Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

JAK SE DIVÁCKÉ NÁVYKY ŽEN PROMÍTAJÍ DO STREAMOVACÍCH VÁLEK

28. 3. 202528. 3. 2025
Divácké návyky žen jsou často přehlíženou, ale zásadní součástí války o streamování. Podle nového průzkumu společnosti MX8 Labs sleduje 67 % žen filmy a televizní pořady denně, takže obsah zaměřený na ženy je pro streamovací služby a FAST zásadní. Vzhledem k tomu, že válka o pozornost diváků nevykazuje žádné známky zpomalení, rozebereme si, které platformy si úspěšně ženy získávají:

  • 73 % žen uvádí, že používá Netflix, a upřednostňuje jeho původní seriály před všemi ostatními typy obsahu.

  • Netflix je těsně následován službou Prime Video (65 %) a Hulu (60 %).

  • Mezi nejsledovanější FAST patří Tubi (33 %), The Roku Channel (28 %) a Pluto TV (20 %).




Platformy používají různé strategie, aby získaly divačky. Z údajů MX8 vyplývá, že pokud jde o oblíbené žánry obsahu, oblíbená jsou televizní dramata, která uvádí 69 % žen, a také dokumenty o skutečných událostech (55 %).

Pokud se podíváme na konkrétní platformy, Netflix s velkým úspěchem investuje do původních seriálů pro ženy a produkuje hity jako Wednesday, Nobody Wants This, Emily in Paris a Bridgerton - všechny mají více sérií, což je další známka jejich úspěchu. Mezitím Prime Video oslovuje fanoušky romantických komedií hvězdnými novinkami, jako jsou The Idea of You a You're Cordially Invited.

Kromě toho průzkum MX8 zdůraznil, že různé typy obsahu mají na určitých platformách lepší výsledky u ženských divaček:

  • 67 % žen má rádo filmy na Prime Video, což je více než u ostatních platforem.

  • původní seriály na Netflixu upřednostňuje 58 % žen.

  • U dokumentárních filmů vítězí Discovery (55 %).

  • Paramount (53 %) a Pluto TV (52 %) vedou u síťových televizních pořadů.


Stále větší podíl na čase stráveném sledováním televize má samozřejmě také YouTube, přestože se nejedná o tradiční streamovací službu. Tato videoplatforma vynikala úspěšností reklamy zaměřené na ženy. Nejsou to však jen dobré zprávy: YouTube má před ostatními platformami největší podíl divaček, které dokázaly vyjmenovat konkrétní reklamní značky, a to 34 % - zároveň však 32 % uvedlo, že YouTube má příliš mnoho reklam.

Zdroj: themeasure.net

Načítání dalších...