD. Kabelové připojení si udrželo dominantní postavení, i když má klesající tendenci v důsledku tržního podílu, který získaly společnosti T-Mobile a Verizon.
Trendy v oblasti televize po roce 2025
- Analytici Couch Potato vidí pro letošní rok a další roky 17% nárůst příjmů z předplatného OTT v roce 2025 na 81,5 miliardy dolarů, což překoná příjmy z televizního předplatného v USA. Analytici předpovídají srovnatelný 14% nárůst cen jako v roce 2024.
- Telekomunikační, satelitní a kabelové předplatné bude během roku 2025 nadále klesat, i když jen o 5,6 milionu. Předpověď společnosti Couch Potato. Nicméně 12% tempo úbytku bude pokračovat každý rok až do roku 2027 a průměrné příjmy budou ve stejném období stále klesat o 10 % ročně. Do konce roku 2027 nebude mít podle analytiků 76 % amerických domácností tradiční televizní předplatné.
- Pokud jde o širokopásmové připojení pro domácnosti, Couch Potato očekává, že počet předplatitelů do roku 2027 mírně vzroste, ačkoli růst příjmů mírně poklesne.
Zdroj: smartbrief.com