Nejnovější studie divize Worldpanel společnosti Kantar se týká čtvrtého čtvrtletí roku 2024. V tomto období se 35 % nových předplatitelů videa na vyžádání rozhodlo pro placené modely podporované reklamou, což představuje výrazný nárůst oproti 21 % v předchozím roce, k čemuž přispělo i odstranění některých základních úrovní bez reklam.
Ředitel Global Insight společnosti Kantar Andrew Skerratt k tomu uvedl:
"Na základě výsledků průzkumu je zřejmé, že se jedná o nejnižší počet zákazníků, kteří využívají služby: "Naše údaje za 4. čtvrtletí 2024 odhalují významný posun v globálním prostředí streamingu. Odvážné, inovativní modely podporované reklamou, integrace živých sportovních přenosů a neústupný závazek k prémiovému obsahu přepisují pravidla spotřebitelského chování. Giganti jako Prime Video, Netflix a Apple TV nejenže jsou ve hře - oni ji redefinují tím, že získávají nové publikum a podněcují neúnavné zapojení v ostře konkurenční aréně."
43 % uživatelů předplatného s reklamou uvádí spokojenost s hodnotou, kterou dostávají, což je míra, která převyšuje míru spokojenosti s předplatným bez reklam, zatímco pouze 23 % domácností s VOD se brání zobrazování reklam.
Pět let po svém debutu se rok 2024 ukázal být pro Apple TV přelomovým. celosvětově 28 % předplatitelů označuje Apple TV za svou primární VPD platformu, což je meziročně o 3 procentní body více. Podle společnosti Kantar k celkové spokojenosti spotřebitelů přispěla vyšší kvalita obsahu, atraktivní místní a mezinárodní programová nabídka, atraktivní balíčky a strategické propagační akce.
Zdroj: broadbandtvnews.com