Proč jsou sportovní práva důležitá
Vzhledem k tomu, že streamovací trh postupně dosahuje bodu nasycení, stává se vysílání živých sportovních přenosů novou cestou k získání a udržení předplatitelů. A existují důkazy, že to funguje. Podle zpráv získala společnost Netflix díky boxerskému zápasu Tyson/Paul přibližně 1,5 milionu amerických předplatitelů a zhruba 700 000 předplatitelů díky smlouvě o vysílání vánočních zápasů NFL.
Návštěvnost živých sportovních přenosů na streamovacích platformách vytvořila také lukrativní příležitosti pro inzerenty. Podle průzkumu společnosti WARC přináší sportovní sponzoring lepší povědomí o značce než jiné druhy zábavy: 73 % oproti 3 %. Kromě toho bylo zjištěno, že sportovní sponzoring dosahuje silnějšího růstu než tradiční reklama zaměřená na značku - díky v průměru o 58 % vyšší emoční odezvě, která zvyšuje účinnost reklamy.
Co se děje
Podle údajů společnosti Ampere Analysis se očekává, že v roce 2025 bude na sportovní práva vynaloženo celkem 64 miliard dolarů; na streamery bude připadat pětina této částky. To představuje 2% nárůst od roku 2024 a masivní nárůst oproti roku 2021, kdy to bylo jen 8 %.
Nejvíce utrácí DAZN, britská platforma pro streamování sportovních přenosů, která získala práva na mistrovství světa klubů FIFA v roce 2025, na druhém místě je Amazon, na třetím YouTube a na čtvrtém Netflix, uvádí Advanced Television.
Analýza zjistila, že streamovací společnosti se již zavázaly utratit v letošním roce za sportovní práva 12,5 miliardy dolarů.
Sport dává vzniknout zábavě
I když je živý sport sám o sobě lukrativní, existují významné příležitosti spojené s dramaty, která se odehrávají mimo hrací plochu, hřiště nebo závodní dráhu. Dokumentární seriál Drive to Survive o Formuli 1 společnosti Neftlix se zasloužil o zvýšení zájmu Američanů o tento sport, přičemž držitel práv ESPN těží z většího počtu televizních diváků.
Odhaduje se, že ESPN přitahuje přibližně 1,1 milionu diváků na závod ve srovnání s 554 000 diváky v roce 2018 před odvysíláním pořadu. Vysílací práva na Formuli 1 v USA končí na konci roku a pravděpodobně se o ně budou zajímat velké streamovací společnosti, které v tom vidí šanci přidat do své nabídky trochu pozlátka F1.
Amazon mezitím využije svá jedenáctiletá práva na NBA - počínaje podzimem - k uvedení svého prvního studiového pořadu Prime Video. Danielle Carneyová, vedoucí prodeje živých sportovních přenosů a videí pro Amazon Ads, to ve svých poznámkách, o nichž informoval Hollywood Reporter, označila za "hlavní hodnotu" společnosti.
Studiový pořad je vytvářen s ohledem na sponzoring značek, uvádí zpráva, a integrace, které budou zahrnovat měření první strany. Tyto "biliony signálů a měřených výsledků", které mohou být poskytnuty inzerentům, budou pro společnost Amazon "bodem k vyniknutí", dodal Carney.
Zdroj: Advanced Television, Hollywood Reporter, New York Times, WARC
Suorce: warc.com